From : စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာန
ျပီးခဲ့သည့္ ရက္သတ0x081တပတ္ အတြင္း ပံုနိွပ္သူမ်ား၊ ထုတ္ေဝသူမ်ား မွတ္ပံုတင္နွင့္ စာေပစိစစ္ ျဖန့္ခိ်ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျကီးျကပ္မႈ ဗဟိုအဖဲြ့က ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ညွြန္ျကားခ်က္ တစ္ခုကို ေဖာက္ဖ်က္မႈျဖင့္ ျပည္တြင္း အပတ္စဉ္ထုတ္ သတင္း ဂ်ာနယ္ နွစ္ေစာင္၏ ထုတ္ေဝခြင့္မ်ားကို ယာယီ ရပ္ဆိုင္း လိုက္ေျကာင္း သက္ဆိုင္ရာ ဌာနက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ၄င္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အေပၚ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ မီဒီယာ ဌာနမ်ားစြာနွင့္ စာနယ္ဇင္း အဖဲြ့အစည္း အသီးသီးက အမို်းမို်း အဖံုဖံုေဝဖန္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ျကသည္။
အခို့်က ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာန၏ တရား လက္လြတ္ အေရးယူမႈဟု ဆိုသည္။ အခို့်က ဦးတည္ရာ လမ္းေပ်ာက္ သြားျခင္းဟု ေဝဖန္သည္။ အခို့်က ေခတ္ေျပာင္း စနစ္ေျပာင္းနွင့္ နိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းသစ္ကို နားလည္မႈ မရိွဘဲ ၄င္းတို့၏ အခန္းကဏ0x081ဍ ေမွးမိွန္ သြားမည့္ အေရးကိုသာ ပူပန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု စြပ္စဲြသည္။ အခို့်က နိုင္ငံ၏ ျပုျပင္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဉ္မ်ားနွင့္ ဒီမိုကေရစီ ဖံြ့ျဖိုး တိုးတက္မႈကို နည္းမို်းစံုျဖင့္ ဟန့္တားျခင္းဟု ဆိုသည္။ အခို့်က ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို တကယ္ သြားေနတယ္ ဆိုတာကို ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနေကာ သိရဲ့လားဟု ျပက္ရယ္ျပုသည္။ အခို့်က နိုင္ငံတကာက ေစာင့္ျကည့္ေနတဲ့ အျပုသေဘာ အျမင္ေတြ၊ အဆိုးျမင္ ရႈေထာင့္ေတြမွာ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာန၏ လုပ္ရပ္က အဆိုးျမင္ ရႈေထာင့္ေတြကို အနိုင္ေပးေျကာင္း သက္ေသျပသလို ျဖစ္ေနသည္ဟု တိုက္ခိုက္သည္။ အခို့်က ထုတ္ေဝခြင့္မ်ားကို ရက္အကန့္အသတ္မရိွ ပိတ္ပင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ဆိုျကျပန္သည္။
လူ့ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုအတြင္း အဖဲြ့အစည္းတစ္ခုသည္ ျကီးမားေသာ လုပ္ငန္းကိုျဖစ္ေစ၊ ေသးငယ္ေသာ လုပ္ငန္းကိုျဖစ္ေစ ေအာင္ျမင္ရန္အတြက္ လံု့လဝီရိယ ထုတ္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ တစ္ဦးနွင့္ တစ္ဦး၊ တစ္ဖက္နွင့္ တစ္ဖက္ ေတြ့ဆံုေဆြးေနြးျခင္း၊ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈရရန္ ညိွနိွုင္းျခင္းနွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း ဆိုသည္တို့ကို မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ျကရသည္။ ယခုအေျခအေန၌ အထက္တြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့သကဲ့သို့ စြပ္စဲြေဝဖန္ပုတ္ခတ္ ေျပာျကား ခဲ့မႈမ်ားမွာ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနအဖို့ အထူးပင္ စိတ္မေကာင္းစရာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ရုတ္တရက္ ျဖစ္ပြားလာေသာ ျပႆနာျဖစ္စဉ္ တစ္ရပ္အေပၚ၌သာ အေျခခံျကည့္ရႈ ေဝဖန္ျခင္းမို်းမွာ အတိတ္၌ ရရိွခဲ့ျပီးေသာ သင္ခန္းစာနွင့္ အေတြ့အျကံုမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ အနာဂတ္ ျဖစ္ေပၚလာနိုင္ေသာ အရွည္ကိုမွတ္ေတြး သံုးသပ္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို လည္းေကာင္း မ်က္ကြယ္ ျပုထားျကသည္ဟု ေတြးျမင္နိုင္သည္။
ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနနွင့္ စာေပ ေလာကသားမ်ားသည္ မည္သည့္ အရာေတြကို အတိတ္က ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျကပါသနည္း။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနနွင့္ စာေပေလာကသားမ်ား တစ္ဖက္နွင့္ တစ္ဖက္ ေတြ့ဆံုေဆြးေနြးျခင္း၊ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈရရန္ ညိွနိွုင္းျခင္းနွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို့ကို မည္သို့ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျကပါသနည္း။ အက်ဉ္းမွ် ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပလိုသည္။ နိုင္ငံေရး ေျပာင္းလဲလာမႈ အေျခအေနမ်ားအရ ၂၀၀၅ ခုနွစ္ နွစ္ဆန္းတြင္ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနသည္ ျမန္မာ့စာေပ ေလာက တစ္ခုလံုးနွင့္ ထိေတြ့ဆက္ဆံ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ အေျကာင္း ဖန္ခဲ့ရသည္။ ယင္းအခိ်န္မွစ၍ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနသည္ ျမန္မာ စာေပေလာကနွင့္ ေလာကသားမ်ား အကို်းကိုမွတ္ေတြး၍ အဖက္ဖက္မွ ေဆြးေနြး ညိွနိွုင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ ျပည္တြင္း ပုဂ0x081ဂလိက သတင္း ေလာက၏ ေမွးမိွန္ေနေသာ ျသဇာအာဏာကို ျပည္သူလူထု အတြင္းျပန္လည္ ထြန္းကား ေတာက္ပလာေစရန္ အတြက္ ထုတ္ေဝသူ မွတ္ပံုတင္မ်ားစြာကို ခြင့္ျပုေပးခဲ့သည္။ တစ္ခိ်န္က သတင္းဂ်ာနယ္ (၁၀)ေစာင္ခန့္သာ ရိွရာမွ (၃၀)(၄၀)ခန့္ထိ ဖံြ့ျဖိုးလာခဲ့သည္။ အလားတူပင္ အျခားေသာ ဂ်ာနယ္၊ မဂ0x081ဂဇင္းနွင့္အေထြေထြ ထုတ္ေဝခြင့္ ရာေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ခြင့္ျပုေပးခဲ့သည္။
ထိုစဉ္က တင္းျကပ္ထားေသာ စိစစ္ေရးမူ အခို့်ေျကာင့္ ျပည္တြင္း သတင္းဂ်ာနယ္မ်ား ေမွးမိွန္ေနရသည့္ အခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္၍ နိုင္ငံေတာ္နွင့္ ပတ္သက္ေသာ သတင္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားနိုင္ရန္၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပဆိုင္ရာ သတင္းမ်ားကို ျပည္ပ သတင္းဌာနမ်ား၏ သတင္းမ်ားအား ကိုးကား ေရးသားနိုင္ရန္၊ နိုင္ငံတကာ သတင္းမ်ားကို တင္းျကပ္စြာ စိစစ္ပိတ္ပင္မႈမွ ေလ်ာ့ေပါ့နိုင္ရန္၊ သဘာ၀ ေဘးအန0x081တရာယ္ သတင္းမ်ား ခြင့္ျပုေပးရန္၊ ဌာနဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားနွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ခြင့္ျပုေပးရန္၊ လူမႈေရး နယ္ပယ္နွင့္ ပတ္သက္၍ ဆင္းရဲသား ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ ေရးသားခ်က္၊ ဘာသာေရးနွင့္ ဂမ0x081ဘီရဆိုင္ရာ ေရးသားခ်က္၊ ကမ0x081ဘာျပုမႈျဖစ္စဉ္နွင့္ ယဉ္ေက်းမႈ ေရစီးေျကာင္းအရ ေလ်ာ့ေပါ့ေပးနိုင္မည့္ ျမန္မာ့ယဉ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ အခို့် အခ်က္မ်ား ခြင့္ျပုေပးရန္နွင့္ အခို့်ေသာ မလိုလားအပ္သည့္ တားျမစ္ထားေသာ အခ်က္မ်ားအား ေလ်ာ့ေပါ့ ခြင့္ျပုရန္ စသည္တို့ကို ၂၀၀၅ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ (၇)ရက္ေန့ကစ၍ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။ ယင္းသို့ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈ မ်ားသည္လည္း ထိုစဉ္က ျပန္ျကားေရး၀န္ျကီးဌာန၊ ၀န္ျကီးဦးေဆာင္ေသာ စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနနွင့္ စာေပေလာကသားမ်ား ေတြ့ဆံု ေဆြးေနြးျခင္း၊ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈယူ ညိွနိွုင္းျခင္းနွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို့မွ ဖံြ့ျဖိုး တိုးတက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၀၈ ခုနွစ္ အေရာက္တြင္ စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာန၏ စိစစ္ေရးဆိုင္ရာ မူဝါဒမ်ားသည္ ေယဘုယ် သေဘာသာ ဆန္လြန္းသျဖင့္ စာေပေလာကသားမ်ား အေပၚ လိုသလို ဆဲြယူေကာက္ခ်က္ခ် အေရးယူ နိုင္သည္ ဆိုေသာအခ်က္အား ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ရန္နွင့္ လိုအပ္သလို ျပုျပင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ျပန္ျကားေရး၀န္ျကီးဌာနက မူတစ္ရပ္ ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္။ ယင္းမူဝါဒအရ အထူးသျဖင့္ သတင္း ေလာကသားမ်ားသည္ စိစစ္ေရးမူမ်ားအေပၚတြင္ နားလည္ မွန္းဆ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္အတြက္ လည္းေကာင္း၊ စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနက စိစစ္ ေထာက္ျပျခင္း ဆိုသည္ထက္ မိမိဘာသာ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ျကသည့္ အေလ့အထ ျဖစ္ထြန္းေစရန္ အတြက္ လည္းေကာင္း စာေပအဖဲြ့အစည္းမ်ား၊ သတင္းဂ်ာနယ္ ေလာကသားမ်ားနွင့္ ပူးေပါင္း၍ စိစစ္ေရးမူဝါဒဆိုင္ရာ အေသးစိတ္အခ်က္မ်ား ေရးဆဲြျပဌာန္းေစခဲ့သည္။ ယင္းအေသးစိတ္ အခ်က္မ်ားကို အေျခခံကာ အခို့် သတင္း၊ ေဆာင္းပါး၊ ၀တ0x081ထုစာမူမ်ားအတြက္ ဂ်ာနယ္မ်ားအေနနွင့္ မိမိတာ၀န္မိမိယူ ေဆာင္ရြက္ေစျခင္းကို ညိွနိွုင္း ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအား ျပည္သူလူထုက အတည္ျပုခဲ့သည့္ ေနာက္ပိုင္း ေျပာင္းလဲလာေတာ့မည့္ နိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ အခင္းအက်င္းအား ျကိုတင္ေမွ်ာ္မွန္းကာ နိုင္ငံေရးနွင့္ ဆိုင္ေသာ သမိုင္းေျကာင္း၊ သတင္းေဆာင္းပါး၊ လတ္တေလာ နိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ေသာ သတင္း ေဆာင္းပါးမ်ားကို တေျဖးေျဖးခ်င္း ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပခြင့္ျပုခဲ့သည္။ ယင္းသို့ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပရာတြင္လည္း စာေပ ေလာကသားမ်ားနွင့္ စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနတို့ အျပန္အလွန္ ေတြ့ဆံုညိွနိွုင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ေျပာင္းလဲလာေသာ အေျခအေနမ်ားကို သဟဇာတ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
၂၀၁၁ ခုနွစ္၊ မတ္လ (၃၀)ရက္ေန့တြင္ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ တစ္ရပ္ ေပၚထြန္းလာခဲ့ရာ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနနွင့္ စာေပေလာကသားတို့၏ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကိုလည္း ထပ္မံ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္လာသည္။ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနသည္ ၂၀၁၀ ခုနွစ္ကတည္းကပင္ ယင္းအေျခအေနအား ျကိုတင္ေမွ်ာ္ေတြး၍ သံုးသပ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။ ပံုနိွပ္ဥပေဒသစ္ မျပဌာန္းနိုင္မီ အေတာအတြင္း ၁၉၆၂ ခုနွစ္ ပံုနိွပ္ဥပေဒနွင့္ စိစစ္ေရး ဆိုင္ရာ ညွြန္ျကားခ်က္မ်ားကို စပ္ကူး မတ္ကူးကာလ အခိ်န္နွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေစေရးကို ပထမမူဝါဒအေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၁၉၆၂ ခုနွစ္ ပံုနိွပ္သူနွင့္ ထုတ္ေဝသူမ်ား မွတ္ပံုတင္ဥပေဒသည္ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ နိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးနွင့္ တာ၀န္နွင့္ သဟဇာတ မျဖစ္နိုင္သျဖင့္ ဥပေဒသစ္ တစ္ခုေရးဆဲြျပဌာန္း နိုင္ေရးကို ဒုတိယ မူဝါဒ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ထို့ေျကာင့္ပင္လွ်င္ ဒီမိုကရက္တစ္အစိုးရ တာ၀န္ယူျပီး နွစ္လအျကာ ၂၀၁၁ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ၌ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာန၏ ပထမမူဝါဒျဖစ္ေသာ ၁၉၆၂ ခုနွစ္ ဥပေဒနွင့္အမိန့္ညွြန္ျကားခ်က္မ်ားအား စပ္ကူး မတ္ကူး ကာလနွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေစေရး ပထမအဆင့္ စိစစ္ေရးမူဝါဒ ေျပာင္းလဲေလ်ာ့ခ်ျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ ေပးနိုင္ခဲ့သည္။ ထို့ေနာက္ ၂၀၁၁ ခုနွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ဒုတိယအဆင့္အားလည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝရီလတြင္ တတိယအဆင့္အား လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ေမလတြင္ စတုတ0x081ထ အဆင့္အား လည္းေကာင္း အဆင့္ဆင့္ ျပဌာန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။ ယခုအခါတြင္ ပဉ0x081စမအဆင့္ ေလ်ာ့ခ်ေျပာင္းလဲနိုင္ေရးအား ေစာင့္ျကည့္ သံုးသပ္လ်က္ရိွျပီး အျမန္ဆံုးျပုျပင္ ေျပာင္းလဲနိုင္ေရးကိုပါ လ်ာထား ေဆာင္ရြက္ေနသည္။
အလားတူပင္ ဒုတိယမူဝါဒျဖစ္သည့္ ဥပေဒသစ္ မူျကမ္းေရးဆဲြေရးနွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ၂၀၁၁ ခုနွစ္၊ ဇူလိုင္လ၌ ဥပေဒမူျကမ္း ေရးဆဲြေရးအဖဲြ့အား ဖဲြ့စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ အခိ်န္(၄)လကာလအတြင္း ျပန္ျကားေရး၀န္ျကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ျကီး ဦးေဆာင္ပါ၀င္ေသာ အစည္းအေဝး (၇)ျကိမ္နွင့္ မူျကမ္း ေရးဆဲြေရး အဖဲြ့အစည္းအေဝး အျကိမ္(၂၀) ေက်ာ္ကို ျပုလုပ္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ(၂၀)ရက္ ေန့တြင္ ပံုနိွပ္မီဒီယာဥပေဒ ပထမမူျကမ္းအား ျပည္ေထာင္စု ေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးသို့ ေပးပို့၍ အျကံျပု ျပန္ျကားခ်က္မ်ားအား ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ဒုတိယမူျကမ္းကို ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဧျပီလ(၂၃)ရက္ေန့တြင္ ျပည္ေထာင္စု ေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးသို့ေပးပို့ျပီး အျကံျပုခ်က္မ်ားအား ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ေမလ(၂၂)ရက္ေန့တြင္ တတိယမူျကမ္းအား ျပည္ေထာင္စုေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးသို့ေပးပို့၍ အျကံျပုခ်က္မ်ားအား ျဖည့္စြက္ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ စတုတ0x081ထမူျကမ္းအား ဇြန္လ(၁၁)ရက္ေန့တြင္ ျပည္ေထာင္စုေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးသို့ ေပးပို့ျပီး ေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးနွင့္ ေတြ့ဆံု ညိွနိွုင္းျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ(၁၅)ရက္ေန့တြင္ ပဉ0x081စမမူျကမ္းအား ေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးသို့ ေပးပို့၍ ေတြ့ဆံုေဆြးေနြး အျကံျပုျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ၄င္းမူျကမ္းကို နိုင္ငံေတာ္ သမ0x081မတရံုးသို့ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ(၂၀)ရက္ေန့တြင္ တင္ျပခဲ့ျပီး နိုင္ငံေတာ္သမ0x081မတရံုးမွ နိုင္ငံေတာ္သမ0x081မတ၏ ဥပေဒအျကံေပး အဖဲြ့၏ အျကံျပုခ်က္မ်ားကို ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဇူလိုင္လ(၁၆)ရက္ေန့တြင္ ျပန္လည္ လက္ခံရရိွခဲ့သည္။ ယင္းအျကံျပုခ်က္မ်ား အေပၚ ၀န္ျကီးဌာနက ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ေရးဆဲြခဲ့ျပီး ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဇူလိုင္လအတြင္း ျပည္ေထာင္စုေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးသို့ ေပးပို့ သေဘာထား ရယူခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ျသဂုတ္လ (၃)ရက္ေန့တြင္ ျပည္ေထာင္စုေရွ့ေနခု်ပ္ရံုးနွင့္ ေဆြးေနြးညိွနိွုင္းခဲ့ျပီး ျဖစ္ျပီး ျသဂုတ္လ ဒုတိယပတ္ထဲတြင္ နိုင္ငံေတာ္သမ0x081မတရံုးသို့ ျပန္လည္တင္ျပနိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနသကဲ့သို့ အတည္ျပုသည္နွင့္ ဥပေဒမူျကမ္းအား ယခုက်င္းပလ်က္ရိွသည့္ လွြတ္ေတာ္သို့ပါ တင္ျပနိုင္ရန္ လ်ာထားေဆာင္ရြက္ ေနသည္။
ထိုသို့ေသာ အေျခအေနနွင့္ အခိ်န္အခါမို်းတြင္ စိစစ္ေရး ညွြန္ျကားခ်က္တစ္ခုအား ခို်းေဖါက္မႈျဖင့္ ဂ်ာနယ္နွစ္ေစာင္ကို ယာယီ ထုတ္ေဝခြင့္ ရပ္ဆိုင္း အေရးယူခဲ့ရသည္။ လက္ရိွ အေျခအေနသည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းနိုင္ေရး အတြက္ စပ္ကူးမတ္ကူး ကာလသာျဖစ္ျပီး တည္ဆဲဥပေဒမ်ားက အသက္၀င္လ်က္ ရိွပါေသးသည္။ အေျခအေန အခိ်န္အခါနွင့္ သဟဇာတ မျဖစ္ေသာ၊ မကိုက္ညီေသာ တည္ဆဲဥပေဒပါ အမိန့္ညွြန္ျကားခ်က္မ်ားအား အဆင့္ဆင့္ ေျဖေလ်ာ့ေပးလ်က္ ရိွေသာ္လည္း စည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းအခို့်က က်န္ရိွေနေသးသည္။ ထို့အျပင္ ယင္းစည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းမ်ားသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဖဲြ့တစ္သင္းတည္း အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္ရိွ လူပုဂ0x081ဂိုလ္အားလံုးအတြက္လည္း အကံု်း၀င္ လ်က္ရိွသည္။ က်န္ရိွေနေသးေသာ ဥပေဒစည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းနွင့္မညီသည့္ လုပ္ေဆာင္မူမို်းအား တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာသူက ခို်းေဖါက္ခဲ့သည္ကို မသိကို်းကံြ်ျပုထားလွ်င္ အမ်ားစုက ပရမ္းပတာျဖစ္လာ နိုင္မႈမို်းကိုလည္း ထည့္သြင္း သံုးသပ္ျကသင့္သည္။ ထို့အျပင္ ယခုအေရးယူမႈမတိုင္မီ တာ၀န္ရိွသူနွင့္ သက္ဆိုင္ရာဂ်ာနယ္တို့ နွစ္ဦးနွစ္ဖက္မည္မွ်အထိ ေတြ့ဆံုေဆြးေနြး နားလည္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈျပုခဲ့သည္ကို လည္းေကာင္း၊ ေရြးခ်ယ္ရန္ နည္းလမ္း မရိွေတာ့သည့္အဆံုး ယင္းကဲ့သို့ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပလိုေသးသည္။
စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနသည္ လက္ရိွအေျခအေန၌ စာေပမ်ားကို စိစစ္ျဖတ္ေတာက္ အေရးယူျခင္း ဆိုသည္ထက္ ေစာင့္ျကည့္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရးမူဝါဒကို က်င့္သံုးေနသည္။ သတင္းဂ်ာနယ္(၄၉) ေစာင္ အပတ္စဉ္ ပံုနိွပ္ ထုတ္ေဝေနရာ၌ စာေပစိစစ္၏မူဝါဒစည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာသည့္ဂ်ာနယ္ (၃၃)ေစာင္ရိွျပီး (၁၆)ေစာင္ခန့္မွာ အပတ္စဉ္ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုကို လိုက္နာရန္ ပ်က္ကြက္ေနျကသည္။ ယင္းအတြက္ စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနသည္ ဥပေဒစည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းမ်ားဟူသည့္ အေျကာင္းျပခ်က္နွင့္ မဆင္မျခင္ ေဆာင္ရြက္မႈမို်းကို မည္သည့္အခါကမွ မလုပ္ခဲ့ေပ။ ျပည္ေထာင္စု၀န္ျကီး ကိုယ္တိုင္သည္ပင္လွ်င္ ျကီးေသာ အမႈငယ္ေအာင္၊ ငယ္ေသာအမႈ ပေပ်ာက္ေအာင္နွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္နိုင္သမွ် ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျကရန္ မူဝါဒခ်မွတ္ေပးထားသည္။ ထို့ေျကာင့္ စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အားနည္းေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားကို စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနက ဖုန္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္ ေဆြးေနြးညိွနိွုင္းမႈ အျမဲမျပတ္ ျပုလုပ္ခဲ့ျပီး သတိေပးစရာ ရိွသည္မ်ားကိုလည္း ေခၚယူသတိေပး ေျပာဆိုျခင္းမ်ားျပုခဲ့သည္။
ေခၚယူ သတိေပးေျပာဆိုသည္ ဆိုရာ၌ သက္ဆိုင္ရာ ဂ်ာနယ္မ်ား၏ ျကံုေတြ့ေနရေသာ အခက္အခဲ အျကပ္အတည္းနွင့္ အဆင္မေျပမႈမ်ားကိုပါ အျမဲတမ္းေဆြးေနြးညိွနိွုင္း အေျဖရွာေပးခဲ့သည္။ ေခၚယူသတိေပးမႈ ျပုရျပီဆိုလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာ ဂ်ာနယ္တို့သည္ စာေပစိစစ္၏တည္ဆဲဥပေဒ၊ စည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းမ်ားကို မခို်းေဖါက္ရ ဟူေသာ မီးနီအမွတ္သို့ ေရာက္ရိွေနျပီ ဆိုသည္ကို ျပသျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ယခုထုတ္ေဝ ခြင့္ယာယီ ရပ္ဆိုင္းခံရေသာ ဂ်ာနယ္နွစ္ေစာင္အနက္ Envoy ဂ်ာနယ္သည္ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ေမလ(၅) ရက္ေန့က သက္ဆိုင္ရာ ထုတ္ေဝသူနွင့္ အယ္ဒီတာခု်ပ္အား စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာန၏ ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ေခၚယူသတိေပးျခင္းကို ခံထားရသည့္ ဂ်ာနယ္ျဖစ္သကဲ့သို့ The Voice ဂ်ာနယ္သည္လည္း ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ(၁၈)ရက္ေန့က အယ္ဒီတာခု်ပ္နွင့္ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာတို့ကို စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနက စည္းကမ္းထပ္မံ မခို်းေဖါက္ရန္နွင့္ အထူးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ေခၚယူေမတ0x081တာရပ္ခံထားခဲ့ရသည့္ဂ်ာနယ္ ျဖစ္သည္။ ထို့ေျကာင့္ပင္လွ်င္ ျပီးခဲ့သည့္ ရက္သတ0x081တပတ္အတြင္းက ယင္းဂ်ာနယ္နွစ္ေစာင္၏ စည္းကမ္း မလိုက္နာခဲ့ျခင္းအေပၚ စာေပစိစစ္နွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာနက အျခားေရြးခ်ယ္ရန္ နည္းလမ္းမရိွေတာ့ဘဲ အေရးယူမႈ ျပုလုပ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ ျဖစ္စဉ္မ်ားအရ ျပန္ျကားေရး၀န္ျကီးဌာနက ဂ်ာနယ္နွစ္ေစာင္အေပၚ အေရးယူခဲ့ ျခင္းသည္ သက္ဆိုင္ရာ ဂ်ာနယ္မ်ားက ဥပေဒ၊ အမိန့္နွင့္ ညွြန္ျကားခ်က္ကို ေဖါက္ဖ်က္ခဲ့မႈမ်ားအတြက္ အျကိမ္ျကိမ္ ပူးေပါင္းညိွနိွုင္း မရသည့္အဆံုး သာမန္အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ တစ္ခုမွ်သာျဖစ္သည္ကို ေတြ့ျမင္ ျကရပါမည္။ ယင္းသို့ အေရးယူမႈသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္နွင့္အညီ ေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ အစိုးရ၏ရည္မွန္းခ်က္နွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို ရပ္တန့္ေစရန္ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ေျကာင္းျပန္လွည့္ရန္လည္းေကာင္း၊ လမ္းေျကာင္းေပ်ာက္ေစရန္ လည္းေကာင္း စသျဖင့္ ေဝဖန္စြပ္စဲြေနျကေသာ ျဖစ္ရပ္အေျခအေနမို်း လံုး၀မဟုတ္ဟု အတိအလင္း ျငင္းဆိုလိုသည္။ ျပန္ျကားေရး၀န္ျကီးဌာနသည္ ပံုနိွပ္မီဒီယာနွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ကိစ0x081စအ၀၀ကို မိမိတို့က ခြင့္ျပု၍ စာေပေလာကသားတို့ရသည္ဟု မည္သည့္အခိ်န္ကမွ် မခံယူခဲ့ပါ။ အလားတူပင္ စာေပေလာကသားတို့က လြတ္လပ္မႈ အတြက္ ေတာင္းဆိုမွ ျကံစည္ေတြးေတာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပး သည္ဟုလည္း မည္သည့္အခါမွ မရိွေစခဲ့ပါ။ စပ္ကူးမတ္ကူး ကာလ၌ အေျခအေနနွင့္အခိ်န္အခါကို ျကိုတင္ သံုးသပ္ျပီး ျပန္ျကားေရး၀န္ျကီး ဌာနအေနျဖင့္ စာေပေလာကသားမ်ားနွင့္ အျမဲမျပတ္ေတြ့ဆံုေဆြးေနြး၊ အျပန္အလွန္နားလည္မႈယူ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ကာ လက္ေတြ့နွင့္သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သည္သာရိွခဲ့သည္။
၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၁) နိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ား၏ပုဒ္မ ၇ ၌ ‘’နိုင္ငံေတာ္သည္ စစ္မွန္၍ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးသည္’’ ဟု အတိအလင္း ျပဌာန္းထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း၏အခန္း(၈) နိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးနွင့္ တာ၀န္မ်ားမွ ပုဒ္မ ၃၅၄ တြင္လည္း ‘’နိုင္ငံသားတိုင္းသည္ နိုင္ငံေတာ္လံုျခံုေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး သို့မဟုတ္ ျပည္သူတို့၏ကိုယ္က်င့္တရားအကို်းငွာ ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားနွင့္ မဆန့္က်င္လွ်င္ ေအာက္ပါအခြင့္အေရးမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ သံုးစဲြေဆာင္ရြက္ ခြင့္ရိွသည္’’ဟုဆိုကာ စာပိုဒ္(၄)ပိုဒ္ကို အတိအလင္းျပဌာန္းထားပါသည္။ ထို့ေျကာင့္ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားအတိုင္း မမိွတ္မသုန္ ယံုျကည္စြာ ကိုင္စဲြခီ်တက္ ေလွ်ာက္လွမ္း ေနပါသည္။ ထို့အတူ ျပန္ျကားေရး ၀န္ျကီးဌာနသည္လည္း နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ယန0x081တရား အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု အျဖစ္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ဦးေဆာင္လမ္းညွြန္မႈေအာက္၌ ခံယူအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။ အလားတူ နိုင္ငံသား တိုင္းသည္လည္း ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါျပဌာန္းခ်က္မ်ား နွင့္အညီ လိုက္နာေနထိုင္ျကရန္ တာ၀န္ရိွသည္။ ဦးတည္ရာလမ္းေျကာင္း မေပ်ာက္ေစရန္မွာ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရခ်ည္း၌သာ တာ၀န္ရိွသည္မဟုတ္၊ စည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းမ်ားနွင့္အညီ လိုက္နာ ေနထိုင္ျကရမည့္ နိုင္ငံသားတိုင္းတြင္လည္း တာ၀န္ရိွပါသည္ဆိုသည့္ အေျကာင္းကို ေရးသား ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။
Myanmar Express
ဘႀကီးသက္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment