တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ခန္႔ခန္႔ျငားျငား
ေလာဘ ေဒါသ ေသာကေတြကင္းစင္တဲ့မ်က္ႏွာထားနဲ႔
ဆြမ္းခံၾကြေနတဲ့ ရွင္အႆဇိသြားရာေနာက္က ဥပတိႆဆုိတဲ့သူငယ္ေလး
မသိမသာ ကပ္လုိက္သြားတယ္။
တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ရွင္အႆဇိ ဆြမ္းဘုန္းေပးတယ္။
ဥပတိႆဆုိတဲ့သူငယ္ ေဘးနား အသာေလး ထုိင္ေနတယ္။
ရွင္အႆဇိလဲ ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးေရာ သူသိခ်င္တာကုိ ေမးပါေတာ့တယ္။
‘အရွင္၊ အရွင့္ကုိ ၾကည့္ရတာ အေတာ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရွိတယ္၊
ဒီေတာ့ အရွင့္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ တရားထူးရွိမယ္လုိ႔ ယူဆတယ္၊
အဲ့လုိ တရားထူးမ်ား ရွိလုိ႔ သိထားတယ္ဆုိရင္ ေျပာျပ ေဟာျပစမ္းပါ’ တဲ့။
ဒီေတာ့ ရွင္အႆဇိ က
ငါက ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း မေျပာျပတတ္ဘူး။ တုိတုိပဲ ေျပာျပတတ္တယ္။
ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းသိခ်င္ရင္ေတာ့ ငါတုိ႔ဆရာ ေဂါတမရွိတယ္။
သူ႔ဆီကုိ သြားေမးပါလုိ႔ ေျပာတယ္။
အရွင္ေျပာတတ္သေလာက္ တုိတုိသာ ေျပာပါလုိ႔ ေျပာေတာ့
ရွင္အႆဇိ က
ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ၊
ေတသံ ေဟတုံ တထာဂေတာ အာဟ စတဲ့ဂါထာေလးကုိ
တုိရွင္းလုိရင္း သူသိသေလာက္ ေဟာျပပါတယ္
အဓိပၸါယ္က
“အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္” ပါဘဲ။
ဒါေလးၾကားလုိက္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း အလင္းရသြားတယ္။
ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတယ္။
ဒါနဲ႔သူ႔သူငယ္ခ်င္း ေကာလိတကို လုိက္ရွာၿပီး ျပန္ေျပာျပတယ္။
သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူလဲ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတယ္။
ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔ၿပီး ရဟႏၱာေတြျဖစ္သြားတယ္။
ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္လုိ႔ ထင္ရွားလာၿပီး
ဘုရားရွင္က သူ႔ရဲ႕ ညာလက္ရုံး၊ ဘယ္လက္ရုံး
အဂၢသာ၀က (အႀကီးဆုံးတပည့္ႀကီးႏွစ္ဦး) ရာထူးကုိ ခန္႔အပ္ပါတယ္။
စဥ္းစားမိတာေလး ေျပာၾကည့္ခ်င္တယ္။
ဒီေနရာမွာ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔ ဆရာက
ရွင္အႆဇိျဖစ္တယ္။
ရွင္အႆဇိဆုိတာက ပထမဦးးဆုံးရဟန္းေဘာင္ေရာက္လာတဲ့
ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး (ရဟန္းငါးပါးအုပ္စု) ထဲက တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္တယ္။
ရွင္အႆဇိ က ရဟန္းသက္ ၀ါအေနအားျဖင့္ ႀကီးရုံမွ်မကဘဲ
ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာလဲ ေတာ္ခဲ့တယ္။
ဒါေပမဲ့
ဘုရားရွင္က ရာထူးေပးတဲ့ေနရာမွာ ၀ါႀကီးတဲ့ ဆရာျဖစ္တဲ့ ရွင္အႆဇိကုိ
ႀကီးတဲ့ရာထူးမေပးပါဘူး။ တပည့္ျဖစ္တဲ့ ၀ါငယ္တဲ့
ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္တို႔ကုိ ႀကီးတဲ့ရာထူးေပးခဲ့ပါတယ္။
ဒါကုိ ၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္က အသက္ႀကီးတာထက္
အရည္အခ်င္းရွိတာကုိ ပုိ ဦးစားေပးေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။
ထား။
ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဘုရားရွင္သာသနာေတာ္မွာ
ရွင္မဟာကႆပ၊ ရွင္အာနႏၵာ၊ ရွင္အႏုရုဒၶါ၊ ရွင္ဥပါလိ စသျဖင့္
ရဟႏၱာတပည့္ႀကီးေတြ ထြန္းကားလာပါတယ္။
ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ (၄၅) ႏွစ္တာကာလအေတာအတြင္း
ဘုရားရွင္သာသနာ ေနလုိ လလုိမက
ေနထက္လထက္ကုိ ထြန္းကားလာပါတယ္။
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ - ခု (ဘီစီ ၅၄၄) ကဆုန္လျပည့္ အဂၤါေန႔
(သက္ေတာ္ ၈၀ အ႐ြယ္)
ကုသိနာ႐ုံျပည္၊ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္မွာ ဘုရား႐ွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူတယ္။
အ႐ွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးက ေနာက္ပါ ရဟန္း ၅၀၀ နဲ႔အတူ
ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဖူးေမွ်ာ္ဘုိ႔ ပါ၀ါျပည္မွ ကုသိနာ႐ုံသုိ႔အသြားလမ္းခရီးမွာ
ကုသိနာ႐ုံက ပါ၀ါျပည္သုိ႔လာတဲ့ တကၠဒြန္းတစ္ေယာက္နဲ႔တုိးတယ္။
တကၠဒြန္းထံမွ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံကြယ္လြန္ေတာ္မူေၾကာင္း သိရေတာ့
သံဃာအမ်ားစု ၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ၿပီး ငုိေၾကြးၾကတာေပါ့။
ဒါေပမဲ့သုဘဒ္လုိ႔ေခၚတဲ့ရဟန္းႀကီးကေတာ့
ငါ့ရွင္တုိ႔၊ ဘာ၀မ္းနည္းစရာ႐ွိတုန္း၊ ရွင္ႀကီးေဂါတမ ႐ွိတုန္းက
ဟုိဟာမလုပ္နဲ႔၊
ဟုိမသြားနဲ႔၊
ဒီလုိမစားနဲ႔၊
ဒီကုိ မသြားနဲ႔ နဲ႔ စည္းကမ္းေတြ မ်ားလုိက္တာ။
အခုေတာ့ ငါတုိ႔ေနခ်င္သလုိေနလုိ႔ရၿပီ။
လြတ္လပ္ေရး အျပည့္အ၀ရၿပီလုိ႔ ေျပာဆုိၿပီး
၀မ္းမနည္းတဲ့အျပင္ ၀မ္းေတာင္သာေနလုိက္ေသးတယ္။
သုဘဒ္ရဟန္းႀကီးေျပာတဲ့စကားကုိ ႐ွင္မဟာကႆပႀကီးၾကားေတာ့
မသူေတာ္တရား မျပန္႔ပြါးမီ
သူေတာ္ေကာင္းတရား မေပ်ာက္ပ်က္မီ
ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို
စုေပါင္း႐ြတ္ဖတ္သဂၤါယနာတင္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ လုိ႔
ေတြးမိၿပီး
ဘုရား႐ွင္ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ၃ - လအၾကာ
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခု၊ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔မွာ
ရဟႏၱာမေထရ္ ၅၀၀ နဲ႔အတူ
ပထမဆုံးအႀကိမ္ စုေပါင္းရြတ္ဖတ္တဲ့ ပထမသံဂါယနာပြဲကုိ က်င္းပျဖစ္ခဲ့တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဓမၼနဲ႔၀ိနယကုိ
အုပ္စုသုံးစုခြဲတယ္။
ျပန္႔က်ဲေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုိ
တူရာတူရာ မ်ဳိးတူစု သုံးစု လုပ္ၾကတယ္။
၁။ ၀ိနယပိဋက
၂။ သုတၱႏၱပိဋက
၃။ အဘိဓမၼပိဋက
ဒီလုိ စနစ္တက် မ်ဳိးတူစုေတြေပါင္းၿပီး စီစဥ္ခဲ့လုိ႔
ေနာင္လာေနာက္သား ရဟန္းေတာ္အစဥ္အဆက္
မွတ္သားရတာ လြယ္ကူလာတာပါ။
ပထမဦးဆုံးျပဳလုပ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားတရားေတာ္ေတြကုိ စုေပါင္းရြတ္ဖတ္တဲ့
ဒီသံဂါယနာပြဲမွာ
အေမး (ပုစၦက) ဆရာေတာ္အျဖစ္
႐ွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးက ေဆာင္ရြက္ၿပီး
၀ိနည္းပိဋကတ္ေတာ္ကုိ ႐ွင္ဥပါလိမေထရ္က ေျဖဆုိရပါတယ္။
သုတၱႏၱပိဋကနဲ႔ အဘိဓမၼပိဋကကုိေတာ့
႐ွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က ေျဖဆုိရပါတယ္။
တကယ္လုိ႔ ရွင္မဟာကႆပႀကီးတုိ႔သာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့တရားေတာ္ေတြကုိ
စုေပါင္းရြတ္ဖတ္တဲ့ ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲ မက်င္းပခဲ့ရင္
ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အခါ ဗုဒၶဘာသာဆုိတာ ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီလုိအေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးမားတဲ့
ပထမသံဂါယနာမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ရွင္မဟာကႆပ၊ ရွင္ဥပါလိ၊ ရွင္အာနႏၵာစတဲ့
သံဃာေတာ္ ရဟႏၱာအပါးငါးရာႀကီးေတြရဲ႕ ေက်းဇူးတရားဟာ
အႏႈိင္းမဲ့ပါ။
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment