၉-၉-၂၀၁၂
ေန႔ထုတ္ ေၾကးမံု သတင္းစာ စာမ်က္ႏွာ-၅ ေကာ္လံ-၃မွာ ‘တကၠစီမ်ား ဟြန္းမတီးရ
နယ္ေျမ ဟြန္းတီးပါက ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ သံုးႏွစ္ ပိတ္သိမ္းမည္’
ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ၈-၉-၂၀၁၂ ရက္စြဲ တပ္ထားတဲ့ သတင္းကို ေအာက္ပါ အတုိင္း
ဖတ္ရပါသည္။
‘ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ တကၠစီယာဥ္
မ်ားအား စက္တင္ဘာလ ၃ ရက္မွစတင္ၿပီး ‘ဟြန္းမတီးရ’ နယ္ေျမတြင္ ဟြန္းတီးပါက
ယာဥ္ေမာင္း လုိင္စင္ သက္တမ္း တုိးခ်ိန္တြင္ သံုးႏွစ္ ပိတ္သိမ္း
သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏
သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္းတြင္ ဟြန္းမတီးရ နယ္ေျမ
သတ္မွတ္ ထားေသာ္လည္း စည္းကမ္းမဲ့ ဟြန္းတီးမႈမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္
ယခုကဲ႔သို႔ အေရးယူရျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဆက္လက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္
ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားကိုလည္း အေရးယူ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ
သိရသည္။ ဟြန္းတီးေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ႕ ဝင္မ်ား မွတ္တမ္း
တင္ထားၿပီး က.ည.န႐ံုးသို႔ ၄င္းတုိ႔၏ ယာဥ္ေမာင္း လုိင္စင္မ်ား ေပးပို႔ကာ
လုိင္စင္သက္တမ္း တုိးပါက သံုးႏွစ္ လုိင္စင္ ပိတ္သိမ္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အသစ္ တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ား မ်ားျပားလာမႈေၾကာင့္
ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ေပၚ ေနၿပီး ဟြန္းတီးမႈမ်ားလည္း
မ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရသည္။ ပြင့္ဦး(ရန္ကုန္)’
အထက္ပါ သတင္းကို
ဖတ္ရၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ ေန ၿပီး တကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားတြင္ အငွားေမာင္းေန သူမ်ားဘက္မွ စဥ္းစားကာ စိတ္ထဲတြင္
ကသိကေအာင့္ ေနာက္က်ိစြာ ခံစားရၿပီး ေမးခြန္းမ်ား၊ ေစာဒက တက္စရာမ်ား၊
ေဆြးေႏြးစရာမ်ား ရွိလာသျဖင့္ အေျခခံ လူတန္းစား ယာဥ္ေမာင္းမ်ားဘက္မွ
ကိုယ္စား အုပ္ခ်ဳပ္သူ စည္းကမ္း သတ္မွတ္သူမ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ားအား
ေအာက္ပါအတုိင္း တုိင္တည္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
ပထမဦးစြာ ‘ဟြန္းမတီးရ’
ဟူေသာ စည္းကမ္းခ်က္ကို မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသနည္း။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႀကီး ၏လက္ရွိအေျခအေနအရ သတ္မွတ္ရန္ လိုအပ္ပါသလား။)
ဒုတိယ
အေနျဖင့္ ယင္းစည္းကမ္းသည္ မည္မွ် အေရးႀကီး အႏၲရာယ္မ်ား ရွိေနသျဖင့္
လုိင္စင္သက္တမ္း သုံးႏွစ္ ပိတ္သိမ္းရန္ အထိ ႀကီးေလးေသာ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ျခင္း
ျဖစ္ပါသနည္း။ (လုိင္စင္သံုးႏွစ္ ပိတ္သိမ္းျခင္းသည္ ၄င္းယာဥ္ေမာင္းအား
ထမင္းစား လက္မွတ္ သံုးႏွစ္ သိမ္းခံရ၍ အလုပ္လက္မဲ့ ဘဝသို႔ ပို႔လုိက္
ျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
အထက္ပါ ေမးခြန္းမ်ားကို သက္ဆုိင္သူမ်ား အေနျဖင့္
စဥ္းစား ေျဖၾကားရာ၌ တိုင္းျပည္၏ လက္ရွိ ပကတိ အေျခအေန၊ ေအာက္ေျခ
လူတန္းစားမ်ား၏ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားေနရမႈ အေျခအေနမ်ားကို
အမွန္အတုိင္းၾကည့္ျမင္ၿပီး တရားမွ်တမႈ၊ စာနာေထာက္ထားမႈ၊
က႐ုဏာထားမႈတုိ႔ျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္ေပးၾကပါလုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါသည္။
ထုိသို႔စဥ္းစားရာ၌ အေထာက္အကူရေစရန္ မိမိ၏ရွိသမွ် အသိဉာဏ္၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား ကုိ ေအာက္ပါ အတုိင္း အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြး တင္ျပအပ္ ပါသည္။
၁။ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ ဟြန္းတီးျခင္း အမႈ ျပဳပါသနည္း။
ယာဥ္ေမာင္းသူတုိင္း- ဟြန္းတီးျခင္း အမႈျပဳၾကျခင္း မွာ အမ်ားအားျဖင့္ (၉၅
ရာခိုုင္ႏႈန္းသည္)ယာဥ္တုိက္မႈ အႏၲရာယ္ မျဖစ္ ေစရန္ ကာကြယ္သည့္ အေနျဖင့္
ေရွ႕မွကားကို ႀကိဳတင္ သတိေပးျခင္း၊ လမ္းကူးသူမ်ားကို သတိေပးျခင္း စသျဖင့္
အမ်ားျပည္သူမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ အတြက္ မျဖစ္မေန တီးၾကရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အထူး
ရွင္းျပရန္ လိုမည္မထင္ပါ။ က်န္အနည္းစု (၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သည္) ေဒါသအေလ်ာက္
မလိုအပ္ဘဲ ဟြန္းတီးသူမ်ား ရွိႏုိင္ပါသည္။ မလုိအပ္ ဘဲ ဟြန္းတီးသူမ်ားမွာ
အလြန္ နည္းပါးသည္ဟု ယူဆပါသည္။
၂။ ဟြန္းကို ေမာ္ေတာ္ကားတိုင္း၌
ဘာေၾကာင့္ တပ္ဆင္ထားရ ပါသနည္း။ လုိအပ္လွ်င္ ရပ္ႏုိင္ရန္ ဘရိတ္ တပ္ထားရသည္။
လုိအပ္ သလို အေႏွးအျမန္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ရန္ လီဗာ တပ္ဆင္ထားရသည္။
လုိအပ္လွ်င္ မွန္အတင္/အခ်လုပ္ႏုိင္ရန္ မွန္တင္/ခ် ခလုတ္မ်ားထား ရွိရသည္။
လိုအပ္လွ်င္ အႏၲရာယ္ ႀကိဳတင္ သတိေပးႏုိင္ရန္ ဟြန္းကို တပ္ဆင္ေပးထားရသည္။
(ၿမိဳ႕တြင္း/ၿမိဳ႕ျပင္ ေနရာတုိင္းမွာ အထူး သျဖင့္ လူ/ကား႐ႈပ္သည့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ပို၍ အသုံးျပဳရန္ လုိအပ္ ပါသည္။)
၃။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ယခုအခါ အေရးႀကီး (VIP) (ဥပမာ - သမၼတ အိမ္ေတာ္၊
လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး က်င္းပသည့္ ေနရာ စသည္ျဖင့္ မရွိေတာ့သျဖင့္ ဟြန္းမတီးရ
နယ္ေျမ သတ္မွတ္ရန္ လုိအပ္မႈ ရွိေနပါေသး သလား။
၄။ လိုအပ္၍ ဟြန္းတီး
သူမ်ားကို စည္းကမ္းမဲ့သူ အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အေရးယူရာ၌ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္
သက္တမ္း သုံးႏွစ္ ပိတ္သိမ္းသြားမည္ဟု ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းမွာ ျပစ္မႈႏွင့္
ျပစ္ဒဏ မွ်တပါရဲ႕ လား။ တရားမွ်တမႈ ရွိပါရဲ႕လား။ ဟြန္းတီး လုိက္သျဖင့္
လူေသႏိုင္ ပါသလား။ ယာဥ္တုိက္မႈ ပိုမိုျဖစ္ႏုိုင္ပါသလား။ အႏၲရာယ္မ်ားေသာ
ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္ သူမ်ားကို တကယ္ တိတိက်က် အေရးယူ ေနပါသလား။
ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း အေရးယူမႈ (လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ မလုပ္ ဘဲ)လုပ္ေနႏုိင္
ၾကပါၿပီလား။ (ဥပမာ-မီးပိြဳင့္ အဝင္တြင္ မိမိယာဥ္ေၾကာ မွ မဟုတ္ဘဲ
အျခားယာဥ္ေၾကာမွ အတင္းဝင္ေရာက္ျခင္း မလုိအပ္ဘဲ အၿပိဳင္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊
အရွိန္ျပင္းစြာေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ လူကိုတုိက္၍
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားထြက္ေျပးတိမ္ေရွာင္မႈမ်ား ျဖစ္ေနျခင္း။)
၄။ တကၠစီ
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ မရွိဆင္းရဲသား လက္လုပ္ လက္စားမ်ား ျဖစ္ၿပီး
တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္ မိသားစုမ်ားကို ရွာေဖြ ေကြၽးေမြး ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္သိသမွ် တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္း အခ်ဳိ႕၏ ဘဝက ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေျမာက္ဥကၠလာပမွ ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးကို လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ခန္႔
ကတည္းက သိကြၽမ္း ခဲ့ပါသည္။ ၄င္းသည္ ဘြဲ႕ရ တစ္ဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း
မိခင္အုိႀကီးႏွင့္ ညီလူမိုက္ တစ္ေယာက္ တုိ႔ကို တကၠစီေမာင္း၍ လုပ္ေကြၽးေနသူ
ျဖစ္ပါသည္။ မိခင္အိုႀကီးမွာ အိပ္ရာထဲ လဲမေနေသာ္လည္း က်န္းမာေရး
သိပ္မေကာင္းပါ။ ညီျဖစ္သူမွာလည္း အရက္စြဲ ေနၿပီး ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘဲ ဆုိးေပ
ေတေနသူျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းညီကို မိခင္အိုႀကီးမွ မပစ္ပယ္ ႏုိင္ သျဖင့္ သားႀကီး
ျဖစ္သူကပါ ဒဏ္ခံ၍ မိခင္ႏွင့္ညီကို အိုးမကြာ၊ အိမ္မကြာ တကၠစီ
ေမာင္းေကြၽးေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရ အလုပ္လည္း မလုပ္ႏုိင္ မိန္းမလည္းမယူ၊
ယခုအခ်ိန္ထိ လူပ်ဳိႀကီး ဘဝႏွင့္ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုအခါ
မိခင္ေကာ၊ ညီငယ္ပါ ကြယ္လြန္ သြားၾကၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္
ယာဥ္တစ္စီးေတာင္ မဝယ္ႏုိင္ဘဲ အငွားယာဥ္ေမာင္း ဘဝျဖင့္ သက္ရွိ ထင္ရွား
ရပ္တည္ ေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ဦး သေဘၤာသား။ သေဘၤာတက္ၿပီး
ျပန္အလာ၊ မိန္းမျဖစ္သူ ေဖာက္ျပန္သြား၍ သားတစ္ေယာက္ႏွင့္က်န္ရစ္ကာ သေဘၤာ
ျပန္မတက္ႏုိင္ဘဲ စုမိသမွ်ႏွင့္ တကၠစီတစ္စီး ဝယ္ၿပီး ဘဝ ဝမ္းေက်ာင္း ေနသူ။
ေနာက္- မိဘမ်ား အရင္က ခ်မ္းသာ၍ ပညာ ေကာင္းစြာမသင္၊ မိဘမ်ား ကြယ္လြန္၍
အရြယ္လြန္မွ ပညာမတတ္၍ အငွား တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္း လုပ္ေနသူ စသည့္ စသည္ႏွင့္
ကြၽန္ေတာ္ မသိေသာ ဘဝကို ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားေနရသူ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား မ်ားစြာ
ရွိေနပါဦးမည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ မည္သူမွ် ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာၿပီး အေပ်ာ္တမ္း
တကၠစီ ေမာင္းစားေနသူမ်ား မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာပါ သည္။ ထိုသူမ်ားကို
ဟြန္းတီး႐ံုမွ်ႏွင့္ လုိင္စင္သက္တမ္း သံုးႏွစ္ ပိတ္သိမ္းမည္ ဆုိပါက
၄င္းတုိ႔အား မီွခို အားထားေနရေသာ ၄င္းတုိ႔၏ မိသားစုမ်ား၏ စား/ဝတ္/ေနေရးကို
လူသားဆန္စြာ ကိုယ္ခ်င္းစာ ငဲ့ေစာင္း ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။
၅။ ‘ဟြန္းတီးေသာ
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ႕ဝင္ မ်ားက မွတ္တမ္း တင္ထားၿပီး
က.ည.န႐ံုးသို႔ ၄င္းတုိ႔၏ ယာဥ္ေမာင္း လုိင္စင္ ေပးပို႔ကာ လုိင္စင္သက္တမ္း
တုိးပါက သံုးႏွစ္ လုိင္စင္ပိတ္ သိမ္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္ဟူေသာ
စာသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြၽန္ေတာ္ ဉာဏ္ မမီသျဖင့္ နားမလည္ပါ။ မွတ္သား
ဖမ္းဆီး လုပ္မွာလား။ ဟြန္းတီးသူကို ခ်က္ခ်င္းဖမ္းၿပီး လုိင္စင္ သိမ္း
မွာလား။ ေနာက္ၿပီးမွ က.ည.န႐ံုး ပို႔မွာလား။ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမွာလဲ။
ေနာက္တစ္ခုတင္ ျပခ်င္သည္မွာ ဟြန္းသံၾကား႐ံုမွ်ႏွင့္ ဘယ္ကားက ဟြန္းတီးသည္ဟု
တစ္ခါတစ္ ရံ သဲကြဲစြာ မသိႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကားမ်ားထပ္ျခင္း၊ ေရွ႕ေနာက္
နီးကပ္စြာ ရပ္ထားျခင္းမ်ားေၾကာင့္ တကယ္ ဟြန္းတီးသည့္ ကားကို မဖမ္းဘဲ
ဟြန္းမတီးသည့္ကားကို ဖမ္းမိပါက အဖမ္းခံရသူ အေနျဖင့္ မ်ားစြာ နစ္နာ
ႏုိင္ပါသည္။ အျငင္းပြားစရာ ကိစၥမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အမွန္ကုိ ေျပာရလွ်င္
မွတ္သား ဖမ္းဆီးကို ယခုထိ မယံုၾကည္ႏုိင္ေသးဟု ဆိုလွ်င္ မွားမည္ မထင္ပါ။
သတင္းစာတြင္ ‘ဆက္လက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ ေမာင္းသူမ်ား ကိုလည္း အေရးယူ
သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ သိရသည္’ ဟုပါရွိပါသည္။
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ေမာင္း ဆုိရာ၌ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ကို ကိုယ္တုိင္ေမာင္း
သူမ်ားရွိသလုိ ခ်မ္းသာေသာမိသားစုမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ကား၊
ကုမၸဏီကားမ်ားကို အငွားယာဥ္ေမာင္း တင္၍ ေမာင္း ေနေသာ (လခစား
ယာဥ္ေမာင္းမ်ား) ဟူ၍ရွိပါသည္။
ထိုလခစား အငွားယာဥ္ေမာင္း မ်ားသည္လည္း
ဆင္းရဲသား လူတန္းစား မိသားစု စား/ဝတ္/ေနေရးအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းစားေနသူ မ်ား
အမ်ားစုျဖစ္ပါသည္။ ထုိအထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ အစိုးရ ဌာနမွ
အၿငိမ္းစားယူၿပီး ေခြၽးႏွဲစာျဖင့္ ေဈးေပါေပါေခတ္က ဝယ္ထားခဲ့မိ ေသာကားကို
မအပ္ႏုိင္၊ အပ္ၿပီးလွ်င္လည္း ေနာက္ထပ္ အသစ္ဝယ္ရန္ ေငြထပ္မလုိက္ႏုိင္၊
ဒ႐ိုင္ဘာလည္း မငွားႏိုုင္သျဖင့္ ယင္းကားအုိေလး ကို ကိုယ္တုိင္ေမာင္း၍
အရြယ္ေရာက္လာသည့္ သားသမီးမ်ားအား ေက်ာင္းပို႔/ ေက်ာင္းႀကိဳ ကိစၥ၊ မိန္းမ
ေဈးသြားသည့္ ကိစၥ၊ ဟိုနား သည္နား သာေရး၊ နာေရး ကိစၥမ်ား၌ အသက္ႀကီးမွ
ဒ႐ိုင္ဘာ လုပ္ေနရသူ အနည္းစုလည္း ရွိေနပါေသးသည္။
မည္သို႔ဆုိေစ
တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ ကုမၸဏီပိုင္ယာဥ္ အငွား
ေမာင္းသူမ်ားသည္ စားဝတ္ ေနေရးအတြက္ မိမိတတ္သည့္ ပညာေလးျဖင့္
ဝင္ေငြရွာေနၾကရေသာ ဆင္းရဲသား လူတန္းစား အလုပ္သမားမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း
အထူးေျပာရန္ မလုိပါ။
ေနာက္ၿပီး ဟြန္းတီးတဲ့ ျပစ္ဒဏ္က သံုးႏွစ္ေတာင္
လုိင္စင္ အသိမ္းခံရမွာ ဆုိေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းၿပီး ပိုက္ဆံရွာရတဲ့ သူေတြ အေနနဲ႔
သံုးႏွစ္ ထမင္းစားလ က္မွတ္ အသိမ္းခံရတာပါပဲ။ သူ႔ရဲဲ႕ မိသားစုကို လုပ္ကိုင္
ေကြၽးေမြးေနသူ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သူ႔မိသားစုေတြရဲ႕ ေနာင္ေရး ကိစၥကိုေကာ
စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါဦး။
ဒီျပစ္ဒဏ္ အတြက္ အဖမ္းခံရၿပီ ဆုိရင္
ဒီယာဥ္ေမာင္း ဘာလုပ္ မလဲ။ ယာဥ္ထိန္းရဲနဲ႔ ညႇိေတာ့မယ္။ ဘယ္လုိညႇိ မလဲ။ ပထမ
ေတာင္း ပန္မယ္။ ေတာင္းပန္လုိ႔ မရရင္ ဒီကိစၥက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ေဆာင္ ရြက္ေအာင္
အားေပးသလိုမ်ား ျဖစ္မေနဘူးလား။ ယာဥ္ထိန္းရဲ ေတြကေကာ လာဘ္မယူဘဲ တကယ္
မွန္မွန္ကန္ကန္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ေနၾကၿပီလား။
လမ္းေတြ ေပၚမွာ
ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ ကားတစ္စင္းနဲ႔ ေလွ်ာက္ၿပီး ကားေတြဖမ္းဖို႔ စီးလာတဲ့ကား
ကုန္က်စရိတ္ေတြ ဘယ္က ရပါသလဲ။ အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ခြင့္ျပဳထားပါသလား။
သူတုိ႔ရဲ႕တစ္ေန႔တာ အသံုးစရိတ္(စားေသာက္စရိတ္ စသည္)ဘယ္ကရပါသလဲ (ေသာက္ေရအတြက္
ေရသန္႔ဘူးေတြကို ေရသန္႔ဘူးပို႔တဲ့ ကားေတြ ဆီကရမယ္ ထင္ပါတယ္။)
ဒါဥပမာေျပာတာပါ။
ေနာက္လမ္းေတြကေကာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္
သြားႏိုင္ေအာင္ ေခ်ာေမြ႔ ေကာင္းမြန္ ေနပါၿပီလား။ ခုံးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္
လုပ္ေနဆဲ၊ လမ္းအေပါက္အၿပဲေတြ ေနာက္ကလိုက္ၿပီး အလ်င္မီ ေအာင္
မနည္းႀကိဳးစားၿပီး ဖာေထးေနရဆဲ မဟုတ္ပါလား။ လမ္းျဖတ္ ကူးသူ၊ ေျခလ်င္
ခရီးသြားမ်ား ကေကာ တကယ္ စည္းကမ္းလုိက္နာ ေနၾကၿပီလား။ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းေတြ
(ကားသစ္ မလဲေသးေသာ) ရဲ႕ကားရဲ႕ႀကံ့ခိုင္မႈေတြ ရာခိုင္ႏႈန္း အေတာ္မ်ားမ်ား
ျပဳျပင္ ေျပးဆြဲေန ၾကပါရဲ႕လား။ လူကူး မ်ဥ္းက်ားေတြေကာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္
လံုလံုေလာက္ေလာက္ ေရးဆြဲ ထားပါသလား။
အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီး
လုပ္စရာေတြ ျပဳျပင္စရာေတြ ရွိေနပါ ေသးသည္။ အခုမွ တုိင္းျပည္ကို ဒီမိုကေရစီ
စနစ္ ထူေထာင္ၿပီး ႐ုပ္ပိုင္းေရာ စိတ္ပိုင္းေရာ အျပင္းအထန္ ျပင္ဆင္
ေျပာင္းလဲ ေနၾကဆဲ ကာလမွာ ဘာမဟုတ္တဲ့ အေသးအဖြဲ ကိစၥေတြ အတြက္ ဆင္းရဲသား
လူတန္းစား အမ်ားအျပား ဒုကၡေရာက္ေအာင္၊ ပုိၿပီး ျပႆနာ တက္ေအာင္ ငယ္တဲ့
အမႈႀကီး၊ ႀကီးတဲ့ အမႈ ကိုယ္က်ဳိးနည္းေအာင္ မလိုအပ္တဲဲ့ စည္းကမ္း သတ္မွတ္
သလိုမ်ား ျဖစ္မေနဘူးလား။ ဒီစည္းကမ္းကို ဘယ္ႏုိင္ငံက အတုယူၿပီး
ဒီႏုိင္ငံအတြက္ ျပ႒ာန္း ပါသလဲ မသိပါ။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ေရ၊
ေျမ လက္ရွိ အေျခအေနမ်ား အရ တကယ္လုိအပ္မႈ ရွိ မရွိ လုိက္ေလ်ာညီ မွ်မႈရွိ
မရွိ ဝိုင္းစဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ၾကပါ ရန္ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ၿမဳိင္ႀကီး (ဝမ္းတြင္း)
The Voice Weekly Vol.8/ No.42 ပါ Opinion က႑ မွ ေဖာ္ျပခ်က္
REF: The Voice Weekly
ဘႀကီးသက္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment