အထက္ေခါင္းစဥ္ပါ စကားနွစ္လုံးကုိ အဓိပၸါယ္အတူတူလုိ့ အစက က်ေနာ္ထင္ခဲ့ေပမဲ့ အခ်ိန္ ျကာလာတာနဲ့အမွ် အဓိပၸါယ္ဆင္တူရင္ေတာင္ အနွစ္သာရမတူဘူးလားဆုိျပီး စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ ဒီ လုိစဥ္းစားဖို့ ျဖစ္လာေစတဲ့ေနာက္ခံအေျကာင္းရင္းကေတာ့ "Freedom Fighter ေလာက္ဆုိေတာ့ျပီ ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာလုိ့ Rebel (သူပုန္) လုိ့သုံးတာလဲ" ဆုိျပီး အေနာက္နုိင္ငံတခုမွာ ဘဲြရခဲ့ျပီး ေလာေလာ ဆယ္သတင္းသမားအျဖစ္ အခ်ိန္ပုိင္းတာ၀န္ယူေနသူတဦးရဲ့ ေမးခြန္းကေနစခဲ့တာပါ။
အဲဒီေမးခြန္း စေမးခံရတဲ့အခ်ိန္ဟာ "သူပုန္ေက်ာင္းသားတဦးရဲ့ မာရသြန္ခရီး" ေဆာင္းပါးေတြမေရးခင္ "Far from Home: 20- years in Exile" ဆုိတဲ့ စာအုပ္ထုတ္ေ၀တဲ့ ၂၀၀၈-ခုနွစ္ ဒီဇင္လာလကတည္းပါ။ အဲဒီစာ အုပ္မ်က္နွာဖုံးမွာပါတဲ့ ''The life and views of a Burmese rebel and journalist'' ဆုိတဲ့ စာ သားထဲက Rebel ေနရာမွာ Freedom Fighter သုံးသင့္တယ္လုိ့ သူက အျကံျပုေနတာပါ။
"သူပုန္ဟာ သူပုန္ဘဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကလဲ" လုိ့ က်ေနာ္ခ်က္ခ်င္းတုန့္ျပန္လုိက္ေပမဲ့ အဲဒီထက္ ပုိျပီး စီကာပတ္ကုံးရွင္းျပဖုိ့ အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္မွာျပင္ဆင္ထားတာမရွိခဲ့ပါဘူး။ တကယ္တန္းေျပာ မယ္ဆုိရင္ ဒီလုိေမးခြန္းေမးခံရလိမ့္မယ္လို့လဲ ထင္မထားခဲ့ပါဘူး။ ဘာေျကာင့္ သူက ဒီလုိေမးမွန္းလဲ က်ေနာ္မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူနဲ့စကားဆက္ေျပာရင္း သူပုန္ဆုိတာ ျကမ္းတန္းတဲ့သေဘာ။ အစိုးရကုိ အျကမ္းဖက္ ပုန္ကန္တဲ့သေဘာ။ မေကာင္းတဲ့သေဘာေတြပါ၀င္ေနတဲ့အတြက္ အေနာက္တုိင္းသား ေတြ။ အထူးသျဖင့္ သူနဲ့အတူတူအလုပ္လုပ္ေနျကတဲ့ အေနာက္တုိင္းသား အလႈရွင္ေတြက သိပ္ မျကုိက္ျကဘူးလုိ့ သူဆုိလုိမွန္း က်ေနာ္တီးေခါက္မိလုိက္ပါတယ္။
အဲဒီကတည္းက "သူပုန္" ဆုိတဲ့စကားလုံးအေပၚ စဥ္းစားခန္း၀င္ေနတဲ့က်ေနာ္ဟာ "သူပုန္ ေက်ာင္းသားတဦးရဲ့ မာရသြန္ခရီး" အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးေရးတဲ့အခါမွာလဲ "ဘာလုိ့သူပုန္လုိ့သုံးတာ လဲ။ ခင္ဗ်ားက သူပုန္လား။ ေတာ္လွန္ေရးသမားလား" ဆုိျပီး သူပုန္ဆုိတဲ့ေ၀ါဟာရကုိ ဘ၀င္မက်တဲ့ ပရိတ္သတ္တခ်ဳိ့ရဲ့ တုန့္ျပန္ခ်က္ကုိ က်ေနာ္လက္ခံရရွိခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ဒီတျကိမ္မွာေတာ့ အယင္တခါကလုိ "သူပုန္ဟာ သူပုန္ဘဲ့ေပါ့ဗ်ာ" လုိ့ ခပ္လြယ္လြယ္တုန့္ျပန္ လုိ့မျဖစ္ေတာ့။ အေသခ်ာစဥ္းစားျပီး ျပန္ရွင္းျပမွေကာင္းမယ္လုိ့ စိတ္ကူးရင္းနဲ့ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးဖုိ့ စိတ္ကူးေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္။
ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ နွစ္ ၂၀
ေရွ့သတင္းပါတ္ စက္တာဘာ ၁၈-ရက္ေန့မွာ က်ေရာက္မဲ့ စစ္အာဏာသိမ္း ၂၄-နွစ္ျပည့္ေန့ ကုိ ၈၈-မ်ဳိးဆက္အားလုံး မေမ့ျကေသးဘူးလုိ့ထင္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ့ဘ၀ေတြကို တဆစ္ခ်ဳိးေျပာင္းလဲေစခဲ့တဲ့။ စာသင္ခန္းထဲက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ ကေန ေတာေတာင္ေတြထဲက သူပုန္ေတြအျဖစ္ေျပာင္းလဲေစခဲ့တဲ့ ေန့တေန့ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာစခုိစဥ္ ကေတာ့ ''သူပုန္လား။ Freedom Fighter လား'' ဆုိတာကုိ ဘယ္သူမွ စဥ္းစားေနဖုိ့အခ်ိန္မရခဲ့ဘူး လုိ့ထင္ပါတယ္။ လက္နက္မဲ့ဆႏၵျပေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကုိ လက္နက္အားကိုးနဲ့ အနုိင္က်င့္ ပစ္ သတ္ခဲ့တဲ့ စစ္တပ္နဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို လက္နက္နဲ့ျပန္တုိက္ယုံမွတပါး တျခားနည္း မရွိေတာ့ဘူး ဆုိျပီး က်ေနာ္တုိ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ျမုိျပက စာသင္ခန္းေတြကိုစြန့္။ ကန့္ေကာ္ပင္ရိပ္။ စြယ္ ေတာ္ရိပ္ေတြကုိ့စြန္ျပီး အေရွ့ရိုးမ ေတာနက္ျကီးထဲက က်ြန္းပင္အရိပ္ေတြကို ခုိလုံခဲ့ေပါ့။
လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးဆင္နြဲတယ္ဆုိတာ ေပါ့ေသးေသးမွမဟုတ္ဘဲ။ ေတာ္လွန္ေရးပုံစံ ေတြထဲမွာမွ အျမင့္ဆုံးပုံစံကို က်ေနာ္တုိ့ကေရြးခ်ယ္ခဲ့ျကတယ္မဟုတ္လား။ အသက္ကုိ ပဓာန မထား ဘဲ တုိင္းျပည္အေျပာင္းအလဲအတြက္ အသက္ေပးတုိက္ပဲြ၀င္ဖုိ့ သႏၵိဌာဏ္ျပုခဲ့ျကတယ္မဟုတ္လား။ ဒါ ေပမဲ့ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ေအာင္ျမင္ဖုိ့ဆုိတာဟာ စြန့္လြန့္အနစ္နာခံယုံသက္သက္နဲ့ ဘယ္လုံေလာက္ ပါ့မလဲ။ ေအာင္ျမင္နုိင္ေလာက္ေအာင္လုိအပ္တဲ့ အခ်က္လက္အားလုံးျပည့္စုံမွ ေအာင္ျမင္မွာေပါ့။ ဒါက လဲ ဘ၀နဲ့ရင္းျပီးမွ သိရတဲ့အေတြ့အျကုံေတြဆုိေတာ့ အသက္ ၂၀-၀န္းက်င္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀မွာ ေတာခိုခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တုိ့ ဘယ္ျကုိသိနုိင္ပါ့မလဲ။
က်ေနာ္တုိ့ထက္ နွစ္ ၄၀-ေလာက္ေစာျပီးေတာခုိခဲ့တဲ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမူနစ္ပါတီနဲ့ တုိင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ့ေတြ။ နွစ္ ၂၀-ေလာက္ေစာျပီးေတာခုိခဲ့တဲ့ ၀န္ျကီးခ်ဳပ္ဦးနုနဲ့ ျပည္သူ့ျပည္ခ်စ္ပါတီတုိ့ ရဲ့ အေတြ့အျကံုေတြကို က်ေနာ္တုိ့ေက်ာင္းသားေတြ ေလ့လာမႈအားနဲခဲ့တယ္လုိ့ေျပာရင္လဲ ခံရမွာပါဘဲ့။ က်ေနာ္တဦးတည္းအေနနဲ့ကေတာ့ နွစ္ ၂၀။ နွစ္ ၄၀-၀န္းက်င္က အဲဒီအဖြဲ့ေတြထက္ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၅၀-ေက်ာ္က ျပည္ပကိုထြက္ျပီး စစ္ပညာသင္ခဲ့ျကတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ့ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၀င္ေတြကုိ ပုိ အားက်ခဲ့ေပါ့။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေတြအျကုံမရွိသူေတြပီပီ စိတ္ကူးယဥ္္ဆန္စြာနဲ့ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတခုကို စတင္ခဲ့မိတယ္ဆုိပါေတာ့။
ကမၻာ့နုိင္ငံေရးအေျခေန။ ပထ၀ီနုိင္ငံေရးအေျခေန။ သမုိင္းေနာက္ခံအေျခေန။ ဘာလင္ တံ တုိင္းျကီး ျပုိလဲသြားတဲ့အေျခေန။ ဆုိဗီယက္ယူနီယံျပုိကြဲသြားတဲ့အေျခေန။ ဗမာျပည္ကြန္ျမူနစ္ပါတီနဲ့ လူမ်ဳိးစုေတြကြဲျပဲသြားတဲ့အေျခေန။ ရန္သူနဲ့စကားေျပာတဲ့ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားလာတဲ့အေျခေန။ မဟာ မိတ္ေတြ တပ္ေပါင္းစုကေနထြက္ျပီး စစ္အစိုးရနဲ့ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္လုိက္တဲ့အေျခေန။ ဒီလုိအေျခ ေနမ်ားစြာေအာက္မွာ က်ေနာ္တုိ့ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ဟာ နုိင္ငံေရးလႈိင္းတံပုိးမ်ားစြာကုိ နွစ္ ၂၀-ေက်ာ္ ခါးစည္းခံခဲ့ရေပါ့။
ဒီ နွစ္ ၂၀-ေက်ာ္ကာလအတြင္း က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ "ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြ" တုိက္ပြဲမွာ က်ဆုံးခဲ့ရ။ ငွက္ဖ်ားကိုမလွန္နုိုင္ျက။ ေတာရုိင္းဥပေဒကုိ မလြန္ဆန္နုိင္ျက။ အသက္ကုိ ညဏ္မေစာင့္နုိင္ျကနဲ့ ထိ ခုိက္-က်ဆုံး-ေသဆုံး-ဒဏ္ရာရ စာရင္းေပါင္းလုိက္ေတာ့ ၁၀၀၀-ေက်ာ္အထိ ျဖစ္ေနပါေရာ့လား။ ဒါဟာ ပညာတတ္မ်ဳိးဆက္တခုအတြက္ ဘယ္ေလာက္နွေျမာဖုိ့ေကာင္းသလဲ။
တကယ္က နွေမ်ာတသေနယုံနဲ့မျပီး။ သူတုိ့ရဲ့ေပးဆပ္မႈေတြအတြက္ က်ေနာ္တုိ့ဘာေတြရခဲ့ျပီး ျပီလဲ။ ရေအာင္ေကာ က်ေနာ္တုိ့ဘာေတြဆက္လုပ္ေနျကသလဲ။ ဆက္လုပ္ေနတဲ့သူက ဘယ္ေလာက္ ရွိျပီး ဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘဲ ေဘးထုိင္ဘုေျပာေနသူကဘယ္ေလာက္ရွိေနလဲ။ ဒါေတြကုိ အခုလုိ စစ္အာ ဏာသိမ္း နွစ္ပါတ္လည္ေန့မ်ဳိးမွာမွ မစဥ္းစားရင္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ့စဥ္းစားျကမလဲ။
Ferie Paradise -နဲ့ တတိယနုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ
ေနာ္ေ၀းနဲ့အေနာက္နုိင္ငံေတြမွာ ေခတ္စားလွတဲ့ တနွစ္တခါ သတင္း ၄-၅ ပတ္ လစာအျပည့္ အားလပ္ရက္ယူျပီး အပန္းေျဖျခင္းကုိအားက်လုိ့ ေနာ္ေ၀းစကား Ferie နဲ့ အဂၤလိပ္စကား Paradise ကုိတဲြသုံးလုိက္တာပါ။ ေတာ္လွန္ေရးမီဒီယာ DVB ကေန အလုပ္ျဖုတ္ခံရတဲ့ က်ေနာ္ဟာ အားအားယားယားနဲ့ သူမ်ားအိမ္ေတြ။ အလႈပဲြေတြ။ သာေရး-နာ ေရးအခန္းနားေတြ ေတာ္မ်ာမ်ားသြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိသြားရင္းနဲ့ တတိ ယနုိင္ငံေရာက္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြ။ အေျကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေျကာင့္ တတိယနုိင္ငံဆီေရာက္ေနသူေတြရဲ့ ဘ၀တစိတ္တေဒသကုိ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ေနာ္ေ၀းေရာက္ ဒုကၡသည္ ၃-ေထာင္၀န္းက်င္ထဲကအေတာ္ မ်ား မ်ားဟာ လူ-ကေနာ္ေ၀းေရာက္ေနျကေပမဲ့ စိတ္-ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ဒါမွမဟုတ္ ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ က်န္ေနဆဲျဖစ္တာကုိ က်ေနာ္ေတြ့ရပါတယ္။ ဆိုလုိတာကေတာ့ သူတုိ့လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္နဲ့ သူတုိ့ေနခ်င္တဲ့ေနရာကတမ်ဳိး။ လက္ရွိ သူတုိ့လုပ္ေနရတဲ့အလုပ္နဲ့ သူတုိ့ေရာက္ေနရတဲ့ေနရာက တျခားျဖစ္ေနျကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဆုိေပမဲ့ လူအားလုံးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
လူဦးေရတ၀က္ ဒါမဟုတ္ အမ်ားစုလုိ့ေတာင္ထင္ရတဲ့လူေတြ။ အထူးသျဖင့္ သူတုိ့ရဲ့ အမ်ဳိးသ မီးေတြနဲ့ကေလးေတြဟာ ျမန္မာနုိင္ငံနဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံလြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပဲြအေျကာင္း သိပ္စိတ္မ၀င္ စားေတာ့ဘဲ လက္ရွိေနာ္ေ၀းလူေနမႈဘ၀ထဲမွာ တန္း၀င္ေအာင္ေနနုိင္ေရးကိုဘဲ့ ပုိစိတ္၀င္စားေနျကတာ ကုိေတြ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ လက္ေတြက်တဲ့အျပင္ သဘာ၀လဲက်တဲ့အတြက္ သူတုိ့ကုိ အျပင္မတင္သင့္ ပါ။ အျပင္တင္ဖုိ့ေျပာေနျခင္းလဲမဟုတ္ပါ။ အရွိတရားတခုကို စဥ္းစားနုိင္ဖုိ့တင္ျပျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအတြက္ ေနာ္ေ၀းစာတတ္ဖုိ့သင္ရပါတယ္။ ျပီးရင္ ခုိင္မာတဲ့ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္တခုခု fast jobb တခုရဖုိ့ ရွာရပါတယ္။ ျပီးရင္ အိမ္နဲ့ကားကုိ အေျကြးနဲ့ (လေပးစနစ္နဲ့) ၀ယ္နုိင္ဖုိ့က်ဳိးစား ရပါတယ္။ သားသမီးေတြကို လူစဥ္မီေအာင္ထားနုိင္ဖုိ့က်ဳိးစားရပါတယ္။ ဆုိလုိတာကေတာ့ လူအေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ဒီလုိ တုိ့တာ၀န္ အေရး ၃-ပါးအတြက္ လုံးပန္းရင္းနဲ့ ေရွ့မွာက် ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ အာဏာ သိမ္းနွစ္ပတ္လည္ ၂၅-နွစ္တုိ့။ ၈-ေလးလုံးနွစ္ပါတ္လည္ ၂၅-တုိ့။ ABSDF-နွစ္ပတ္လည္ ၂၅-နွစ္တုိ့ကုိ စဥ္းစားဖို့အခ်ိန္ေတြေလ်ာ့နဲသြားခဲ့ေပါ့။
တနွစ္မွာ ၁၁-လလုံးလုံး ဒီတာ၀န္ ၃-ပါးအတြက္ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္ေတြနဲ့ မနားတန္း လည္ပတ္ေနရျပီး ''Ferie Paradise - အားလပ္ရက္နိဗာန္ဘုံ'' ေလးမွာဘဲ့ သူတုိ့ရဲ့လႈပ္ရွားမႈပုံေတြကုိ Fcaebook ေပၚမွာေတြ့ခြင့္ရတဲ့ အေျခေနမ်ဳိးအထိျဖစ္လာေနပါတယ္။ ဒါဟာ တတိယနုိင္ငံေရာက္ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ေတြရဲ့ သရုပ္မွန္ပုံရိပ္လား။ ယာယီပုံရိပ္လား။ အျမဲတန္းပုံရိပ္ျဖစ္သြားမလား။
Freedom Fighter နဲ့ သူပုန္ ဘာကြာသလဲ။ ပန္းတုိင္အထိ ဘယ္သူေတြဆက္သြားျကမလဲ
''Ferie Paradise - အားလပ္ရက္နိဗာန္ဘုံ'' ဘ၀ကေန ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ့ နွစ္ ၂၀-အေျခ ေနကိုျပန္ေကာက္ရမယ္ဆုိရင္ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀-အတြင္း ကမၻာ့နုိင္ငံေရးအေျပာင္းလဲေတြအမ်ားအျပား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္ေအးတုိက္ပဲြျကီးျပီးဆုံးလုိ့ ၀ါဒေရးရာတုိက္ပဲြေတြေခတ္ကုန္။ ဘာလင္တံတုိင္းျကီး ျပုိ လဲ။ ဆုိဗီယက္ယူနီယံျပုိကြဲ။ ဌာေနတုိင္းရင္းသားေတြအလံဆဲြ။ ဗမာျပည္ကြန္ျမူနစ္ပါတီနဲ့ လူမ်ဳိးစုေတြ လဲ ခြါ-ျပဲ။ ရန္-ငါ စည္းျပတ္ရမယ္ဆုိတဲ့ယဥ္ေက်းမႈအစား ရန္သူနဲ့စကားေျပာရမယ္ဆုိတဲ့ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကား။ က်ေနာ္တုိ့ရဲ့မဟာမိတ္မ်ား တပ္ေပါင္းစုကေနထြက္ျပီး စစ္အစိုးရနဲ့ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္ သြားလုိက္ျကတာမ်ား ေသနပ္ဆက္ကုိင္ေနတာဆုိလုိ့ KIA တဖြဲ့ဘဲ့ က်န္ေတာ့သလုိလုိျဖစ္လာေနခဲ့ ေပ့ါ။
ဒါက လြန္ခဲ့တဲ့ လပုိင္းေတြအထိအေျခေနကုိ ေျပာတာပါ။ အခုဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ့ကုိယ္တုိင္ ဆယ္နွစ္ဆယ္မုိး ပါ၀င္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူူးတဲ့။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခ်ိန္မွာ အဲဒီစစ္တပ္ကုိ လက္နက္ကိုင္ေတာ္ လွန္မွရမယ္လုိ့ေတာခုိခဲ့ျကတဲ့ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဖြဲ့စည္းခဲ့တဲ့ ABSDF- မွ ဥကၠဌေဟာင္း ၃-ဦးအပါ၀င္ က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ့ေတာင္ ''ျပည္ေတာ္ျပန္'' စီမံကိန္း အရ ရန္ကုန္ျမုိ့ဆီ ေရာက္ေနျကပါျပီ။ ဒါကိုတုိးတက္မႈအျဖစ္ ခင္ဗ်ားျမင္ပါသလား။ အေျပာင္းအလဲလုိ့ ခင္ဗ်ားထင္ပါသလား။ တဦးခ်င္းအေနနဲ့ လြတ္လပ္စြာထင္ျမင္ ပုိင္ခြင့္ရွိေပမဲ့ အဖြဲ့စည္းအေနနဲ့။ မ်ဳိး ဆက္တခုလုံး အေနနဲ့ေတာ့ အေသခ်ာစဥ္းစားဆုံးျဖတ္ဖုိ့လုိလိမ့္မယ္လုိ့ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။
နုိင္ငံေရးအေျပာင္းလဲဆုိတာကလဲ မေျပာင္းခ်င္ေတာ့ နွစ္ ၂၀-အတြင္း ဘာမွမေျပာင္းဘူး။ ေျပာင္းခ်င္ေတာ့လဲ အခု ဒီေဆာင္းပါးေရေနစဥ္ ရက္ ၂၀-ေလာက္အတြင္းမွာေတာင္ အေျပာင္းလဲေတြ က ျမန္လုိက္တာ။ ဥကၠဌေဟာင္းေတြကို ဗီဇာ-ထုတ္ေပးျပီးေနာက္တရက္မွာဘဲ့ ထုံးျဖူအသုတ္ခံ ရသူ လူ ၂-ေထာင္စာရင္းကိုထုတ္ျပန္လုိက္ပါတယ္။ ဒါက လတ္တေလာျဖစ္ေနတဲ့ နုိင္ငံေရးအေျခေန ေတြ ပါ။ ဒီေဆာင္းပါးရဲ့ အဓိက ဆုိလုိခ်က္က ဗီဇာရလူတစု ျပည္ေတာ္ျပန္ေလ့လာေရးခရီးစဥ္ကိုညြန္းလုိ ျခင္းမဟုတ္ပါ။ မ်ဳိးဆက္အလုိက္တာ၀န္ယူရမဲ့သမုိင္းေပးတာ၀န္တခုကို က်ေနာ္တုိ့ဘယ္လုိပ ခုံးေျပာင္း ထမ္းေဆာင္ျကမလဲဆုိတဲ့ အပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။
လူ ၁၀-ေယာက္ေလာက္စုျပီး ျပည္ေတာ္ျပန္ေလ့လာယုံနဲ့ က်ေနာ္တုိ့မ်ဳိးဆက္တခုလုံး အတြက္ အလုပ္ျဖစ္ပါ့မလား။ က်န္တဲ့ ေသာင္းနဲ့ခ်ီရွိတဲ့ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြကေကာ ဘာဆက္လုပ္ျကမလဲ။ ဒီလူ ၁၀-ဦးက အားလုံးရဲ့ကုိယ္စားလွယ္လား။ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀-ကာလကလုိမ်ဳိး ဘယ္သူ့ကုိ ဘယ္သူ က ကုိယ္စားျပုတယ္ဆုိတဲ့ စနစ္တက်ဖြဲ့စည္းမႈမ်ဳိးေကာ က်ေနာ္တုိ့ျကားမွာရွိပါေသးရဲ့လား။ တသီးပုဂ လေတြ သိပ္ေခတ္စားေနျပီလား။ တဖက္မွာ တသီးပုဂလလုိ့ေျပာ။ တဖက္မွာက်ေတာ့ အားလုံးကုိ ကုိယ္စားျပုသလုိသလုိေလသံပစ္နဲ့ လုပ္ေနတာကုိျမင္ရေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀-က အင္အားျကီးခဲ့တဲ့ ABSDF အဖြဲ့ကုိ ပုိျပီး သတိရလာေစပါတယ္။
"ငါတုိ့ ၁၀-နွစ္ေလာက္ အသက္နဲ့ရင္းျပီး ေတာထဲမွာတုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျပီးျပီဘဲ့ကြာ။ ငါတုိ့တာ၀န္ေက် ခဲ့ျပီေပါ့။ အခုေတာ့ သားသမီးေတြဖက္ အလွည့္ေပးရဦးမယ္ေလ'' လုိ့ တတိယ နုိင္ငံေရာက္ ရဲေဘာ္ သူငယ္ခ်င္းတဦးကေျပာပါတယ္။ သူေျပာတာဟာ အလြန္သဘာ၀က်ျပီး အားလုံးလက္ခံသင့္တဲ့ ဒါမွမ ဟုတ္ တတိယ-နုိင္ငံေရာက္ ၈၈-မ်ဳိးဆက္အေတာ္မ်ားမ်ားေျပာေနတဲ့ စကားလုံးတခုပါဘဲ့။
ဒါေပမဲ့ ေမးစရာျဖစ္လာတာကေတာ့ ဒါဆုိရင္ ေတာ္လွန္ေရးဆုိတာ ၁၀-နွစ္ေလာက္လုပ္လုိ့ မ ေအာင္ျမင္ရင္ ရပ္လုိက္ရတဲ့သေဘာရွိလား။ ပန္းတုိင္မေရာက္မခ်င္းဆက္လုပ္သင့္တဲ့အရာလား။ ဘယ္ သူကမွ အတိအက်တာ၀န္ေပးလုိက္ျခင္းမရွိေပမဲ့ ကုိယ္အသိနဲ့ကုိယ္ ဘယ္အတုိင္းတာအထိ ဆက္လုပ္ သင့္တယ္လုိ့ခင္ဗ်ားထင္ပါသလဲ။
ဒီျဖစ္စဥ္ေတြကိုစဥ္းစားရင္းနဲ့ ဒီလုိအတုိင္းတာတခုထိ ရြံရြံခ်ြံခ်ြံတာ၀န္ထမ္းခဲ့ျပီး အခုခ်ိန္မွာ ကုိယ့္မိသားစုကိစၥကုိယ္လုပ္ေနသူေတြကုိ Freedom Fighter ေတြအျဖစ္ ေခၚနုိင္မလားလုိ့ က်ေနာ္စဥ္း စားေနမိပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ မဆုတ္ေသာဇြဲနဲ့ ပန္းတုိင္အထိ ေရာက္ေအာင္ဆက္သြားဖုိ့ျပင္ေနသူ။ နယ္စပ္မွာရွိေနဆဲ။ သုိ့မဟုတ္ ျပည္ပကေန တတ္နုိင္တဲ့ဖက္ကကူေနဆဲ လူနဲစုကုိေတာ့ သူပုန္ေတြ အျဖစ္ ေခၚနိင္မလားလုိ့ က်ေနာ္စဥ္းစာေနမိပါတယ္။ Freedom Fighter လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ တုိက္ပဲြ ၀င္သူဟာ ေစတနာ့၀န္ထမ္း Volunteer သေဘာ။ တဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းသေဘာကို ပုိ ေဆာင္ျပီး သူပုန္ Rebel ကေတာ့ ပန္းတုိင္ေရာက္တဲ့ အထိ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ နုိင္ငံ ေရးအာဏာ သုိ့မဟုတ္ နုိင္ငံေရးစနစ္တခုေျပာင္းလဲတဲ့အထိ စနစ္တက် အစုအဖြဲ့နဲ့တုိက္ပဲြ၀င္သြားတဲ့ သူေတြကို ဆုိလုိတာျဖစ္မယ္လုိ့ က်ေနာ္စဥ္းစားေနမိပါတယ္။
ဒီအတြက္ သူပုန္ Rebel ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိ Freedom Fighter လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တုိက္ပဲြ၀င္သူ ဆုိတဲ့စကားလုံးထက္ က်ေနာ္ပုိနွစ္ျခိုက္ေနမိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ့ဟာ တကၠသိုလ္စာသင္ ခန္းကေနထြက္ျပီး ေတာခုိစဥ္ကာလက ေစတနာ့၀န္ထမ္းအျဖစ္ပါ၀င္လာျကတယ္ဆုိေပမဲ့ အခုနွစ္ ၂၀ ျကာျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အျမဲတန္း၀န္ထမ္း သူပုန္ေတြျဖစ္မေနသင့္ဘူးလားလုိ့လဲ က်ေနာ္စဥ္းစားေနမိ ပါတယ္။
တခ်ိန္းတည္းမွာဘဲ့ ဆရာစံသူပုန္။ ေရနံေျမသူပုန္။ တုိ့ဗမာအစည္းရံုးသူပုန္။ BIA သူပုန္ကေန အစိုးရျဖစ္လာတဲ့အေျခေနေတြကိုစဥ္းစားရင္း သူပုန္ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိသုံးဖုိ့ ဘာမွသိမ္ငယ္္စရာမရွိဘူး လုိ့ထင္ပါတယ္။ တခါ ျပီးခဲ့တဲ့နွစ္အတြင္း ကမၻာ့နုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မွာ သုိ့မဟုတ္ ကမၻာ့လက္နက္ကုိင္ေတာ္ လွန္ေရးျဖစ္စဥ္မွာ အဓိကေနရာယူခဲ့တဲ့ လစ္ဗ်ားလက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ့ လစ္ဗ်ားသူပုန္လႈပ္ရွား မႈ။ အခုေလာေလာဆယ္ ကမၻာ့သတင္းနဲ့ ကမၻာ့လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ေရွ့ဆုံးေရာက္ေနတဲ့ ဆီရီယားလက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ့ ဆီးရီယားသူပုန္လႈပ္ရွားမႈေတြကုိျကည့္မယ္ဆုိရင္လဲ သူပုန္ Rebel ဆုိတဲ့စကားလုံးအတြက္ ဘာမွေစာဒကတက္စရာမရွိေလာက္ဘူးလုိ့ထင္မိပါတယ္။
ကဲ... ဒီေဆာင္းပါးကိုဖတ္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ားကုိယ္တုိင္ေကာ။ Freedom Fighter လား။ Rebel သူပုန္လား။ ပန္းတုိင္ေရာက္တဲ့အထိ ဆက္သြားမလား။ တသီးပုဂလေတြနဲ့ဘဲ့လြဲထားမလား။ စနစ္က် တဲ့ စုဖြဲ့မႈေတြနဲ့ အေသခ်ာျပန္လုပ္ျပီး မ်ဳိးဆက္တခုရဲ့ မျပီးဆုံးေသးတဲ့ တာ၀န္ေတြအတြက္ က်ေနာ္တုိ့ အားလုံး လက္တဲြေဆာင္ရြက္ျကဖုိ့ အခ်ိန္ေရာက္ေနျပီလုိ့ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ထက္ေအာင္ေက်ာ္
၀၉-၀၉-၂၀၁၂။
ဘႀကီးသက္
အဲဒီေမးခြန္း စေမးခံရတဲ့အခ်ိန္ဟာ "သူပုန္ေက်ာင္းသားတဦးရဲ့ မာရသြန္ခရီး" ေဆာင္းပါးေတြမေရးခင္ "Far from Home: 20- years in Exile" ဆုိတဲ့ စာအုပ္ထုတ္ေ၀တဲ့ ၂၀၀၈-ခုနွစ္ ဒီဇင္လာလကတည္းပါ။ အဲဒီစာ အုပ္မ်က္နွာဖုံးမွာပါတဲ့ ''The life and views of a Burmese rebel and journalist'' ဆုိတဲ့ စာ သားထဲက Rebel ေနရာမွာ Freedom Fighter သုံးသင့္တယ္လုိ့ သူက အျကံျပုေနတာပါ။
"သူပုန္ဟာ သူပုန္ဘဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကလဲ" လုိ့ က်ေနာ္ခ်က္ခ်င္းတုန့္ျပန္လုိက္ေပမဲ့ အဲဒီထက္ ပုိျပီး စီကာပတ္ကုံးရွင္းျပဖုိ့ အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္မွာျပင္ဆင္ထားတာမရွိခဲ့ပါဘူး။ တကယ္တန္းေျပာ မယ္ဆုိရင္ ဒီလုိေမးခြန္းေမးခံရလိမ့္မယ္လို့လဲ ထင္မထားခဲ့ပါဘူး။ ဘာေျကာင့္ သူက ဒီလုိေမးမွန္းလဲ က်ေနာ္မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူနဲ့စကားဆက္ေျပာရင္း သူပုန္ဆုိတာ ျကမ္းတန္းတဲ့သေဘာ။ အစိုးရကုိ အျကမ္းဖက္ ပုန္ကန္တဲ့သေဘာ။ မေကာင္းတဲ့သေဘာေတြပါ၀င္ေနတဲ့အတြက္ အေနာက္တုိင္းသား ေတြ။ အထူးသျဖင့္ သူနဲ့အတူတူအလုပ္လုပ္ေနျကတဲ့ အေနာက္တုိင္းသား အလႈရွင္ေတြက သိပ္ မျကုိက္ျကဘူးလုိ့ သူဆုိလုိမွန္း က်ေနာ္တီးေခါက္မိလုိက္ပါတယ္။
အဲဒီကတည္းက "သူပုန္" ဆုိတဲ့စကားလုံးအေပၚ စဥ္းစားခန္း၀င္ေနတဲ့က်ေနာ္ဟာ "သူပုန္ ေက်ာင္းသားတဦးရဲ့ မာရသြန္ခရီး" အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးေရးတဲ့အခါမွာလဲ "ဘာလုိ့သူပုန္လုိ့သုံးတာ လဲ။ ခင္ဗ်ားက သူပုန္လား။ ေတာ္လွန္ေရးသမားလား" ဆုိျပီး သူပုန္ဆုိတဲ့ေ၀ါဟာရကုိ ဘ၀င္မက်တဲ့ ပရိတ္သတ္တခ်ဳိ့ရဲ့ တုန့္ျပန္ခ်က္ကုိ က်ေနာ္လက္ခံရရွိခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ဒီတျကိမ္မွာေတာ့ အယင္တခါကလုိ "သူပုန္ဟာ သူပုန္ဘဲ့ေပါ့ဗ်ာ" လုိ့ ခပ္လြယ္လြယ္တုန့္ျပန္ လုိ့မျဖစ္ေတာ့။ အေသခ်ာစဥ္းစားျပီး ျပန္ရွင္းျပမွေကာင္းမယ္လုိ့ စိတ္ကူးရင္းနဲ့ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးဖုိ့ စိတ္ကူးေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္။
ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ နွစ္ ၂၀
ေရွ့သတင္းပါတ္ စက္တာဘာ ၁၈-ရက္ေန့မွာ က်ေရာက္မဲ့ စစ္အာဏာသိမ္း ၂၄-နွစ္ျပည့္ေန့ ကုိ ၈၈-မ်ဳိးဆက္အားလုံး မေမ့ျကေသးဘူးလုိ့ထင္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ့ဘ၀ေတြကို တဆစ္ခ်ဳိးေျပာင္းလဲေစခဲ့တဲ့။ စာသင္ခန္းထဲက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ ကေန ေတာေတာင္ေတြထဲက သူပုန္ေတြအျဖစ္ေျပာင္းလဲေစခဲ့တဲ့ ေန့တေန့ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာစခုိစဥ္ ကေတာ့ ''သူပုန္လား။ Freedom Fighter လား'' ဆုိတာကုိ ဘယ္သူမွ စဥ္းစားေနဖုိ့အခ်ိန္မရခဲ့ဘူး လုိ့ထင္ပါတယ္။ လက္နက္မဲ့ဆႏၵျပေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကုိ လက္နက္အားကိုးနဲ့ အနုိင္က်င့္ ပစ္ သတ္ခဲ့တဲ့ စစ္တပ္နဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို လက္နက္နဲ့ျပန္တုိက္ယုံမွတပါး တျခားနည္း မရွိေတာ့ဘူး ဆုိျပီး က်ေနာ္တုိ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ျမုိျပက စာသင္ခန္းေတြကိုစြန့္။ ကန့္ေကာ္ပင္ရိပ္။ စြယ္ ေတာ္ရိပ္ေတြကုိ့စြန္ျပီး အေရွ့ရိုးမ ေတာနက္ျကီးထဲက က်ြန္းပင္အရိပ္ေတြကို ခုိလုံခဲ့ေပါ့။
လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးဆင္နြဲတယ္ဆုိတာ ေပါ့ေသးေသးမွမဟုတ္ဘဲ။ ေတာ္လွန္ေရးပုံစံ ေတြထဲမွာမွ အျမင့္ဆုံးပုံစံကို က်ေနာ္တုိ့ကေရြးခ်ယ္ခဲ့ျကတယ္မဟုတ္လား။ အသက္ကုိ ပဓာန မထား ဘဲ တုိင္းျပည္အေျပာင္းအလဲအတြက္ အသက္ေပးတုိက္ပဲြ၀င္ဖုိ့ သႏၵိဌာဏ္ျပုခဲ့ျကတယ္မဟုတ္လား။ ဒါ ေပမဲ့ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ေအာင္ျမင္ဖုိ့ဆုိတာဟာ စြန့္လြန့္အနစ္နာခံယုံသက္သက္နဲ့ ဘယ္လုံေလာက္ ပါ့မလဲ။ ေအာင္ျမင္နုိင္ေလာက္ေအာင္လုိအပ္တဲ့ အခ်က္လက္အားလုံးျပည့္စုံမွ ေအာင္ျမင္မွာေပါ့။ ဒါက လဲ ဘ၀နဲ့ရင္းျပီးမွ သိရတဲ့အေတြ့အျကုံေတြဆုိေတာ့ အသက္ ၂၀-၀န္းက်င္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀မွာ ေတာခိုခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တုိ့ ဘယ္ျကုိသိနုိင္ပါ့မလဲ။
က်ေနာ္တုိ့ထက္ နွစ္ ၄၀-ေလာက္ေစာျပီးေတာခုိခဲ့တဲ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမူနစ္ပါတီနဲ့ တုိင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ့ေတြ။ နွစ္ ၂၀-ေလာက္ေစာျပီးေတာခုိခဲ့တဲ့ ၀န္ျကီးခ်ဳပ္ဦးနုနဲ့ ျပည္သူ့ျပည္ခ်စ္ပါတီတုိ့ ရဲ့ အေတြ့အျကံုေတြကို က်ေနာ္တုိ့ေက်ာင္းသားေတြ ေလ့လာမႈအားနဲခဲ့တယ္လုိ့ေျပာရင္လဲ ခံရမွာပါဘဲ့။ က်ေနာ္တဦးတည္းအေနနဲ့ကေတာ့ နွစ္ ၂၀။ နွစ္ ၄၀-၀န္းက်င္က အဲဒီအဖြဲ့ေတြထက္ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၅၀-ေက်ာ္က ျပည္ပကိုထြက္ျပီး စစ္ပညာသင္ခဲ့ျကတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ့ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၀င္ေတြကုိ ပုိ အားက်ခဲ့ေပါ့။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေတြအျကုံမရွိသူေတြပီပီ စိတ္ကူးယဥ္္ဆန္စြာနဲ့ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတခုကို စတင္ခဲ့မိတယ္ဆုိပါေတာ့။
ကမၻာ့နုိင္ငံေရးအေျခေန။ ပထ၀ီနုိင္ငံေရးအေျခေန။ သမုိင္းေနာက္ခံအေျခေန။ ဘာလင္ တံ တုိင္းျကီး ျပုိလဲသြားတဲ့အေျခေန။ ဆုိဗီယက္ယူနီယံျပုိကြဲသြားတဲ့အေျခေန။ ဗမာျပည္ကြန္ျမူနစ္ပါတီနဲ့ လူမ်ဳိးစုေတြကြဲျပဲသြားတဲ့အေျခေန။ ရန္သူနဲ့စကားေျပာတဲ့ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားလာတဲ့အေျခေန။ မဟာ မိတ္ေတြ တပ္ေပါင္းစုကေနထြက္ျပီး စစ္အစိုးရနဲ့ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္လုိက္တဲ့အေျခေန။ ဒီလုိအေျခ ေနမ်ားစြာေအာက္မွာ က်ေနာ္တုိ့ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ဟာ နုိင္ငံေရးလႈိင္းတံပုိးမ်ားစြာကုိ နွစ္ ၂၀-ေက်ာ္ ခါးစည္းခံခဲ့ရေပါ့။
ဒီ နွစ္ ၂၀-ေက်ာ္ကာလအတြင္း က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ "ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြ" တုိက္ပြဲမွာ က်ဆုံးခဲ့ရ။ ငွက္ဖ်ားကိုမလွန္နုိုင္ျက။ ေတာရုိင္းဥပေဒကုိ မလြန္ဆန္နုိင္ျက။ အသက္ကုိ ညဏ္မေစာင့္နုိင္ျကနဲ့ ထိ ခုိက္-က်ဆုံး-ေသဆုံး-ဒဏ္ရာရ စာရင္းေပါင္းလုိက္ေတာ့ ၁၀၀၀-ေက်ာ္အထိ ျဖစ္ေနပါေရာ့လား။ ဒါဟာ ပညာတတ္မ်ဳိးဆက္တခုအတြက္ ဘယ္ေလာက္နွေျမာဖုိ့ေကာင္းသလဲ။
တကယ္က နွေမ်ာတသေနယုံနဲ့မျပီး။ သူတုိ့ရဲ့ေပးဆပ္မႈေတြအတြက္ က်ေနာ္တုိ့ဘာေတြရခဲ့ျပီး ျပီလဲ။ ရေအာင္ေကာ က်ေနာ္တုိ့ဘာေတြဆက္လုပ္ေနျကသလဲ။ ဆက္လုပ္ေနတဲ့သူက ဘယ္ေလာက္ ရွိျပီး ဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘဲ ေဘးထုိင္ဘုေျပာေနသူကဘယ္ေလာက္ရွိေနလဲ။ ဒါေတြကုိ အခုလုိ စစ္အာ ဏာသိမ္း နွစ္ပါတ္လည္ေန့မ်ဳိးမွာမွ မစဥ္းစားရင္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ့စဥ္းစားျကမလဲ။
Ferie Paradise -နဲ့ တတိယနုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ
ေနာ္ေ၀းနဲ့အေနာက္နုိင္ငံေတြမွာ ေခတ္စားလွတဲ့ တနွစ္တခါ သတင္း ၄-၅ ပတ္ လစာအျပည့္ အားလပ္ရက္ယူျပီး အပန္းေျဖျခင္းကုိအားက်လုိ့ ေနာ္ေ၀းစကား Ferie နဲ့ အဂၤလိပ္စကား Paradise ကုိတဲြသုံးလုိက္တာပါ။ ေတာ္လွန္ေရးမီဒီယာ DVB ကေန အလုပ္ျဖုတ္ခံရတဲ့ က်ေနာ္ဟာ အားအားယားယားနဲ့ သူမ်ားအိမ္ေတြ။ အလႈပဲြေတြ။ သာေရး-နာ ေရးအခန္းနားေတြ ေတာ္မ်ာမ်ားသြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိသြားရင္းနဲ့ တတိ ယနုိင္ငံေရာက္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြ။ အေျကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေျကာင့္ တတိယနုိင္ငံဆီေရာက္ေနသူေတြရဲ့ ဘ၀တစိတ္တေဒသကုိ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ေနာ္ေ၀းေရာက္ ဒုကၡသည္ ၃-ေထာင္၀န္းက်င္ထဲကအေတာ္ မ်ား မ်ားဟာ လူ-ကေနာ္ေ၀းေရာက္ေနျကေပမဲ့ စိတ္-ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ဒါမွမဟုတ္ ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ က်န္ေနဆဲျဖစ္တာကုိ က်ေနာ္ေတြ့ရပါတယ္။ ဆိုလုိတာကေတာ့ သူတုိ့လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္နဲ့ သူတုိ့ေနခ်င္တဲ့ေနရာကတမ်ဳိး။ လက္ရွိ သူတုိ့လုပ္ေနရတဲ့အလုပ္နဲ့ သူတုိ့ေရာက္ေနရတဲ့ေနရာက တျခားျဖစ္ေနျကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဆုိေပမဲ့ လူအားလုံးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
လူဦးေရတ၀က္ ဒါမဟုတ္ အမ်ားစုလုိ့ေတာင္ထင္ရတဲ့လူေတြ။ အထူးသျဖင့္ သူတုိ့ရဲ့ အမ်ဳိးသ မီးေတြနဲ့ကေလးေတြဟာ ျမန္မာနုိင္ငံနဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံလြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပဲြအေျကာင္း သိပ္စိတ္မ၀င္ စားေတာ့ဘဲ လက္ရွိေနာ္ေ၀းလူေနမႈဘ၀ထဲမွာ တန္း၀င္ေအာင္ေနနုိင္ေရးကိုဘဲ့ ပုိစိတ္၀င္စားေနျကတာ ကုိေတြ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ လက္ေတြက်တဲ့အျပင္ သဘာ၀လဲက်တဲ့အတြက္ သူတုိ့ကုိ အျပင္မတင္သင့္ ပါ။ အျပင္တင္ဖုိ့ေျပာေနျခင္းလဲမဟုတ္ပါ။ အရွိတရားတခုကို စဥ္းစားနုိင္ဖုိ့တင္ျပျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအတြက္ ေနာ္ေ၀းစာတတ္ဖုိ့သင္ရပါတယ္။ ျပီးရင္ ခုိင္မာတဲ့ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္တခုခု fast jobb တခုရဖုိ့ ရွာရပါတယ္။ ျပီးရင္ အိမ္နဲ့ကားကုိ အေျကြးနဲ့ (လေပးစနစ္နဲ့) ၀ယ္နုိင္ဖုိ့က်ဳိးစား ရပါတယ္။ သားသမီးေတြကို လူစဥ္မီေအာင္ထားနုိင္ဖုိ့က်ဳိးစားရပါတယ္။ ဆုိလုိတာကေတာ့ လူအေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ဒီလုိ တုိ့တာ၀န္ အေရး ၃-ပါးအတြက္ လုံးပန္းရင္းနဲ့ ေရွ့မွာက် ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ အာဏာ သိမ္းနွစ္ပတ္လည္ ၂၅-နွစ္တုိ့။ ၈-ေလးလုံးနွစ္ပါတ္လည္ ၂၅-တုိ့။ ABSDF-နွစ္ပတ္လည္ ၂၅-နွစ္တုိ့ကုိ စဥ္းစားဖို့အခ်ိန္ေတြေလ်ာ့နဲသြားခဲ့ေပါ့။
တနွစ္မွာ ၁၁-လလုံးလုံး ဒီတာ၀န္ ၃-ပါးအတြက္ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္ေတြနဲ့ မနားတန္း လည္ပတ္ေနရျပီး ''Ferie Paradise - အားလပ္ရက္နိဗာန္ဘုံ'' ေလးမွာဘဲ့ သူတုိ့ရဲ့လႈပ္ရွားမႈပုံေတြကုိ Fcaebook ေပၚမွာေတြ့ခြင့္ရတဲ့ အေျခေနမ်ဳိးအထိျဖစ္လာေနပါတယ္။ ဒါဟာ တတိယနုိင္ငံေရာက္ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ေတြရဲ့ သရုပ္မွန္ပုံရိပ္လား။ ယာယီပုံရိပ္လား။ အျမဲတန္းပုံရိပ္ျဖစ္သြားမလား။
Freedom Fighter နဲ့ သူပုန္ ဘာကြာသလဲ။ ပန္းတုိင္အထိ ဘယ္သူေတြဆက္သြားျကမလဲ
''Ferie Paradise - အားလပ္ရက္နိဗာန္ဘုံ'' ဘ၀ကေန ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ့ နွစ္ ၂၀-အေျခ ေနကိုျပန္ေကာက္ရမယ္ဆုိရင္ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀-အတြင္း ကမၻာ့နုိင္ငံေရးအေျပာင္းလဲေတြအမ်ားအျပား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္ေအးတုိက္ပဲြျကီးျပီးဆုံးလုိ့ ၀ါဒေရးရာတုိက္ပဲြေတြေခတ္ကုန္။ ဘာလင္တံတုိင္းျကီး ျပုိ လဲ။ ဆုိဗီယက္ယူနီယံျပုိကြဲ။ ဌာေနတုိင္းရင္းသားေတြအလံဆဲြ။ ဗမာျပည္ကြန္ျမူနစ္ပါတီနဲ့ လူမ်ဳိးစုေတြ လဲ ခြါ-ျပဲ။ ရန္-ငါ စည္းျပတ္ရမယ္ဆုိတဲ့ယဥ္ေက်းမႈအစား ရန္သူနဲ့စကားေျပာရမယ္ဆုိတဲ့ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကား။ က်ေနာ္တုိ့ရဲ့မဟာမိတ္မ်ား တပ္ေပါင္းစုကေနထြက္ျပီး စစ္အစိုးရနဲ့ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္ သြားလုိက္ျကတာမ်ား ေသနပ္ဆက္ကုိင္ေနတာဆုိလုိ့ KIA တဖြဲ့ဘဲ့ က်န္ေတာ့သလုိလုိျဖစ္လာေနခဲ့ ေပ့ါ။
ဒါက လြန္ခဲ့တဲ့ လပုိင္းေတြအထိအေျခေနကုိ ေျပာတာပါ။ အခုဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ့ကုိယ္တုိင္ ဆယ္နွစ္ဆယ္မုိး ပါ၀င္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူူးတဲ့။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခ်ိန္မွာ အဲဒီစစ္တပ္ကုိ လက္နက္ကိုင္ေတာ္ လွန္မွရမယ္လုိ့ေတာခုိခဲ့ျကတဲ့ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဖြဲ့စည္းခဲ့တဲ့ ABSDF- မွ ဥကၠဌေဟာင္း ၃-ဦးအပါ၀င္ က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ့ေတာင္ ''ျပည္ေတာ္ျပန္'' စီမံကိန္း အရ ရန္ကုန္ျမုိ့ဆီ ေရာက္ေနျကပါျပီ။ ဒါကိုတုိးတက္မႈအျဖစ္ ခင္ဗ်ားျမင္ပါသလား။ အေျပာင္းအလဲလုိ့ ခင္ဗ်ားထင္ပါသလား။ တဦးခ်င္းအေနနဲ့ လြတ္လပ္စြာထင္ျမင္ ပုိင္ခြင့္ရွိေပမဲ့ အဖြဲ့စည္းအေနနဲ့။ မ်ဳိး ဆက္တခုလုံး အေနနဲ့ေတာ့ အေသခ်ာစဥ္းစားဆုံးျဖတ္ဖုိ့လုိလိမ့္မယ္လုိ့ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။
နုိင္ငံေရးအေျပာင္းလဲဆုိတာကလဲ မေျပာင္းခ်င္ေတာ့ နွစ္ ၂၀-အတြင္း ဘာမွမေျပာင္းဘူး။ ေျပာင္းခ်င္ေတာ့လဲ အခု ဒီေဆာင္းပါးေရေနစဥ္ ရက္ ၂၀-ေလာက္အတြင္းမွာေတာင္ အေျပာင္းလဲေတြ က ျမန္လုိက္တာ။ ဥကၠဌေဟာင္းေတြကို ဗီဇာ-ထုတ္ေပးျပီးေနာက္တရက္မွာဘဲ့ ထုံးျဖူအသုတ္ခံ ရသူ လူ ၂-ေထာင္စာရင္းကိုထုတ္ျပန္လုိက္ပါတယ္။ ဒါက လတ္တေလာျဖစ္ေနတဲ့ နုိင္ငံေရးအေျခေန ေတြ ပါ။ ဒီေဆာင္းပါးရဲ့ အဓိက ဆုိလုိခ်က္က ဗီဇာရလူတစု ျပည္ေတာ္ျပန္ေလ့လာေရးခရီးစဥ္ကိုညြန္းလုိ ျခင္းမဟုတ္ပါ။ မ်ဳိးဆက္အလုိက္တာ၀န္ယူရမဲ့သမုိင္းေပးတာ၀န္တခုကို က်ေနာ္တုိ့ဘယ္လုိပ ခုံးေျပာင္း ထမ္းေဆာင္ျကမလဲဆုိတဲ့ အပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။
လူ ၁၀-ေယာက္ေလာက္စုျပီး ျပည္ေတာ္ျပန္ေလ့လာယုံနဲ့ က်ေနာ္တုိ့မ်ဳိးဆက္တခုလုံး အတြက္ အလုပ္ျဖစ္ပါ့မလား။ က်န္တဲ့ ေသာင္းနဲ့ခ်ီရွိတဲ့ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြကေကာ ဘာဆက္လုပ္ျကမလဲ။ ဒီလူ ၁၀-ဦးက အားလုံးရဲ့ကုိယ္စားလွယ္လား။ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀-ကာလကလုိမ်ဳိး ဘယ္သူ့ကုိ ဘယ္သူ က ကုိယ္စားျပုတယ္ဆုိတဲ့ စနစ္တက်ဖြဲ့စည္းမႈမ်ဳိးေကာ က်ေနာ္တုိ့ျကားမွာရွိပါေသးရဲ့လား။ တသီးပုဂ လေတြ သိပ္ေခတ္စားေနျပီလား။ တဖက္မွာ တသီးပုဂလလုိ့ေျပာ။ တဖက္မွာက်ေတာ့ အားလုံးကုိ ကုိယ္စားျပုသလုိသလုိေလသံပစ္နဲ့ လုပ္ေနတာကုိျမင္ရေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀-က အင္အားျကီးခဲ့တဲ့ ABSDF အဖြဲ့ကုိ ပုိျပီး သတိရလာေစပါတယ္။
"ငါတုိ့ ၁၀-နွစ္ေလာက္ အသက္နဲ့ရင္းျပီး ေတာထဲမွာတုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျပီးျပီဘဲ့ကြာ။ ငါတုိ့တာ၀န္ေက် ခဲ့ျပီေပါ့။ အခုေတာ့ သားသမီးေတြဖက္ အလွည့္ေပးရဦးမယ္ေလ'' လုိ့ တတိယ နုိင္ငံေရာက္ ရဲေဘာ္ သူငယ္ခ်င္းတဦးကေျပာပါတယ္။ သူေျပာတာဟာ အလြန္သဘာ၀က်ျပီး အားလုံးလက္ခံသင့္တဲ့ ဒါမွမ ဟုတ္ တတိယ-နုိင္ငံေရာက္ ၈၈-မ်ဳိးဆက္အေတာ္မ်ားမ်ားေျပာေနတဲ့ စကားလုံးတခုပါဘဲ့။
ဒါေပမဲ့ ေမးစရာျဖစ္လာတာကေတာ့ ဒါဆုိရင္ ေတာ္လွန္ေရးဆုိတာ ၁၀-နွစ္ေလာက္လုပ္လုိ့ မ ေအာင္ျမင္ရင္ ရပ္လုိက္ရတဲ့သေဘာရွိလား။ ပန္းတုိင္မေရာက္မခ်င္းဆက္လုပ္သင့္တဲ့အရာလား။ ဘယ္ သူကမွ အတိအက်တာ၀န္ေပးလုိက္ျခင္းမရွိေပမဲ့ ကုိယ္အသိနဲ့ကုိယ္ ဘယ္အတုိင္းတာအထိ ဆက္လုပ္ သင့္တယ္လုိ့ခင္ဗ်ားထင္ပါသလဲ။
ဒီျဖစ္စဥ္ေတြကိုစဥ္းစားရင္းနဲ့ ဒီလုိအတုိင္းတာတခုထိ ရြံရြံခ်ြံခ်ြံတာ၀န္ထမ္းခဲ့ျပီး အခုခ်ိန္မွာ ကုိယ့္မိသားစုကိစၥကုိယ္လုပ္ေနသူေတြကုိ Freedom Fighter ေတြအျဖစ္ ေခၚနုိင္မလားလုိ့ က်ေနာ္စဥ္း စားေနမိပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ မဆုတ္ေသာဇြဲနဲ့ ပန္းတုိင္အထိ ေရာက္ေအာင္ဆက္သြားဖုိ့ျပင္ေနသူ။ နယ္စပ္မွာရွိေနဆဲ။ သုိ့မဟုတ္ ျပည္ပကေန တတ္နုိင္တဲ့ဖက္ကကူေနဆဲ လူနဲစုကုိေတာ့ သူပုန္ေတြ အျဖစ္ ေခၚနိင္မလားလုိ့ က်ေနာ္စဥ္းစာေနမိပါတယ္။ Freedom Fighter လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ တုိက္ပဲြ ၀င္သူဟာ ေစတနာ့၀န္ထမ္း Volunteer သေဘာ။ တဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းသေဘာကို ပုိ ေဆာင္ျပီး သူပုန္ Rebel ကေတာ့ ပန္းတုိင္ေရာက္တဲ့ အထိ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ နုိင္ငံ ေရးအာဏာ သုိ့မဟုတ္ နုိင္ငံေရးစနစ္တခုေျပာင္းလဲတဲ့အထိ စနစ္တက် အစုအဖြဲ့နဲ့တုိက္ပဲြ၀င္သြားတဲ့ သူေတြကို ဆုိလုိတာျဖစ္မယ္လုိ့ က်ေနာ္စဥ္းစားေနမိပါတယ္။
ဒီအတြက္ သူပုန္ Rebel ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိ Freedom Fighter လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တုိက္ပဲြ၀င္သူ ဆုိတဲ့စကားလုံးထက္ က်ေနာ္ပုိနွစ္ျခိုက္ေနမိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ့ဟာ တကၠသိုလ္စာသင္ ခန္းကေနထြက္ျပီး ေတာခုိစဥ္ကာလက ေစတနာ့၀န္ထမ္းအျဖစ္ပါ၀င္လာျကတယ္ဆုိေပမဲ့ အခုနွစ္ ၂၀ ျကာျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အျမဲတန္း၀န္ထမ္း သူပုန္ေတြျဖစ္မေနသင့္ဘူးလားလုိ့လဲ က်ေနာ္စဥ္းစားေနမိ ပါတယ္။
တခ်ိန္းတည္းမွာဘဲ့ ဆရာစံသူပုန္။ ေရနံေျမသူပုန္။ တုိ့ဗမာအစည္းရံုးသူပုန္။ BIA သူပုန္ကေန အစိုးရျဖစ္လာတဲ့အေျခေနေတြကိုစဥ္းစားရင္း သူပုန္ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိသုံးဖုိ့ ဘာမွသိမ္ငယ္္စရာမရွိဘူး လုိ့ထင္ပါတယ္။ တခါ ျပီးခဲ့တဲ့နွစ္အတြင္း ကမၻာ့နုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မွာ သုိ့မဟုတ္ ကမၻာ့လက္နက္ကုိင္ေတာ္ လွန္ေရးျဖစ္စဥ္မွာ အဓိကေနရာယူခဲ့တဲ့ လစ္ဗ်ားလက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ့ လစ္ဗ်ားသူပုန္လႈပ္ရွား မႈ။ အခုေလာေလာဆယ္ ကမၻာ့သတင္းနဲ့ ကမၻာ့လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ေရွ့ဆုံးေရာက္ေနတဲ့ ဆီရီယားလက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ့ ဆီးရီယားသူပုန္လႈပ္ရွားမႈေတြကုိျကည့္မယ္ဆုိရင္လဲ သူပုန္ Rebel ဆုိတဲ့စကားလုံးအတြက္ ဘာမွေစာဒကတက္စရာမရွိေလာက္ဘူးလုိ့ထင္မိပါတယ္။
ကဲ... ဒီေဆာင္းပါးကိုဖတ္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ားကုိယ္တုိင္ေကာ။ Freedom Fighter လား။ Rebel သူပုန္လား။ ပန္းတုိင္ေရာက္တဲ့အထိ ဆက္သြားမလား။ တသီးပုဂလေတြနဲ့ဘဲ့လြဲထားမလား။ စနစ္က် တဲ့ စုဖြဲ့မႈေတြနဲ့ အေသခ်ာျပန္လုပ္ျပီး မ်ဳိးဆက္တခုရဲ့ မျပီးဆုံးေသးတဲ့ တာ၀န္ေတြအတြက္ က်ေနာ္တုိ့ အားလုံး လက္တဲြေဆာင္ရြက္ျကဖုိ့ အခ်ိန္ေရာက္ေနျပီလုိ့ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ထက္ေအာင္ေက်ာ္
၀၉-၀၉-၂၀၁၂။
ဘႀကီးသက္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment