
Modern News Journal — ပထမအဆင့္ေရးဆဲြျပီးတဲ့ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒမူၾကမ္းကုိ လာမည့္လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမွာ တင္ျပနုိင္ဖုိ႔ လုိိအပ္တဲ့ျဖည့္စြပ္ခ်က္ေတြ ထည့္သြင္းေရး သက္ဆုိင္ရာဌာန၊ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္ေတြပူးေပါင္းပါ၀င္တဲ့ အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပဲြတစ္ခု ဇန္န၀ါရီ ၉ ရက္ေန႔က ကုန္သည္ စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္(UNFCC I)မွာျပဳလုပ္တယ္။
က်န္းမာေရး၀န္ၾကီးဌာန၊ အစားအေသာက္နဲ႔ေဆး၀ါးကြပ္ကဲေရးဌာန၊ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးေဒါက္တာထြန္းေဇာ္က “စားသုံးသူ ကာကြယ္ေပးေရး ဥပေဒက အခုမွ မူၾကမ္းအဆင့္ေရးဆဲြေနဆဲဘဲရွိေသးတယ္၊ ပထမအဆင့္မူၾကမ္းဘဲရွိေသးေတာ့ ဘယ္လုိမွမျပည့္စုံနုိင္ေသးဘူး” လုိ႔ အဲဒီပဲြမွာေတြ႔စဥ္ေျပာၾကားတယ္။
စားသုံးသူအကာကြယ္ေပးေရးဥပေဒမူၾကမ္းမွာ အဓိကအစိတ္အပုိင္းႏွစ္ပုိင္းပါ၀င္တယ္၊ ပထမတစ္ပုိင္းက ကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အာမခံခ်က္၊ ေနာက္ တားျမစ္ခ်က္ေတြပါ၀င္တဲ့အပုိင္းနဲ႔ အမ်ားျပည္သူသုံးစဲြေနတဲ့အေပၚ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့အပုိင္းဆုိျပီး ႏွစ္ပုိင္းစလုံးကုိျခံဳငုံျပဌာန္း ပါရွိပါတယ္။
စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးမဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ၊အေကာင္အထည္ေဖာ္နုိင္ဖုိ႔ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီကုိ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနက ဦးေဆာင္ဖဲြ႔စည္းတယ္။ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီနဲ႔ လုပ္ငန္းေကာ္မတီလုိ႔ သတ္မွတ္ထားျပီး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွာ စီးပြား/ကူးသန္းက ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးက ဥကၠဌအျဖစ္ပါ၀င္ျပီး ၀န္ၾကီးဌာနအသီးသီးက အဖဲြ႔၀င္ေတြအျဖစ္ပါ၀င္ဖဲြ႔စည္းထားပါတယ္။
ပထမအဆင့္ေရးဆဲြထားတဲ့ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒမူၾကမ္းမွာ အခန္း၁၇ ခန္း၊ အပုိဒ္ ၅၂ ပုိဒ္နဲ႔ တစ္ပုိဒ္စီမွာ အပုိဒ္ခဲြအသီးသီးေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။
အခန္း(၁)မွာ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒရဲ့ အမည္နဲ႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ပါ၀င္တယ္။
အခန္း(၂)မွာ စားသုံးသူအကာ အကြယ္ေပးေရးဥပေဒရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္၊
အခန္း(၃)မွာ ဥပေဒအတြက္ဖဲြ႔စည္းထားတဲ့ ေကာ္မတီအဖဲြ႔အစည္းေတြကိုေဖာ္ျပထားတယ္။
အခန္း(၄)မွာ ေကာ္မတီရဲ့လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြျဖစ္တယ္။
အခန္း(၅)မွာ စားသုံးသူေတြရဲ့အခြင့္အေရးေတြနဲ႔ တာ၀န္ေတြကုိေရးဆဲြထားတယ္။
အခန္း(၆) နဲ႔ အခန္း(၇)မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ့အခြင့္အေရး၊ တာ၀န္ေတြနဲ႔ လုိက္နာရမယ့္ တားျမစ္ခ်က္ေတြပါ၀င္တယ္။
အခန္း(၈)မွာ စားသုံးသူေတြရဲ့ အထင္အျမင္လဲြမွားေစတဲ့ အခ်က္ေတြကိုေရးဆဲြထားသလုိ
အခန္း(၉)မွာ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈတုိ႔ရဲ့အႏၱရာယ္ကငး္မႈ အေျခအေန၊
အခန္း(၁၀)မွာေရာင္းခ်တဲ့ကုန္စည္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အာမခံခ်က္ေတြနဲ႔
အခန္း(၁၁)မွာ အာမခံခ်က္ေပးတဲ့ေရာင္းခ်ျပီးပစၥည္းနဲ႔ ပတ္္သက္တဲ့ ေရာင္းခ်သူအေပၚေတာင္းဆုိိနုိင္တဲ့အခြင့္အေရးေတြ ေဖာ္ျပထားတယ္။
အခန္း(၁၂)အထိ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တဲ့ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကုန္ထုတ္သူအေပၚ ေတာင္းဆုိနုိင္တဲ့အခြင့္အေရးေတြပါ၀င္တယ္။ အခန္း(၁၃)ကစျပီး အခန္း(၁၄)(၁၅)မွာ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အာမခံခ်က္ေတြ၊ ၀န္ေဆာင္မႈအေပၚေတာင္းဆုိနုိင္တဲ့အခြင့္အေရး၊
ထုတ္ကုန္ပစၥည္းအေပၚတာ၀န္ရွိမႈေတြကို အေသးစိတ္ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။
အခန္း(၁၆)မွာ စားသုံးသူအျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းမယ့္အဖဲြ႔အစည္းေတြ၊ အစုိးရမဟုတ္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေတြရဲ့တာ၀န္၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာေတြပါ ေဖာ္ျပထား တယ္။ အခန္း(၁၇)မွာ လုိအပ္တဲ့အခ်က္ေတြကို အေထြေထြအေနနဲ႔ ျပန္လည္ထည့္သြင္းေဖာ္ျပပါရွိတယ္။
အဲဒီစားသုံးသူကာကြယ္ေပးေရးအလုပ္အခန္း(၁၂)အထိ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တဲ့ကုန္ပစၥည္း
ထုတ္ကုန္ပစၥည္းအေပၚတာ၀န္ရွိမႈေ
အခန္း(၁၆)မွာ စားသုံးသူအျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းမယ့္အဖဲြ႔အစည္းေတြ၊ အစုိးရမဟုတ္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေတြရဲ့တာ၀န္၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာေတြပါ ေဖာ္ျပထား တယ္။ အခန္း(၁၇)မွာ လုိအပ္တဲ့အခ်က္ေတြကို အေထြေထြအေနနဲ႔ ျပန္လည္ထည့္သြင္းေဖာ္ျပပါရွိတယ္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment