ပမာမခန္႔အေရးအသားမ်ားဆုိတဲ႔ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာအုပ္ထုတ္မယ္ၾကားေတာ႔ ေခါင္းစဥ္ကုိသေဘာက်မိတယ္ ။ ပမာမခန္႔ ဆုိတာ ဒီေနရာမွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိလုပ္တာထက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအထက္ေအာက္ဖိ စည္းထားတဲ႔ အရာေတြကုိ တန္ျပန္ဆန္႔က်င္တဲ႔ အေရးအသားလုိ႔ ဆုိရမယ္။ ေခါင္းစဥ္ကိုက ပမာမခန္႔ရယ္လုိ႔ ကန္႔လန္႔လုပ္ေနေတာ႔ကာ ပညာရပ္ ဆန္ဆန္ေလေျပကေလးနဲ႔ အစဥ္အလာအယူအဆ အတြင္းက အထက္ေအာက္ဖိစည္းထားတာကုိ ရွင္းျပေနတာ မ်ဳိးနဲ႔ေတာ႔ မကိုက္ညီလွဘူး။ ပမာမခန္႔အေရးအသားမ်ားဆုိတဲ႔ မုိက္တိမုိက္ကန္း ေခါင္းစဥ္ေလးေၾကာင္႔ ကုိယ္ေျပာခ်င္တာေတြကုိ တုိက္ရုိက္တစ္ခ်က္ျခင္းေဖာ္ျပတာ ပုိေကာင္းမယ္လုိ႔ စဥ္းစားမိတယ္ ။ ျမန္မာ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း အသိပညာ ၊ အေတြးအေခၚ အျပဳအမူေတြအရ အဖိနွိပ္ဆုံးအရာေတြဟာ ဘာလဲ ၊
အဲဒီအရာေတြကုိ ဆန္႔က်င္႔ၿပီး ပမာမခန္႔ရိတိတိအရာ ၊ ေနာက္ ကုိယ္႔ေလ႔လာမႈထဲမွာလည္း ရွိေနရမယ္႔ အရာကုိ စဥ္းစားမိေတာ႔ မီရွယ္ဖူးကုိးကုိပဲ သတိရမိတယ္ ။ ဖူးကုိးရဲ႕ လိင္ (sex) အေပၚေလ႔လာျပမႈေတြဟာ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေရွးရုိးစြဲ ပုဂိၢဳလ္မ်ားအတြက္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားဖြယ္ရာ ရွိသြားနုိင္တယ္ လုိ႔ယူဆမိတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ လိင္သဘာ၀အေၾကာင္း အေရးအသားေတြထဲက လိင္သဘာ၀အေပၚ ယေန႔ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အျမင္ကုိ ေဖာ္ထုတ္လုိက္ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္အဓိကေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အတိတ္ကာလက လိင္သဘာ၀ေတြ ၊ ပစၥဳပၸာန္ကာလက လိင္သဘာ၀ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔္႔ရဲ႕ လိင္သဘာ၀ေတြကုိ ဆန္႔က်င္ၿပီး ခံစားခ်က္အျပည္႔နဲ႔ အလြန္အကၽြံ မေျပာ၀႔ံမေျပာသာ အျဖစ္နဲ႔ ဘာေၾကာင္႔ဖိႏွိပ္သုိသိပ္ခံခဲ႔ၾကရသလဲဆုိတာပဲ ။။ လိင္ကိစၥကုိ လစ္လ်ဴရႈပစ္ပယ္ရမယ္လုိ႔ ဘယ္လုိမ်ား အေသအခ်ာ လည္ပတ္ျဖစ္တည္လာခဲ႔သလဲ။ လိင္ကိစၥဆုိတာဟာ ဖုံးကြယ္ထားရမယ္႔ အရာလုိ႔ ဘယ္အရာ ကမ်ားကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ထုတ္ေဖာ္လုိက္သလဲ ။..လိင္ကိစၥဟာ ဟုိး အခ်ိန္ကာလအေတာ္ၾကာကတည္းက မေကာင္းမႈအေနနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္တြဲဖက္ျမင္လာခဲ႔ၾကသလဲ။.. လိင္ဆက္ဆံမႈကုိ လုပ္တ႔ဲ အခါ မေကာင္းမႈတစ္ခုအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးျဖစ္ေနရတဲ႔ အေၾကာင္းက ဘာလဲလုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္သင္႔တယ္ ။(Foucault – HS Volume 1 , page 9)
လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဖိႏွိပ္သုိသိပ္မႈဟာ တည္ရွိေနတဲ႔ သမုိင္းဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြအေပၚမွာ မွီတည္ေနလား။ လိင္ပုိင္း ဖိနွိပ္သုိသိပ္မႈေတြလုပ္ခဲ႔တာဟာ ေခတ္ကာလအားျဖင္႔ ၁၇ရာစုကေန စတင္ခဲ႔တယ္သလား။…. ဥပေဒ ဆုိင္ရာေရးသားပုိ႔ခ်မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးကေန လိင္အေပၚ အျမင္ကုိ ေျပာင္းလည္းခဲ႔ၾကတယ္ ။ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ မဆုိစေလာက္ ေသြဖယ္မွားယြင္းမႈေတြကုိ ဥပေဒနဲ႔တားျမစ္ပိတ္ပင္လုိက္တဲ႔အခါ ပုိမုိႀကီးက်ယ္တဲ႔ အမွားအယြင္းႀကီးသဖြယ္ျဖစ္လာေစ တယ္ ။လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပုံမွန္မဟုတ္မႈေတြကုိ စိတ္မက်န္းမာမႈအေနနဲ႔ သတ္မွတ္လုိက္တယ္။ ကေလးငယ္ဘ၀ကေနစၿပီး အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ႔ အထိ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈ စံပုံစံ တစ္ရပ္ကုိ အဓိပၸာယ္ဖြင္႔ဆုိသတ္မွတ္လုိက္တယ္ ။ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ရွိတဲ႔ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာေသြဖယ္မႈကုိ ဂရုတစုိက္ေဖာ္ျပခဲ႔ၾကတယ္ ။ စာသင္ေက်ာင္းေတြနဲ႔ ေဆး၀ါးကုသမႈပုံစံေတြကေန တစ္ဆင္႔ စုစည္းေဖာ္ျပတယ္ ။မႏွစ္ၿမဳိ႕ဖြယ္ရာအျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္ၾကတယ္ ။(page-37)
(ဒီလို ေရးသားပို႔ခ်မႈေတြေၾကာင္႔လာျဖစ္ေနတဲ႔ ျပႆနာက) လိင္ကိစၥဆုိတာ အာရုံခံစားမႈနဲ႔ သာယာမႈကိစၥ ၊ ဥပေဒနဲ႔ အေျခခံအက်ဆုံးအေလ႔အထတက္ဘူး(taboo) ကိစၥသာမကပဲ ၊ အမွန္အမွားကိစၥရယ္လုိ႔ျဖစ္လာတာပဲ ။ လိင္ရဲ႕ အမွန္းတရာဆုိတာ အေျခခံက်တဲ႔အရာ ၊ အသုံး၀င္တဲ႔အရာ ဒါမွမဟုတ္ အႏၱရာယ္ရွိတဲ႔ အရာ ၊ တန္ဖိုးရွိတဲ႔အရာ ဒါမွမဟုတ္ ခံ႔ခံ႔ညားညားတန္ဖုိးထားအပ္တဲ႔ အရာရယ္လုိျဖစ္လာတယ္ ။ အတုိခ်ဳံးေျပာရရင္ေတာ႔ လိင္ဆုိတာ အမွန္တရား ျပႆနာတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ခံလာရတာျဖစ္တယ္ ။(page-57)(တနည္းအားျဖင္႔ လိင္ဆုိတာ သာယာမႈကိစၥပဲ ။ ဒါကုိ အမွန္တရားကိစၥအျဖစ္တည္ေဆာက္လာၾကေတာ႔ကာ လိင္ကုိ သာယာမႈထက္ အမွန္တရား ကိစၥအျဖစ္ျမင္လာတယ္ ။ စံပုံစံသာမန္လိင္ကေန ေသြဖယ္ေနတဲ႔ ေဂး၊ လတ္စဘီယံနဲ႔ အျခာေသာ လိင္ပုိင္ဆုိင္ရာ ဆက္ဆံမႈပုံစံေတြကုိ အမွန္တရားျပႆနာတစ္ရပ္ အျဖစ္ျမင္လာခဲ႔ၾကတယ္ )
လိင္ရဲ႕ သဘာ၀ဆုိင္ရာအလုပ္က မ်ဳိးပြားဖုိ႔ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ႔ အယူအဆကုိ ခံယူထားၾကတဲ႔ ဇီသေဗဒပညာရွင္ေတြ ၊ စိတ္ပညာရွင္ေတြဟာ မ်ဳိးပြားမႈမလုပ္တဲ႔ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ အျပဳအမူေတြတည္ရွိမႈကုိ ခပ္ရုိးရုိးပဲ လစ္လ်ဴရႈလုိက္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔က လိင္ကြဲဆက္ဆံမႈဟာ တရိစၦာန္ဗိဇစိတ္ရဲ႕ အစိတ္အပုိငး္တစ္ရပ္ျဖစ္သလုိ ေမြးရာပါဗီဇစိတ္ကုိလည္း အေျခခံတယ္လုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ၿပီးေတာ႔ တျခားေသာ လိင္ပုိင္းအျပဳအမူပုံစံေတြကုိေတာ႔ သာမန္ေမြးရာပါဗိဇစိတ္နဲ႔ ေသြဖယ္ ေဖာက္ျပားေနတဲ႔ အရာအျဖစ္ဆုိၾကတယ္ ။ အဲဒီလုိ အနက္ျပန္ပုံမ်ဳိးဟာ ဒ႑ရီဆန္လြန္းေနတယ္။( Kinsey et all 1953:448)
၀ီဟမ္း ေရ႕ခ် ္နဲ႔ ဟားဘတ္မားကူးစ္တုိ႔က လိင္ဆုိတာ အက်ဳိးေက်းဇူးေကာင္းကုိ ေပးအပ္တဲ႔ အားတစ္ခုပဲ ၊ ဒါကုိ ပ်က္စီး ျခစားေနတဲ႔ ၿမဳိ႕ျပလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကသာလ်င္ ဖိႏွိပ္သိုသိပ္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားတယ္လုိ႔ ျမင္တယ္ ။( J.Weeks, Sexuality: 18)
လိင္သဘာ၀ဆုိတာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြးထုတ္လုပ္ လုိက္တဲ႔ အရာျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလ႔လာၾကည္႔သင္႔တယ္ ။ လိင္သဘ၀ဟာ ကြဲျပားျခားနာတဲ႔ လူမႈေရးအေလ႔အက်င္႔ေတြေၾကာင္႔ထြက္လာတာ ။ ဒီလူမႈေရး အေလ႔အက်င္႔ေတြက လူသားရဲ႕ အျပဳအမူေတြကို အဓိပၸာယ္ဖြင္႔ေပးလိမ္႔မယ္၊ လူမႈေရးဆုိင္အဓိပၸာယ္ဖြင္႔ဆုိခ်က္ေတြကုိ ဖြင္႔ေပးလိမ္႔မယ္ ။ ပါ၀ါရွိသူေတြ လိင္ကုိ သူတုိ႔အလိုက်အဓိပၸာယ္ဖြင္႔ဆုိဖုိ႔ ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔ လည္ပတ္ထိန္းေက်ာင္းဖုိ႔ နဲ႔ ျပန္လည္ခုခံခ်င္သူေတြၾကား တုိက္ပြဲအတြင္းကေနလည္း အဓိပၸာယ္ေတြထြက္လာေအာင္လုပ္ေပးလိမ္႔မယ္ ။ လိင္သဘာ ၀ ဆုိတာ သဘာ၀ကေန ေပးအပ္ထားတာမဟုတ္ဘူး ။ လူလူခ်င္းအၾကားက ေစ႔စပ္ညွိႏႈိင္းျခင္း၊ တုိက္ပြဲတုိက္ျခင္းေတြရဲ႕ ရလဒ္တစ္ခုျဖစ္တယ္။(page-19)
ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ယုံၾကည္ခ်က္ေတြကုိေလ႔လာၾကည္႔မယ္ဆုိရင္ မိန္းမေတြရဲဲ႕ လိ္င္ပုိင္းဆုိင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ကုိ ေဆးပညာရွင္ေယာက္်ားေတြ၊ ကုိယ္က်င္႔တရား၀ါဒီေတြ၊ ခင္ပြန္းေယာက္်ားေတြကေန ကင္းလြတ္ ၿပီး ကုိယ္႔ကုိယ္႔ကုိယ္ ပုိင္စုိးမႈရွိလာေအာင္ အေထာက္အပံ႔ေပးထားတဲ႔ အလင္းေရာင္တစ္ခ်က္ဆုိတာကုိေတြ႔ရမယ္။ (Mclearen 1984: 147)
လူေတြ လိင္ဆက္ဆံမႈျပဳၾကတ႔ဲအခါ လိင္ဆက္ဆံျခင္းကေနရလာမယ္႔ သာယာမႈနဲ႔ ရမၼက္ဆႏၵဆုိတာ မိန္းမေတြကသာ ေယာက္်ားေတြကုိ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရမယ္႔အရာလုိ႔ ထင္ၾကတယ္ ။(Symons 1979: 27)
ေယာက္်ားေတြရဲ႕ လိင္အဂၤါဟာ ထိခုိက္လြယ္တယ္ ၊ ေပ်ာ႔ေျပာင္းျမန္တယ္ ၊ ႏူးညံ႔တယ္ ။ လိင္အဂၤါဟာ ခပ္ငယ္ငယ္အရာသာျဖစ္ၿပီး (ႀကီးထြားရင္ေတာင္မွ) သူ႔ရဲ႕ ပါ၀ါနဲ႔ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းမႈကုိၾကာရွည္ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္တဲ႔ အရာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေလ႔လာၾကည္႔ရင္ေတြ႔ႏုိင္တယ္ ။ သူဟာ မိန္းမေတြရဲ႕အဂၤါလုိ လ်ဳိ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္တဲ႔အရာ၊ သူ႔ရဲ႕ အတြင္းတန္ဖုိးနဲ႔သူပါ၀ါအားႀကီးတဲ႔အရာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဓမၼဓိဌာန္က်က်ၾကည္႔ရင္ သူ႔မွာ စစ္မွန္တဲ႔ ပါ၀ါမရွိဘူးဆုိတာကုိ ေတြ႔ရမယ္ ။ ( Richard Dyer 1985: 30)(ဒီအျမင္က ေယာက္်ားေတြဟာ မိန္းမေတြထက္စြမ္းအားႀကီးတယ္ ဆုိတဲ႔ အျမင္နဲ႔ ေယာက္်ားရဲ႕ လိင္သဘာ၀ကိုသာ ဦးစားေပးရႈျမင္တဲ႔ အျမင္ကို ကၠတၳိယ၀ါဒီေတြက ျပန္လည္ေခ်ပရင္းထြက္လာ တဲ႔ အေရးအသားျဖစ္တယ္။ ေယာက္်ားမုန္းတီးေရး ဆုိတာထက္ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္အေပၚမွာ တည္ေဆာက္ ထားတဲ႔ မစ္သ္(myth) ေတြ၊ သေကၤတေတြကို ေခ်ပတာျဖစ္တယ္။)
က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္တဲ႔ ဘယ္လုိပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးမဆုိ သာမာန္လိင္ပုံစံ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကုိ ေသြဖယ္ၿပီးလုပ္ၾကတာေတြ ခ်ည္းပဲ။ ဒီလုိမ်ဳိးလူတုိင္း ရွာေဖြလုပ္ကုိင္ႀကဳိးစားေနတာကုိၾကည္႔ရင္ လိင္အရ စံေသြျခင္း ၊ ေမွာက္မွားျခင္းဆုိတဲ႔ ေ၀ါဟာရေတြကုိ သုံးေနတာကုိက အျပစ္တင္ခ်င္ရုံသက္သက္သုံးထားတာျဖစ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ မသင္႔ေတာ္ဘူးလဲ ဆုိတာကုိေတြ႔ရမယ္ ။( Freud 1905:160)(ဒီအေရးအသားကေတာ႔ မရြဳိက္က လိင္တူဆက္ဆံမႈကုိ လိင္အရ ေသြဖယ္ေနတဲ႔အရာ အျဖစ္မွတ္ယူေရးသားၾကတာကုိ ျပန္လည္တု႔ံျပန္ရင္ထြက္လာတဲ႔ အေရးအသားပဲ။လီယုိနာဒုိ ဒါဗင္ခ်ီအေပၚေလ႔လာခ်က္မွာေတြ႔ရမယ္ ။ ဖရြဳိက္ရဲ႕ စိတ္ခြဲပညာအျမင္မွာ လူတုိင္းဟာ လိင္တူဆက္ဆံမႈဆုိင္ရာ အရာ၀တၳဳေတြကုိ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ၾကတယ္လုိ႔ အျမင္ရွိတယ္ ။ ဖရြဳိက္အျမင္ေတြမွာ လိင္တူဆက္ဆံမႈကုိ ႏွိမ္႔ခ်တဲ႔သေဘာေတြကေန ကင္းလြတ္ေနတာကုိေတြ႔ႏုိင္တယ္)
လူအားလုံးလက္ခံထားသလုိလုိ နဲ႔ ဖိႏွိပ္ဖုံးကြယ္ထားခ်င္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ကိုယ္က်င္႔တရားဆုိင္ရာနိယာမေတြ၊ လူမႈေရးဆုိင္ရာအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈနဲ႔ပတ္သတ္တဲ႔ ဓေလ႔ထုံးတမ္းေတြ၊ လိင္ဥပေဒသ ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ပညာေရးနဲ႔ ဘာသာေရးစနစ္ေတြဟာ တစ္သီးပုဂၢလလူသားေတြမွာ တူညီတဲ႔ လိင္သဘာ၀ရွိတယ္၊ လူေတြရဲ႕ လိင္သဘာ၀ဟာ ဘယ္လုိရွိရမယ္လုိ႔ ႀကဳိတင္ခ်မွတ္ေပးထားတဲ႔ တစ္ခုတည္းေသာ အစဥ္ပုံစံအတိုင္း သူတုိ႔ရဲ႕ အျပဳအမူေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္သုိေလွာင္ထားရမယ္ဆုိတဲ႔ ယူဆခ်က္ေတြ အေပၚ အေျခခံထားတယ္။ ( Kinsey et al 1984: 197)
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာကြဲျပားျခားနားမႈနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘက္မလိုက္ပဲ ဓမၼဓိဌာန္က်တဲ႔ ေျပာဆုိမႈဆုိတာ ပါ၀ါအေၾကာင္းေျပာဆုိမႈတစ္ခုပဲ ။ ယဥ္ေက်းမႈတုိင္းဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ တရား၀င္ေရာ တရား၀င္မဟုတ္တဲ႔ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ေတြ ကေန ကြဲျပားျခားနားမႈကုိ တည္ေဆာက္ၾကတယ္ ။ ဘယ္အရာကေတာ႔ တရားမ၀င္ဘူး ၊ ဘယ္အရာကေတာ႔ျဖင္႔ တားျမစ္ပိတ္ပင္သင္႔တယ္ ဆုိၿပီး ကြဲျပားျခားနားမႈ ေဘာင္ကုိတည္ေဆာက္တယ္။ ဘယ္ယဥ္ေက်းမႈကမွ အားလုံးတဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္လုပ္ ဆုိတဲ႔ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာလြတ္လပ္မႈဆုိတာကုိေပးမထားဘူး။ ဒါေပမယ္႔ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ ကြဲျပားျခား နားမႈေတြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္တဲ႔ ပုံစံေတြဟာ ကာလတရားနဲ႔ ေနရာေဒသကုိလုိက္ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲေနတယ္။(Plummer 1984:219)
လက္ရွိယဥ္ေက်းမႈဟာ လိင္ကိစၥကုိ သံသယနဲ႔ အၿမဲဆက္ဆံတယ္ ။ သူက ဘယ္လုိလိင္ပုိင္းဆုိင္ရာအေလ႔အက်င္႔မ်ဳိးကုိ မဆုိ အဆုိး၀ါးဆုံးေသာ ေဖာ္ထုတ္မႈပုံစံအျဖစ္ အနက္ျပန္တယ္ ၊ စီရင္ခ်က္ခ်တယ္ ။ လိင္ကိစၥမွန္သမွ်ဟာ သူ႔ကုိ အျပစ္ ကင္းစင္တယ္လုိ႔ သတ္ေသမျပႏုိင္ေသးသေရြ႕ အျပစ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ယူဆခံေနရဦးမွာပဲ ။ (Rubin 1984: 278)
လိင္သဘာ၀မွာ ဘယ္လုိေမာင္းႏွင္အားရွိတယ္လုိ႔ တရားေသ မေဖာ္ျပထုိက္ဘူး ။ သူ႔ရဲ႕သဘာ၀ကုိက စိမ္းျခင္း ကင္းကြားျခင္းသေဘာရွိေနတာ။ သူ႔ကုိ လုိခ်င္သလုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၿပီး သိမ္းသြင္းတဲ႔ ပါ၀ါကုိ တြန္းကန္ၿပီး သူ႔အေပၚ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ မလုပ္ႏုိင္ေအာင္တြန္းကန္တယ္ ။ လိင္သဘာ၀ဆုိတာ ပါ၀ါဆက္သြယ္ခ်က္အတြင္းမွာ မျပတ္ေရြ႕လ်ား ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ေယာက္်ားနဲ႔ မိန္းမၾကားထဲက ပါ၀ါဆက္သြယ္ခ်က္၊ ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းသားၾကား၊ မိဘနဲ႔ သားသမီးၾကား ၊ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ သာမန္လူၾကား ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ လူထုအၾကား ပါ၀ါဆက္သြယ္ခ်က္အတြင္းမွာ လိင္သဘာ၀ဟာ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲေနတယ္ ။ လိင္သဘာ၀ဆုိတာ ပါ၀ါဆက္သြယ္ခ်က္ေတြအတြင္းမွာ ထိန္းခ်ဳပ္ရ လြယ္ကူတဲ႔အရာအျဖစ္ ၿပီး အသုံးခ်ခံလက္နက္အျဖစ္လုိသလုိ အသုံးခ်အခံရဆုံးအရာျဖစ္တယ္။(Foucault 1978:103)
လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ အျပဳအမူအေပၚ ဂရိေတြရဲ႕ ကုိယ္က်င္႔ဆုိင္ရာထင္ဟပ္ခ်က္က လိင္းအျပဳအမူတစ္ရပ္အတြက္ တရားမႈကုိ ရွားေဖြၿပီး တားျမစ္ပိတ္ပင္ဖုိ႔ ရွာေဖြျပတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး ။ လြတ္လပ္မႈကုိေပးအပ္ဖုိ႔သာ ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ အျပဳအမူ လြပ္လပ္လာဖုိ႔အတြက္ လြတ္လပ္မႈကုိ ေပးအပ္လုိက္တာျဖစ္တယ္။.. ဂရိေတြဟာ လိင္ပုိင္း ဆုိင္ရာ သာယာမႈဟာ မေကာင္းမႈတစ္ရပ္ရယ္လုိ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ မေတြးခဲ႔ဘူး။( Foucaul 1985:97)
ဖူးကုိးရဲ႕ ဂရိေတြအေပၚယုံၾကည္မႈမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕(လိင္ပုိင္းဆိုင္ရာ)အေလ႔အက်င္႔ေတြကုိ သည္းခံသင္႔တယ္၊ အျပစ္မဟုတ္တဲ႔အရာ ျမင္သင္႔တယ္ဆုိတဲ႔ အျမင္အေပၚအေျခခံထားတယ္ ။ အေၾကာင္းကေတာ႔ လိင္းပုိင္ဆုိင္ရာ အျပဳအမူဆုိတာ သူ႔ရဲ႕ပင္ကိုယ္သေဘာမွာကုိက အေကာင္းရယ္ အဆုိးရယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔မရရုံသာမကဘူး လုိ႔ယူတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ကာမဂုဏ္အလြန္အကၽြံလုိက္စားျခင္းဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕အေရးအႀကီးဆုံးပါ၀ါကုိ ပ်က္စီးေစတယ္လို႔လည္း ျမင္တယ္။(Eagleton 1990:394)
ေနာက္ဆုံးကုိးကားခ်က္ကုိ အီဂယ္တန္ရဲ႕ အျမင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပရတဲ႔ အေၾကာင္းက အထက္ပါ ကုိးကားခ်က္ေတြဟာ ေဂး ၊ လတ္စဘီယံေတြရဲ႕ လိင္ပုိင္ဆုိင္ရာ အျပဳအမူေတြကို နာလည္းေစခ်င္ ၊ သည္းခံေပးေစခ်င္တဲ႔ အတြက္ပဲ ။ အီဂယ္ တန္ ဖူးကုိးအေပၚမွာ ျမင္သလိုပဲ ။ အထက္ပါ လိင္သဘာ၀အေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ အျမင္ဟာ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ အလြန္အကၽြံအာရုံခံစားမႈအတြက္ အကာအကြယ္ေပးလုိတဲ႔ သေဘာမဟုတ္ဘူး ။ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ လိင္သဘာ၀ေတြကုိ နားလည္ေပးေစခ်င္တဲ႔ အတြက္ ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္တယ္။
မင္းခက္ရဲ
ဘႀကီးသက္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment