
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ MCC ခန္းမမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေအာက္တုိဘာ ၂၅ နဲ႔ ၂၆ ရက္ ေတြက “ထုိင္းလုလင္ပ်ိဳတုိ႔ရဲ႕ ဣတၳိယအသြင္ ကႀကိဳး သဘင္” ဆုိၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံက Lady boy အလွပေဂးေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကတာ အားလုံးလည္း အသိပါ။ အဲဒီေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္ တင္ဆက္မႈေတြကုိ ျမန္မာ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ေတြကလည္း တအံ့တၾသ ၾကည့္ရႈခဲ့ၾကတာပါ။ Lady boy ေတြရဲ႕ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈကုိ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြေတာင္ ေစ်းႀကီးႀကီးေပးၿပီး မက္မက္ စက္စက္ လာေရာက္ၾကည့္ရႈ ၾကရတယ္။ ျမန္မာျပည္ႀကီးမွာလည္း ဟုိးလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ေလာက္ ကတည္းက လိင္တူခ်စ္သူ(မိန္းမလ်ာ) ေတြရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္မႈဟာ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ရာသီအလုိက္ ဘုရားပြဲေတြမွာ ပရိသတ္ကို ဆြဲေဆာင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာမ်ိဳး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ “မုိးႀကိဳး ငွက္ငယ္ကေလးမ်ား”ဆိုတဲ့ အလြန္နာမည္ႀကီး ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ လိင္တူခ်စ္သူမ်ား အဖြဲ႔ပါ။ မစပ္စု သိသေလာက္ေတာ့ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္တည္ေထာင္ ခ့ဲတဲ့ အဖြဲ႔ပါ။ အဲဒီေခတ္အခါက နာမည္ႀကီး မင္းသား မင္းသမီးေတြနဲ႔ ခြဲမရေအာင္တူတဲ့ စတိုင္ေတြ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြ၊ ေတးသီခ်င္းေတြ၊ ေတးသ႐ုပ္ေဖာ္၊ စတိတ္႐ႈိး စတာေတြနဲ႔ ပရိသတ္ကုိ ဖမ္းစားႏုိင္ခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိင္း Lady boy ေတြက ေၾကးႀကီးႀကီးနဲ႔ တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ ေဖ်ာ္ေျဖ လာႏုိင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မစပ္စုတုိ႔ ျမန္မာျပည္က“မုိးႀကိဳး ငွက္ငယ္ကေလးမ်ား” အဖြဲ႕ရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ က႑ကေတာ့ ပါမစ္အခက္အခဲေတြ၊ ေနရာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ အမ်ားႀကီး ရင္ဆုိင္ခဲ့ရလုိ႔ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ဘုရားပြဲ တုိင္းကုိ လုိက္မကႏုိင္ေတာ့ဘဲ အဖြဲ႔တြင္း စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲနဲ႔ ႀကဳံေတြ႔ေနရတယ္လုိ႔ “မုိးႀကိဳး ငွက္ငယ္ကေလးမ်ား” အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ေစာနႏၵာ က ေျပာျပပါတယ္။ “အခုဆုိ ပြဲတုိင္း လုိက္မကႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ႐ုံႀကီးသြင္းဖုိ႔ အရမ္းခက္ခဲလာပါ တယ္။ ႐ုံခေတြ ေျမခေတြ၊ သစ္၊ ၀ါး၊ ဓနိ ေတြ အရမ္းေစ်းႀကီးတာပဲ။ အရမ္း ခက္ခဲတာပဲ။ ေဂါပကေတြ မဟုတ္ဘူး၊ ေလာပကေတြ၊ ေလာဘႀကီးတာေတြ မ်ားေတာ့ မႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒီမွာတင္ အႏုပညာေၾကးက ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕ ဘုရားပြဲေတြက်ေတာ့ ဟုိတုန္းကဆုိ ဇာတ္႐ုံသုံးေနရာ၊ ေလးေနရာ။ အခုဆုိရင္ တ႐ုံပဲ ေပးေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီတ႐ုံေတာင္နာမည္ႀကီးဇာတ္ႀကီးေတြ ၀င္လာရင္ ကုိယ္က လုံး၀ ေနရာမရေတာ့ဘူး။ အဲ့ေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာ ႐ုံေဆာက္ၿပီဆုိရင္ ႐ုံခ၊ ေျမခေတြက ေစ်းေတြႀကီးေတာ့ မ၀ယ္ႏုိင္၊ မ၀ယ္ ႏိုင္ေတာ့ နားရတာ မ်ားလာတယ္။ ပြဲႀကီး ေတြပဲ ဦးစားေပးၿပီး ႏွိမ္တဲ့ သေဘာေပ့ါ”လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။ အဲဒါေတြထက္ ဇာတ္႐ုံႀကီးေတြမွာ လိင္တူခ်စ္သူေတြရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ ေတြကုိ လက္မခံႏုိင္တဲ့ အေနအထားလည္း ရွိပါေသးတယ္။ “က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံအေနနဲ႔က ဖိလည္းမဖိႏွိပ္ဘူး။ အားလည္း မေပးဘူး။ ပုံမွွန္ပဲ ထားထားတာ။ ဒီေတာ့ လုပ္ရတာလည္း သိပ္အဆင္ မေျပဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အႏုပညာအားရွိတယ္။ ပံ့ပုိးမႈအားလုံး၀မရွိဘူး။ ပံ့ပုိးဖုိ႔ေနေန သာသာ အမ်ိဳးသားဇာတ္႐ုံႀကီးကို ကုိယ့္ပုိက္ဆံနဲ႔ ကုိယ္ငွား ကမယ္ဆုိေတာင္ အေျခာက္မေတြကုိ ေပးမကဘူး။ အဲ့ေတာ့ ဇာတ္႐ုံႀကီးေတြမွာ ေဖ်ာ္ေျဖဖုိ႔ မေျပာနဲ႔ တန္ေဆာင္တုိင္ သီတင္းကြ်တ္ဘုရားပြဲေတြမွာေတာင္ ဒီအတုိင္းဆုိ ပါမစ္ မေပးခ်င္ဘူး။ ကာရာအုိေက လုိမ်ိဳး ရပ္ကြက္ထဲက ဆုိတဲ့သူေလးေတြ ထည့္ရတယ္။ ကုိယ္က ပစၥည္းေတြ ယူၿပီးသြား ဟုိက်ေတာ့မွ ပါမစ္ မရလုိ႔ဆုိေတာ့ စား၀တ္ေနေရးေတြခက္ ဒုကၡေတြေရာက္လုိ႔။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ကလည္း ခုိင္လုံေအာင္ မရွိဘူး”လုိ႔ ေစာနႏၵာ က ေျပာပါတယ္။ ဆုိေတာ့ လိင္တူခ်စ္သူေတြရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈဟာ ေက်းလက္ ေတာရြာ ဘုရားပြဲေစ်းေတြမွာ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ ရတဲ့ အေန အထားကေန ထပ္ၿပီး တဆင့္တက္ မလာႏုိင္ခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ အခုလုိခြင့္မျပဳရတာလဲလို႔ ေစာနႏၵာကို ေမးၾကည့္ေတာ့“ သိပါဘူး။ တတုိင္းျပည္လုံး မိန္းမလ်ာျဖစ္မွာ စိုးလုိ႔ ေနမွာေပ့ါ” လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က Miss Red Ribbonဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ လိင္တူခ်စ္သူ ေတြရဲ႕ အလွမယ္ေရြးပြဲကုိ စည္းစည္းကားကား က်င္းပလာေလေတာ့ အားလုံးပဲ တအံ႔တၾသျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒီၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အစုိးရနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ အသုိင္းအ၀ုိင္းႀကီးႀကီးက လူတဦးရဲ႕ အားေပး ကူညီ မႈေၾကာင့္ က်င္းပခြင့္ ပါမစ္ရခဲ့တာ လုိ႔လည္း အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက အသံသုိးသုိး သန္႔သန္႔ ထြက္လာပါေသးတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ ၂၀၁၀ မွာလည္း ဒီပြဲမ်ိဳး ထပ္က်င္းပဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ေပမယ့္ ပါမစ္မရလုိ႔ မက်င္းပႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ လိင္တူခ်စ္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးဟာလည္း လူ႔အခြင့္အေရး တရပ္လို႔ဆို သမုိ႔ ဒီမုိကေရစီလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနၿပီလုိ႔ဆုိတဲ့ မစပ္စုတုိ႔ ျမန္မာ ျပည္ႀကီးလည္း ဒီအခြင့္အေရးမ်ား ထြန္းကားလာေပလိမ့္ဦးမလားဆုိတာ ေစာင့္ၾကည့္ရမလုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အုိကီနာ၀ါမွာ မၾကာခင္ကမွ က်င္းပခဲ့တဲ့ မယ္ႏုိင္ငံတကာ ၿပိဳင္ပြဲမွာ မယ္အင္တာနက္နဲ႔ People choice ဆုကုိ ပူပူေႏြးေႏြး ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ ျမန္မာမယ္ နန္းခင္ေဇယ်ာကုိ အႏုပညာအလုပ္ေတြ လုပ္ကုိင္လာလုိ႔ သူ႔ရဲ႕ပရိသတ္ေတြက အလြန္စုိးရိမ္ေနၾက ပါတယ္။ နန္းခင္ေဇယ်ာဟာ သူ႔ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘုတ္ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ သူေန႔စဥ္လႈပ္ရွား လုပ္ကုိင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဖာ္ျပသူ တဦးပါ။ မယ္အင္တာနက္ဆုကုိ ရရွိၿပီးေနာက္ နန္းခင္ေဇယ်ာဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံက စီးပြားေရး ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္တဲ့ Blue Mountain အခ်ိဳရည္ရဲ႕ တႏွစ္တာ Brand Ambassador နဲ႔ Daw Win Garment Center i-MAX, Giorenzo & U’JASS အ၀တ္အထည္မ်ားအတြက္ ၁၄ လတာ Brand Ambassador တေယာက္အျဖစ္ လုပ္ကုိင္ေတာ့မွာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာေတာ့ ဒါ႐ုိက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္နဲ႔ Blue Mountain အခိ်ဳရည္ ေၾကာ္ျငာ ႐ုိက္ကူးမႈ အေျခအေနကုိ ေတြ႔ျမင္ၾက ရတဲ့ ေဖ့စ္ဘုတ္၊ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚက ပရိသတ္ေတြက သူလုပ္ ကုိင္လာတဲ့ အႏုပညာလုပ္ငန္းအေပၚ စိုးရိမ္ႀကီးစြာနဲ႔ သတိေပး ေျပာဆို တာေတြ ရွိလာပါေတာ့တယ္။ နန္းခင္ေဇယ်ာကေတာ့ သူအႏုပညာ အလုပ္ လုပ္ကုိင္လာတဲ့အေပၚ ပရိသတ္ေတြအေနနဲ႔ မစိုးရိမ္ဖုိ႔ကို သူ႔ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚမွာ ျပန္ ၿပီး ရွင္းျပ ထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ “ညီမရဲ႕ အႏုပညာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္မႈအေပၚမွာ ညီမကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ စိုးရိမ္ေနၾကတဲ့ ပရိသတ္ႀကီးကို ညီမအေနနဲ႔ ရွင္းျပခ်င္ ပါတယ္။ ညီမက Miss Myanmar, (Miss Internet, Miss People’s Choice) တေယာက္ အေနနဲ႔သာ စီးပြားေရး ေၾကာ္ျငာ၊ စာေစာင္ မ်က္ႏွာဖံုးမ်ား၊ ျပကၡဒိန္မ်ားကို ႐ိုက္ကူးေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တဖက္ကလည္း ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပရိသတ္မ်ားနဲ႔အတူ လုပ္ေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္သလို၊ ညီမအေနနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္လုပ္ဖို႔ကို အခုအခ်ိန္မွာ လံုး၀မစဥ္းစား ေသးပါဘူးရွင့္။ Tourist Guide အေနနဲ႔လည္း ညီမဆက္လက္လုပ္ကိုင္သြားမွာပါ”လုိ႔ ေရးထားတာပါ။ Miss Myanmar နန္းခင္ေဇယ်ာဟာ လတ္တေလာမွာ အႏုပညာအလုပ္ အျပင္ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြပါ လုပ္ကုိင္ေနသူပါ။ ေရွ႕ေလွ်ာက္လည္း ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ ဆက္လုပ္သြားဖုိ႔ ရွိတယ္လုိ႔လည္း ေျပာဆုိထား ပါေသးတယ္။ သူ႔ကို ခ်စ္တဲ့ပရိသတ္ အမ်ားအျပား ပုိင္ဆုိင္ထားသူ Miss Internet, People Choice Award ဆုရွင္ နန္းခင္ေဇယ်ာ တေယာက္ ဘယ္လုိ ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြ၊ အႏုပညာအလုပ္ေတြ ဆက္လုပ္သြားဦးမလဲ ဆုိတာလည္း ေစာင့္ေမွ်ာ္ ၾကည့္ၾကပါဦး …။
ဘႀကီးသက္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment