ေဟာင္းႏြမ္း တကၠစီမ်ားအား လဲလႇယ္ကာ အသစ္တင္သြင္းခြင့္ျပဳ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို့ ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရႇိသူ မ်ားထံမႇ သတင္းရရႇိပါသည္။
အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္ တကၠစီမ်ားအား အပ္ႏႇံကာ ျပည္ပမႇ အသစ္တင္သြင္းခြင့္ျပဳရာတြင္ လက္ရႇိ ကားေဟာင္းမ်ားကို အပ္ႏႇံကာ အစားထိုး တင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ ေမာ္ဒယ္မ်ားအတိုင္း တင္သြင္းရန္ ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ဟု သိရႇိရသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက''ေဟာင္းႏြမ္းေနတဲ့ တကၠစီေတြကို လဲလႇယ္ခြင့္ျပဳဖို႔ကေတာ့ အစည္းအေ၀း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ထြက္ပါၿပီ။ လက္ရႇိ ကားေဟာင္းေတြကို လဲလႇယ္ေပးတဲ့အခါ ၁၉၉၆ ခုႏႇစ္ကေန ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္အတြင္း ကားေတြ ျပန္တင္သြင္းခြင့္ျပဳထား တယ္။ တကၠစီေတြကိုလည္း ဒီအတုိင္းပဲ ၁၉၉၆ ခုႏႇစ္ကေန ၂၀၀၆ ခုႏႇစ္ ေမာ္ဒယ္အတြင္းကားေတြျပန္တင္သြင္း ခြင့္ျပဳဖို့ကေတာ့ ကနဦး စီစဥ္ထားပါတယ္။ တျခား အေသးစိတ္အခ်က္ အလက္ေတြကေတာ့ စီစဥ္ေနဆဲပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့ စမယ္၊ ဘယ္လို ကားေတြကို လဲလႇယ္ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတာ မ်ဳိးကေတာ့ ထပ္ၿပီး စီစဥ္ေနဆဲပါ''ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
လက္ရႇိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕ႀကီးအခ်ဳိ႕တြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ တကၠစီယာဥ္မ်ားထဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ယာဥ္မႇတ္ပံုတင္ထားသည့္ သက္တမ္းသည္ပင္ ႏႇစ္ ၂၀ နီးပါး အထိရႇိေနသည့္ ယာဥ္အမ်ားအျပား ပါ၀င္ၿပီး အခ်ဳိ႕အငႇားယာဥ္မ်ားမႇာ နံပါတ္သာျမင့္ေနကာ ကားမႇာလက္ရႇိ အပ္ႏႇံခြင့္ျပဳထားသည့္ ကားထက္ပင္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္ အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ရႇိေနသည္။
ေဟာင္းႏြမ္းကာ ကားဟူေသာ အဂၤါရပ္ျဖင့္ မညီေတာ့ေသာ အငႇား ယာဥ္မ်ားသည္ စီးနင္းသည့္ ခရီး သည္အျပင္ အျခားယာဥ္မ်ားကိုပင္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစျခင္း၊ ယာဥ္သြား လာမႈမ်ားျပားသည့္ လမ္းမအလယ္ တြင္ မၾကာခဏကားပ်က္မႈေၾကာင့္ လမ္းပိတ္ဆို့မႈ ျဖစ္ပြားေစျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေစသည္။
တကၠစီမ်ားအား အစားထိုးလဲ လႇယ္ခြင့္ျပဳရာတြင္ မီတာစနစ္ကဲ့သို႔ အခ်ည္းအႏႇီး အလဟႆမျဖစ္ေစဘဲ ႏိုင္ငံတကာကဲ့သို႔ စနစ္က်သည့္ အငႇားယာဥ္ က႑မ်ဳိးျဖစ္ေစရန္ ယခုကတည္းက စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ေလ့လာထားသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့ၾကပါသည္။
''အစေကာင္းမႇ အေႏႇာင္း ေသခ်ာမႇာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမႇာ တစ္ခုလုပ္တိုင္း ေနာက္ကလိုက္ျပင္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ည္းအႏႇီးျဖစ္သြားတဲ့ က႑ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ေနာက္ဆံုးျပည္သူပဲ ထိခိုက္တဲ့ က႑တစ္ခုကို ေျပာျပမယ္။ တကၠစီေတြအားလံုး မီတာတပ္ရမယ္ဆိုၿပီး က်ပ္ႏႇစ္ ေသာင္းေလာက္တန္တဲ့ မီတာကို က်ပ္ႏႇစ္သိန္းနဲ႔ အတင္းတပ္ခုိင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ တပ္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီပဲ ေထာသြားတယ္။ တပ္လိုက္ရတဲ့ တကၠစီပုိင္ရႇင္ေတြလည္းကုန္၊ မီတာ စနစ္တပ္လိုက္ရလို႔ဆိုၿပီး အမ်ားျပည္သူ ကားငႇားစီးခလည္း ေစ်းမက်တဲ့ အျပင္ ပိုေပးလိုက္ရတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီလို တက္လိုက္တဲ့ ကားငႇားခက အခုထိ ဒီႏႈန္းအတိုင္း ျပန္မက်ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုးျပည္သူပဲ ခံရတယ္။ ဒါကိုသတိျပဳၿပီး အခုတကၠစီေတြ လဲလႇယ္ခြင့္ျပဳတဲ့အခါ ႏိုင္ငံတကာမႇာရႇိတဲ့ တကၠစီက႑လို တစ္ခါတည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္တယ္။ အခုလို အိမ္စီးကားေတြ လဲလႇယ္ခြင့္ေပးထားတဲ့ အခြန္စနစ္မ်ဳိးအတိုင္း ေကာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ဟာ အခ်ည္းအႏႇီးပဲျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က စီအင္န္ဂ်ီ ျပႆနာပါ။ အခုလက္ရႇိ တကၠစီအစုတ္အျပတ္တစ္စီးရဲ့ တန္ဖိုးဟာ က်ပ္သိန္း ၁၄၀ ၀န္းက်င္ အနည္းဆံုးရႇိတယ္။ စီအင္န္ဂ်ီ ေၾကာင့္ပါ။ ဒီကားကိုအပ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ သိန္းတစ္ရာေက်ာ္ ၂၀၀အကုန္ခံၿပီး ကားသစ္သြင္းတကၠစီလုပ္မလား၊ လက္ရႇိအတိုင္းပဲ ေပကပ္ၿပီးေမာင္း မလား။ အခုအပ္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ကား ေဟာင္းထဲမႇာေတာင္ ည၊ ဒ၊ ဓ အကၡရာ တကၠစီေတြ ခုထိမအပ္ေသးဘူး ေလ။ ျပန္ရင္းရမႇာက မတတ္ႏိုင္ၾကလို႔။ ကညန မႇတ္ပံုတင္ေၾကးလိုဟာမ်ဳိးကို ျပင္မေပးရင္၊ စီအင္န္ဂ်ီကုိ ျပန္ေပး မယ္မေပးဘူး လုပ္ေနရင္ေတာ့ လက္ရႇိ ၾကံဳေနရသလိုဘယ္သူမႇလာမအပ္တဲ့အတြက္ အစီအစဥ္ မေအာင္ျမင္သလို အမ်ားျပည္သူ ပိုက္ဆံေပးၿပီးစီးတာ ေတာင္ ကိုယ့္အသက္နဲ႔လည္း ေလာင္းေၾကးထပ္ စီးရတာမ်ဳိး ၾကံဳရဦးမႇာပဲ''ဟု စက္မႈလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
အိမ္စီးကား၊ ဇိမ္ခံကားနဲ႔ တန္းတူ အခြန္ေကာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူမႇ လဲမႇာမဟုတ္တဲ့အတြက္ အမ်ားျပည္သူလည္း အႏၲရာယ္မကင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္လာရင္ေတာင္ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္နဲ႔ မညီညြတ္လို႔ ႏိုင္ငံပံုရိပ္ကိုပါ ထိခိုက္မႇာပဲ။ ကညန မႇတ္ပံုတင္ခကို သုညရာခုိင္ႏႈန္းအထိ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္ ...''အခုကတည္းက စနစ္တက် လုပ္သြားသင့္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာမႇာ တကၠစီေတြကို သီးသန္႔ သတ္မႇတ္ခ်က္၊ သီးသန္႔စနစ္ေတြနဲ႔ တည္ေထာင္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳတယ္၊ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းတဲ့ကားမ်ဳိး အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္နဲ႔ ညီညြတ္ ဖို့အတြက္ပါ။ အဲဒီအတြက္ ႏိုင္ငံတကာမႇာ တကၠစီဆိုရင္ ငါးႏႇစ္ပဲ အသံုးျပဳခြင့္ေပးတယ္။ ငါးႏႇစ္ေက်ာ္ရင္ ျပန္လဲခုိင္းတယ္။ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆိုင္တဲ့အတြက္ အခြန္ႏႈန္း သက္သာခြင့္ ျပဳထားတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ မတူဘူး၊ အခြန္ႏႈန္းက သက္သာတယ္။ အိမ္စီးကားနဲ႔ မတူဘူး၊ ဇိမ္ခံကား ၀ယ္စီးတဲ့သူနဲ႔ တန္းတူမေကာက္ဘူး။ အခုကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီလို စနစ္မ်ဳိးစလုပ္ဖို႔ အခြင့္အေရး ရႇိေနၿပီ။ အိမ္စီးကား၊ ဇိမ္ခံကားနဲ႔ တန္းတူ အခြန္ေကာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူမႇ လဲမႇာမဟုတ္တဲ့အ တြက္ အမ်ားျပည္သူလည္းအႏၲရာယ္ မကင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္လာရင္ ေတာင္ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္နဲ့ မညီညြတ္လို့ ႏိုင္ငံပံုရိပ္ကိုပါ ထိခိုက္မႇာပဲ။ ကညန မႇတ္ပံုတင္ခကို သုညရာခုိင္ႏႈန္းအထိ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ၂၀၀၀ စီစီ ေအာက္ပဲ သြင္းခုိင္းၿပီး Van နဲ႔ Saloon ႏႇစ္မ်ဳိးပဲသြင္းခြင့္ျပဳ။ တကၠစီလဲၿပီး သြင္းလာတဲ့ကားကို တကၠစီအျဖစ္ ရာသက္ပန္ မႇတ္ပံုတင္ခုိင္း။ တကၠစီဆိုရင္အားလံုး လဲခြင့္ေပး၊ တကၠစီအျဖစ္ပဲ မႇတ္ပံုျပန္တင္ခြင့္ျပဳ မယ္၊ ကား Sale Center ေတြ၊ Car Show Room ေတြက ကိုယ္တုိင္ လဲ လႇယ္ဖို့အက်ပ္အတည္းရႇိတဲ့သူ၊ ေငြ မတတ္ႏိုင္တဲ့ေတြကိုဘဏ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အရစ္က်နဲ့ေရာင္းေပးမယ္။ တင္သြင္းတဲ့အခါမႇာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅၀၀၀ ၀န္းက်င္ တန္ဖိုးရႇိတဲ့ ကားေတြကို အဓိက တင္သြင္းေရာင္း ခ်မယ္ဆိုရင္ အငႇားယာဥ္တစ္စီးရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ က်ပ္သိန္း ၁၀၀ရဲ႕ေအာက္ မႇာပဲရႇိမႇာပဲ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားစု လဲလႇယ္ႏိုင္သြားလိမ့္မယ္။ ဒါဆို တကၠစီအစုတ္ေတြ အကုန္လဲ လာၾကလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံတကာမႇာ အဲယားကြန္းနဲ႔ပဲ စီးၾကတယ္။ ဒီမႇာေတာ့ စုတ္ျပတ္ သတ္ေနတာေလ။ ျမန္မာမီနီဆလြန္းကလည္း အဲယားကြန္းမႏိုင္လို႔ ဒီအတိုင္း တံခါးဖြင့္ေမာင္းေနရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္လည္း မမီဘူး။ စံခ်ိန္မမီတဲ့ကားကို က်ပ္သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေပးၿပီး အငႇားယာဥ္လုပ္ေနၾကရလို႔ တိုင္းျပည္လည္း နစ္နာတယ္။ စီးရတဲ့ျပည္သူလည္း ေစ်းမသက္သာလို႔ ထူးမျခားနားပါပဲ။ ဇိမ္ခံကားနဲ႔ တန္းတူေကာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီအစဥ္မေအာင္ျမင္မႇာ မဟုတ္သလို အမ်ားျပည္သူပဲ ထိခိုက္ၾကပါလိမ့္မယ္''ဟု စက္မႈလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကားတင္သြင္းသည့္ က႑မႇာ စနစ္က်မႈလံုး၀ မရႇိခဲ့၍ ယခုျပန္လည္ စတင္ခ်ိန္တြင္ အိမ္စီးကား တင္သြင္းမႈ၊ အမ်ားသံုးကား တင္သြင္းမႈ၊ လုပ္ငန္းသံုးကား တင္သြင္းမႈမ်ားကို ယခုကတည္းက စနစ္တက်ျဖင့္ ဟန္ခ်က္ညီစြာလုပ္ ေဆာင္သြားသင့္ေၾကာင္း၊ ကားလမ္း၊ ကားပါကင္မ်ား ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္မႈ အပိုင္းကိုလည္း ကားတင္သြင္းမႈႏႇင့္အတူ အခ်ဳိးညီစြာ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကသည္။ ''ကားနဲ့လမ္း ဟန္ခ်က္ညီဖို႔ လိုမလို အခုရန္ကုန္မႇာ လက္ေတြ႔ ၾကံဳေနရၿပီ။ ႐ံုးတက္ခ်ိန္ဆင္းခ်ိန္ လမ္းမက်ပ္တဲ့ မီးပိြဳင့္ မရႇိေတာ့ဘူး။ ေနရာစံုမႇာ ကားက်ပ္ေနတယ္။ အခု ခံုးေက်ာ္ေတြ ေဆာက္ေနတယ္။ ဒါေတြ မၿပီးမခ်င္းေတာ့ အိမ္ကားတင္သြင္းမႈကို ခဏရပ္ၿပီး အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အမ်ားျပည္သူသံုးတဲ့ကားေတြ တင္သြင္းခြင့္ေပးတာကို ဦးစားေပးသင့္တယ္။ အခုတင္သြင္းတဲ့အထဲမႇာ အမ်ားသံုးတဲ့ ကားတင္သြင္းတာ မရႇိ သေလာက္ နည္းပါးတယ္။အခုတကၠစီေတြ လဲလႇယ္ေပးတဲ့အခ်ိန္မႇာ အိမ္စီး ကားတင္သြင္းမႈကို ခဏရပ္ၿပီး လမ္း၊ ကားပါကင္ေတြနဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ေခတၲ ရပ္ထားသင့္တယ္။ တကၠစီကိုေတာ့ မျဖစ္မေန လဲေပးသင့္တယ္၊ အိမ္စီးကားခ်ည္းပဲ ေကာင္းေနလို႔ လူေနမႈဘ၀ ျမင့္မလာဘူး။ အခုအိမ္စီးကားနဲ႔ အမ်ားသံုးကားသြင္းတာ ဟန္ခ်က္မညီဘူး။ အမ်ားျပည္သူက အစုတ္ပဲ သံုးေနရေသးသလို လမ္းနဲ႔ ကားအစီးေရ မကိုက္လို႔ လမ္းက်ပ္တဲ့ျပႆနာကိုပါ ျပည္သူေတြ ထပ္ခံစားရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လမ္းမၿပီးခင္ အိမ္စီးကားသြင္းတာေတြကို ေခတၲရပ္ထားၿပီး အမ်ားျပည္သူ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္သံုးႏိုင္ေအာင္ တကၠစီတင္သြင္းတာကိုလည္း ကညန မႇတ္ပံုတင္ေၾကး ေလ်ာ့တာတို႔၊ စီအင္န္ဂ်ီ ျပန္ခြင့္ျပဳေပးတာတို႔၊ အခြန္ေလ်ာ့ေပါ့တာတို႔ လုပ္ၿပီး စနစ္တက်လုပ္သင့္တယ္။ ဒီလို မလုပ္ရင္ အမ်ားျပည္သူပဲ ဒီအခြန္ေတြကို ေပးေနရဦးမယ္။ ခုံး ေက်ာ္ေတြ မၿပီးခင္ အိမ္စီးကားသြင္းတာ မရပ္ရင္လည္း လမ္းက်ပ္တဲ့ ျပႆနာကို မိုးတြင္းမႇာ ဆိုးဆိုးရြားရြား ၾကံဳရႏိုင္တယ္။ အိမ္စီးကားရပ္တယ္ဆိုတာ ေၾကညာထားတဲ့အတုိင္း 'ပ' ၿပီးတဲ့အထိ ေဆာင္ရြက္၊ ၿပီးရင္ ခဏရပ္ထားၿပီး လမ္းၿပီးစီးေတာ့မႇ အိမ္စီးကားကို ဘယ္လိုဆက္သြားမယ္ဆိုတာ စီစဥ္လုပ္ကိုင္သင့္ပါတယ္''ဟု လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
EMG
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment