တက္ေခြး
(ညိဳျမအားအေၾကာင္းျပဳ၍ ေရးသည္)
တက္ေခတ္တြင္ တက္လူ တက္ဘုန္းႀကီးဟူ၍သာ ရွိၾကသည္ မဟုတ္။ ေခြးတို႔သည္ပင္လွ်င္ တက္ေခြးျဖစ္ေခ် သည္ တမံု႔။ အေၾကာင္းမူကား ဃရာ၀ါသ၊ ကိစၥမ်ာေျမာင္၊ ေခြးတို႔ေဘာင္၀ယ္ လူ႔စရိုက္ လူ႔အက်င့္ကို တက္လွမ္းလင့္ ကုန္ေသာ ေခြးသူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔သည္ပင္လွ်င္ ၀ါ၀င္ကိုေရွာင္ကာ တပုိ႔တြဲလတြင္ ရက္ေရြးၾကေလသည္။
ဤမွ် တက္စိတ္၀င္စားေသာ ေခတ္တြင္ ေအာင္နက္သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ၎၏အူသံျဖင့္ သုနကၡတိုင္းျပည္ ႀကီးကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစသည္။
ေအာင္နက္၏ သကၠရာဇ္ တြက္စစ္ၾကည့္ေသာ္ မႏွစ္က ေတာ္သလင္းတြင္ လူပ်ဳိေဘာ္၀င္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အရာမေရာက္ေသးသျဖင့္ သူတစ္ပါးတို႔ အိမ္ေထာင္သားေမြးသည္ကို ရြယ္တူတမ္းတူ ေခြးပ်ဳိကာလသားတို႔အေပၚတြင္ ေခြးကာလသားေခါင္း ျပဳလုပ္ခါ လမ္းဆံုးလမ္းမတြင္ အူ၍ ခဲဘိုးေတာင္းခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္အခ်ိန္အရြယ္ေရာက္လာျငား လည္း ေခြးသာႏု စိတ္၀င္စားလာရကား ဓမၼတာျဖစ္ေသာ ရာဂစိတ္တို႔ကို ေခြးသာႏုစိတ္္ျဖင့္ ခ်ဳိးႏွိိမ္ဖိစီးထားလိုက္ေလ သည္။ ေအာင္နက္၏စိတ္တြင္ ေခြးတို႔အဖို႔ ေခြးတို႔၏ လြတ္လပ္ေရးသည္ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ စတုတၳ၊ ပဥၥမ၊ ဧကုနာ၀ီသတိ။
ထိုအဖိုးတန္ေသာစိတ္ကို ေမြးျမဴရင္း သုနကၡျပည္တြင္ ေခြးတို႔၏ ခ်ဳိ႕တဲ့ရေသာ အေၾကာင္းရင္းကို စူးစမ္းရွာေဖြ သည္။ ေခြးအေပါင္းတို႔ ေခြးဆင္းရဲ၍ ေနေခ်ၿပီတကား။ ေရွးအခါက အလွဴအိမ္၊ မသာအိမ္တို႔တြင္ ေခြးတစီစီျဖင့္ စီကားခဲ့ သည္။ ယခုမူကား ေခြးမ်ား ထိုကဲ့သို႔ ရႊင္ပ်စြာ မအူႏိုင္ၾကၿပီ။ ေခြး၀င္စားႏွင့္ ေခြး၀ဲစား ေခြးဦးေရတို႔သည္ 1937-ခု၊ မြန္းတည့္ စာရင္းအရ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ကထက္ ဆယ္ဆမွ် တိုး၍လာသည္။ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားသို႔ေရာက္ေသာ ေခြးမ်ား ေပါေခ်ၿပီ။ အေၾကာင္းအသို႔နည္း။
ေရွးက လူတစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ ေခြးႏွစ္အိမ္ေထာင္ ေခ်ာင္ခ်ိစြာေနႏုိင္သည္။ ယခု လူတို႔အိမ္တြင္ ေခြးေနရာ အစား ေမ်ာက္ ေရာက္ေနၿပီ၊ ေၾကာင္မင္းမူေနၿပီ။ ၾကက္တူေရြးခ်ယ္လွယ္ၿပီး၊ ေခတ္ဆန္ေသာ လူတို႔တြင္ က်ား၊ ၀က္၊ ျခေသၤ့၊ ေျမြ စသည္တို႔ကိုပင္ အလွေမြးျမဴၾကေလၿပီ။
ဤသည္ကား အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ေခြးျခင္း မညီညြတ္မႈေၾကာင့္ တံုေလာ။ ေခြးသာႏုတရား ေလ်ာ့ပါး ၍ မဟုတ္ေလာ။ ေရွးက အလွဴအိမ္ ေခြးစုစားရေသာ “ဘံု၀ါဒ“ ေပ်ာက္၍ “ငါတေကာ” ၀ါဒ ေရာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါေလာ။
ေရွးကေခြးမ်ား သစၥာရွိသည္။ ယခုကာလ ေခြးမ်ား သစၥာမဲ့သည္။ ေရွးကေခြးမ်ားသည္ မိမိသခင္ေသသည္၏ အျခားမဲ့တြင္ပင္လွ်င္ ၎၏ေျမပံုေပၚတြင္ ထိုင္၍အူခဲ့သည္။ ယခုကာလ ေခြးတို႔သည္ သခင္ေသ၍ ေျမျမွဳတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အေလာင္းေကာင္ကို ေဖာ္၍ စားၾကသည္။
ေရွးက ေခြးမ်ားသည္ သခင့္ဥစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာအားျဖင့္ တစ္စိမ္းတစ္ရံ ဆန္လာလွ်င္ အူေတာ္ ေဟာင္ ေတာ္ရၾကသည္။ ယခုေခတ္ေခြးမ်ားသည္ သခင္လစ္လွ်င္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ၀င္၍ ထမင္းၾကမ္းအိုးထဲသို႔ ႏႈတ္သီးစြပ္သည္။
ေရွးကေခြးမ်ား အေၾကာင္းရွိ၍ တစ္ေကာင္ကအူလိုက္လွ်င္ တစ္ရြာလံုး အူၾကသည္။ ယခုေခတ္ တစ္ေကာင္္က အူလွ်င္ အျခားတစ္ေကာင္က ေခတ္မဆန္ဟု ဆိုသည္။ ေခတ္ဆန္သူက အူျပန္လွ်င္လည္း “၀ူး ---” မအူဘဲ အဂၤလိပ္လို “ေဘာင္း --- ေ၀ါင္း” ဟု အူၾကသည္။
ေခြးေလာကႀကီးသည္ မတရားလြန္း မတရားျဖစ္၍ ေနေခ်ၿပီ။
အသို႔နည္း အခ်င္းေခြးတို႔ ညီညြတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ေခတ္ႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းၾကကုန္္ေလာ့၊ ေခြးသာႏုတရား ပြားမ်ား ၾကကုန္ေလာ့။ ယခုေခတ္ဆိုးထဲတြင္ ေခြးတို႔၏ လြတ္လပ္မႈသည္ တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္း ခံေနရသည္။ အူခ်င္တိုင္း မအူႏိုင္၊ သြားခ်င္တိုင္း မသြားရ၊ စားခ်င္တိုင္း မစား၀ံ့၊ မဂၤလာေဆာင္ခ်င္တိုင္း မေဆာင္ရ၊ စည္းလံုးၾကကုန္၊ ညီညြတ္ၾကကုန္၊ ညီညြတ္မႈျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ၾကကုန္အံ့။
ယင္းသို႔လွ်င္ ေအာင္နက္သည္ နားရြက္ကိုစြင့္၍၊ သြားကိုၿဖီး၍၊ လွ်ာကိုထုပ္၍၊ သားေရယုိ၍၊ အၿမီးကိုေကာက္၍၊ ေဒါမာန္ပါပါႏွင့္ ဂၽြန္နီ၀ါကားထည့္ေသာ ထင္းရွဴးဘံုးစင္ျမင့္ေပၚတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ကာ တက္ေခြးပ်ဳိ ပရိသတ္ေပါင္း 50-ေက်ာ္ (သတင္းစာအလိုအားျဖင့္ တစ္ေစာင္က 5 ေကာင္ေက်ာ္ တစ္ေစာင္က 5 ေထာင္ေက်ာ္) ခန္႔ေရွ႕တြင္ ခြိေျႏၵ သမၼတၱိျဖင့္ ေခြး၀ံသာႏုတရားကို တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ျဖန္႔ခ်ိ၍ေနေလ၏။
ေအာင္နက္၏တရားအဆံုး၌ ေခြးတို႔သည္ ေကာင္္းႀကီးမဂၤလာ “အူ” ဘာေပးၾကေလသည္။
ဤသို႔ အူၾကစဥ္ ႏႈတ္သီးမည္းမည္း ေခြး၀ဲစားတစ္ေကာင္သည္ တက္ေခြး အစည္းအေ၀းပြဲအနားသို႔ သိုးကာ သီကာ ျဖတ္သြားရာ တက္ေခြးတစ္စုက “ေခြးသား စံုေထာက္ေတြ တစ္ဆိတ္ရွိ ေခြးဇသတ္ပုဒ္မ 124 ကို အားကိုးၿပီး အစိုးရႏွင့္ ရန္တိုက္ေပးေနတာပဲ။ ေမာင္းလိုက္ၾကေဟ့၊ ငါတို႔ အလိုမရွိဘူး” ဟု ေဟာင္ၾကေလသည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ထက္ေသာအစြယ္ကို ျဖဲ၍ျပၾကသည။္ ဤသည္ကို ျမင္ေသာ ေခြးစံုေထာက္၏ေနာက္လိုက္ေခြးပုလိပ္တစ္ေကာင္က လက္နက္ဥပေဒႏွင့္ အေရးယူမည္ဟု ဟိန္းလိုက္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးမယူသျဖင့္ အစည္း အေ၀းပြဲသည္ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္ေလသည္။
တက္ေခြး အစည္းအေ၀းကို ေခြးေကာ္မတီဖြဲ႕၍ ေခြးလုပ္ငန္းႏွင့္ ေခြး၀ါဒတို႔ကို ေဆြးေႏြးၾကျခင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္ သည္။
ထိုလုပ္ငန္းအစီအစဥ္တြင္ တက္ေခြးတို႔သည္ သံုးဌာနကို လူတိုထံမွ ေတာင္းဆိုရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ ထိုသံုး ဌာနကို လူတို႔ထံမွ ေတာင္းဆိုရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ ထိုသံုးဌာနတို႔သည္ကား အလွဴအိမ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္၊ ယိုအိမ္သာတို႔ ျဖစ္ ေလသည္။ တက္ေခြးတို႔ အလိုအားျဖင့္ အလွဴအတန္းတြင္ လူတို႔သည္ ဖိတ္ထားေသာ လူဦးေရအလိုက္ ေကၽြးေမြးေသာ စနစ္ျဖင့္ ေခြးစားမက်န္ေအာင္ ပိတ္ပင္တားဆီးမႈ၊ ေရွးက မီးဖိုေခ်ာင္သည္ ေခြးတို႔၏ေနရာျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခါ အိိမ္ ရွင္မက အုပ္စီးမႈ အိမ္သာသည္ ေခြးတို႔၏ ဘိုးဘပိုင္ ပစၥည္းျဖစ္လ်က္ႏွင့္ ယခုအခါ ျမဴနီစီပယ္က အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ထိုသံုးမႈ သံုး ဌာနတို႔ကို လူတို႔၏လက္မွ ျပန္လည္ရေအာင္ ေတာင္းဆိုရန္ျဖစ္သည္။ မ်ားစြာေသာ တက္ေခြးတို႔၏စိတ္၌ ေနာက္ဆံုး အခ်က္ျဖစ္ေသာ အိမ္သာကို ျမဴနီစီပယ္က အုပ္ခ်ဳပ္မႈသည္ ဒိုင္အာကီ စနစ္ထက္ ဆိုး၀ါးသည္ဟု အယူရွိၾကကုန္သည္။
အဆိုပါ ေတာင္းဆိုခ်က္တို႔ မရမျခင္း လူတို႔၏အိမ္ကို ေစာင့္္ရေသာအေရး၌ သပိတ္ေမွာက္ျခင္း၊ အလုပ္ရပ္စဲ ျခင္း၊ ဆူပူထၾကြ ေသာင္းၾကမ္းရန္ကိုလည္း တက္ေခြး အစည္းအေ၀းက ေလးနက္စြာ ဆံုးျဖတ္ေလသည္။
ေနမင္းသည္ ျပဴ၍လာေလၿပီ။ ေအာင္နက္သည္လည္း တက္ေခြးအေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ သုနကၡအလံကိုလႊင့္ကာ ေခြးပါးစပ္ဘင္ဆိုင္းတီး၍ ေခြးတပ္ႀကီးခ်ီ၍ လာေလသည္။ ေခါင္ေးဆာင္ေအာင္နက္၏ေရွ႕တြင္ တက္ေခြးပ်ဳိမသူနာျပဳ တပ္သည္ “ေခြးတို႔လြတ္လပ္ေရး“ “သံုးဌာန ေတာင္းဆိုခ်က္“ “အမဲရိုးထက္ အမဲသားက အရသာရွိသည္” ဟူေသာ စာတမ္းမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ကာ စီတန္းလွည့္လည္လာသည္။
ဗိုလ္ေခြး၊ သေဘၤာေခြး၊ အိမ္ေခြး၊ ေခြးပ်ဳိနာမိေန၍ မလိုက္ႏိုင္ေသာ ေခြးတို႔သည္ မိမိတို႔၏ တည္ေနရာမွေန၍ ရႈံ႕ခ်ကဲ့ရဲ႕ေသာအားျဖင့္ ေဟာင္ၾက ဟိန္းၾကသည္။
ဤသို႔ ေခြးအေပါင္းတို႔ တပ္ခ်ီလာလတ္ေသာ္ မ်ားမၾကာမီ အၿငိမ္းစား ရိကၡာေတာ္ရ အရာရွိတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးသာ၀၏ အိမ္ေရွ႕သို႔ ေရာက္ေလ၏။
ေရာက္လွ်င္ေရာက္ျခင္း ေအာင္နက္သည္ တက္ေခြးအေပါင္းတို႔အား ေဟာင္ေစသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ကလည္း ဓာနရွင္၀ါဒကို အလိုမရွိဟုဆို၍ အူေလသည္။
အိမ္ရွင္ဦးသာ၀သည္ ၀ါးရင္းတုတ္ကို ကိုင္၍ ထြက္လာ၏။ ေအာင္နက္ေရွ႕က သူနာျပဳတပ္သည္ ၀ါးရင္းတုတ္္ ကို ျမင္ေသာ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားသြားသျဖင့္ အေ၀းသို႔ရွားၾကေလ၏။ ေအာင္နက္သည္ ေခြးတို႔၏အလယ္တြင္ ေခြးထိုင္ ထိုင္၍ သံုးဌာနကို ေတာင္းဆို၏။ ဦးသာ၀မွာ ေခြးအူသံကိုနားမလည္။ ေခြးရူးထသည္ထင္၍ “ဟဲ့ေခြးေတြ”ဟု ေမာင္း၏။ ေအာင္နက္သည္ ေရွ႕သို႔ တစ္လွမ္းတိုး၍ ဦးသာ၀၏ပုဆိုးစကို မထိတထိဟပ္၏။ ဦးသာ၀သည္ ၀ါးရင္းတုတ္ကို ခပ္သာ သာ အသံုးျပဳလိုက္ရာ ေအာင္နက္၏ႏႈတ္သီးကိုထိ၏။
ထိုအခါတြင္မွ ေခြးအာဇာနည္ ေအာင္နက္သည္ ေခြးသာႏုမာန္ဖီကာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ တက္ေခြးတို႔ကို ညာသံေပး၍ ေဟာင္ေလ၏။
“ေခြးျပည္သည္ ေခြးအဖို႔”
“အမဲရိုးသည္ တို႔အစာ”
“ေဟာင္ျခင္းသည္္ တို႔စကား”
ဟူ၍ ေအာင္နက္သည္ သံုးႀကိ္မ္တိတိ အူၿပီးေသာ္ ဦးသာ၀၏လည္ၿမိဳကို ဟပ္ေလ၏။
ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ တက္ေခြးတို႔သည္ ေအာင္နက္ကို ဦးသာ၀ႏွင့္ ရွဴးတိုက္ခဲ့ၿပီးလွ်င္ အိမ္အေပၚထပ္၊ ေအာက္ထပ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္၊ အိမ္သာ စသည္တို႔ကို အႏွံ႔အျပား ၀င္ၿပီးေသာ္ အမဲေျခာက္၊ ဘဲကင္၊ နံျပား၊ ငါးပိ၊ ေထာပ္၊ ဒိန္ခဲ၊ ၾကက္ဥ၊၊ ပလိန္းကိတ္၊ ငါးပုတ္ျပား၊ ၀က္ေပါင္ေျခာက္၊ မစင္၊ ဆိတ္သားႏွပ္ စေသာ ေခြးသုဒၵါတို႔ကို ေျပး၍ ဟပ္ၾက ေလကုန္၏။
ေအာင္နက္မွာမူ သုနကၡျပည္အတြက္ အသက္ကို ပမာမထားဘဲ အရိုးေၾကေၾက အေရခမ္းခမ္းဟူေသာသေဘာ ျဖင့္ လည္ၿမိဳကို ဟပ္ေသာ္လည္း ဦးသာ၀၏လက္ေကာက္၀တ္ကိုသာ မိေသာေၾကာင့္ မလႊတ္တမ္း ခဲထားသည္္တြင္ ဦးသာ၀တသည္ ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ အုပ္ဆက္ကိုႏွက္လိုက္ေလသည္။
ေအာင္နက္၏နားရြက္ စုတ္ထြက္သြားၿပီးလဆင္ ေသြးမ်ား ယုိစီး၍ လာေလသည္။ ေအာင္နက္၏စိတ္၌ ထိုေသြး တို႔သည္ သုနကၡျပည္အတြက္ ထြက္ရေသာေသြးမ်ား ျဖစ္ေခ်သည္ဟု အယူရွိကာ သဲမည္းေသာဇာတိမာန္ျဖင့္ ဦးသာ၀ အား ေနာက္ထပ္ တင္ပါးဆံုကို ခဲျပန္ေလ၏။ ဦးသာ၀လည္း လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ တအားလႊဲ၍ ခါးဆစ္ကို ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ ရိုက္ေလ၏။ ေအာင္နက္လည္း သုနကၡတိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ကိန္ဟုျမည္ကာ မထႏိုင္ရွိေလ၏။ ဤသည္ တြင္မွ ဦးသာ၀သည္ အိမ္ေပၚသို႔ လႊားခနဲ ျပန္တက္သြား၏။ သို႔ရာတြင္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ဆင္းမလာႏိုင္။ အိမ္ေပၚရွိ တက္ေခြးတို႔၏ရန္ကို ေတာ္လွန္ေနရသည့္ လကၡဏာရွိသည္။ ဤအေတာအတြင္း ေအာင္နက္လည္း ျခံစည္းရိုးလုပ္ထား ေသာ ပုဏ္ဏရိပ္ပန္းပင္မ်ားေအာက္တြင္ ပုန္း၍ေနေလသည္။
ဦးသာ၀အိမ္ေပၚတက္၍ မ်ားမၾကာမီ တက္ေခြးတစ္စုတို႔လည္း တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ ဖရိုဖရဲႏွင့္ ဆင္းေျပး ၾကသည္။ ပထမေခြးသည္ ေအာင္နက္ကို ခလုတ္တိုက္မိသည္။ ေအာင္နက္၏ ပေယာဂေၾကာင့္ ထြက္ေျပးရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးရသျဖင့္ ေအာင္နက္၏ဂုတ္ကို ႏွစ္ခါေလာက္ ဟပ္၍ ရမ္းလိုက္သည္။ ေအာင္နက္မွာ ခါးေၾကာမ်က္၍ ဘာမွ် မတတ္ႏိုင္။ ဒုတိယေခြးသည္ ေျပးရင္းလႊားရင္း အမဲရိုးပါးစပ္မွ လြတ္က်သည္။ ေအာင္နက္က သူ႔ဖို႔ယူေဆာင္လာသည္ ထင္၍ အသာဟပ္လိုက္ရာ အမဲရိုးရွင္ တက္ေခြးသည္ ေအာင္နက္၏နားရြက္ေကာင္းကို ဇက္ဇက္ျမည္ေအာင္ ကိုက္၍ ခါ လိုက္သည္။ အမဲရိုးလြတ္က်ကာမွ ေကာက္ယူထြက္ေျပးသည။္ တတိယတက္ေခြးသည္ ဒိန္ခဲကိုခ်ီ၍ ေအာင္နက္ကို နင္းၿပီးလဆင္ သုတ္ေခ်တင္သည္။ စတုတၳေခြးသည္ ေအာင္နက္ေၾကာင့္ ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ အရိုက္ခံသည္ဟုဆို၍ ေအာင္နက္၏ခါးကို ကိုက္၍ ခ်ာခ်ာလည္ေအာင္ ခါသည္။ ပဥၥမ၊ ဆ႒မအစရွိေသာ တက္ေခြးတစ္စုတို႔ကား ေအာင္နက္ အား စိတ္နာေသာအားျဖင့္ ေဟာင္ၾက ဟိန္းၾကသည္။ ေအာင္နက္သည္ ၎တို႔ရန္ကို မတြန္းလွန္ႏိုင္သျဖင့္ ခါးကို တရြတ္ဆြဲကာ လြတ္ရာကၽြတ္ရာ မန္က်ည္းပင္ တစ္ပင္ေအာက္တြင္ ၀တ္ေနရသည္။
ေခြးသံမ်ား တိတ္လတ္ေသာ္ ေအာင္နက္သည္ ဒဏ္ရာ၏ေ၀ဒနာကို ခံစားရင္း ေခြးေလာကကို ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္း ၍ ေနေလသည္။ ဟာ၍ေနေသာ၀မ္းသည္ တက်ဳတ္က်ဳတ္ျမည္၍ ေနသည္။ ဤနည္းျဖင့္ တစ္ေနကုန္လြန္ရေလသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္လင္းေသာ္ ဦးသာ၀သည္ ပန္းပင္ေရေလာင္းရင္း ပုဏ္ဏရိပ္ျခံစည္းရိုးအနား မန္က်ည္းပင္ ေအာက္တြင္ လဲေနေသာ ေအာင္နက္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ေအာင္နက္သည္ စစ္ေျပၿငိမ္းေသာ အထိမ္းအမွတ္ကိုျပကာ ႏွာေခါင္းရႈံ႕ခ်ီပြခ်ီႏွင့္ အၿမီးနန္႔ရင္း မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးလိုက္သည္။ ဦးသာ၀သည္ သနားလာသည္ႏွင့္ ခ်မ္းသာေပးလိုက္ သည္။
ထိုေန႔မွစ၍ ေအာင္နက္သည္ ဦးသာ၀၏ ေခြရံုတစ္ေကာင္ ျဖစ္လာေလသည္။ ေအာင္နက္၏သတၱိကို ေလးစား ေသာ ဦးသာ၀သည္ ၎၏လက္ရွိ အပ်ဳိေဘာ္၀င္စ “လူစီ” ေခၚ အဂၤလိပ္သေဘၤာေခြးကျပားမကေလးႏွင့္အတူ ထမင္း ခြက္ဆံု စားေစသည္။
လူစီသည္ ကလက္တက္တက္ ပ်က္တက္တက္ႏွင့္ ေအာင္နက္၏ေရွ႕တြင္ နန္႔ေၾကာဆြဲ၍ ျပေလသည္။
ဤသို႔ ႏွစ္ခါေလာက္ျပလိုက္ရသည္ရွိေသာ္ ေအာင္နက္သည္ ေခြးစိတ္ေတြ၀င္၍ လာေလသည္။
တစ္နံနက္ခင္းတြင္ ဦးသာ၀သည္ အိမ္အေပၚထပ္ ျပတင္းေ၀မွ မ်က္ႏွာသစ္ရင္း ေအာင္နက္ႏွင့္လူစီတို႔ အေၾကာင္းဆက္၍ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေလေသာ္ “ရိုင္းလိုက္ေလကြာ၊ တပို႔တြဲလႀကီးမွာ” ဟု ဆိုျမည္မိေသာ္လည္း စကားကို အဆံုးမသတ္ႏိုင္ဘဲ သားရင္း သမီးရင္း ျဖစ္လာျပန္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္ရသည္။
ေမာင္ထင္
မွတ္ခ်က္။ ။ ေမာင္ထင္တည္းဟူေသာ ၿမိဳ႕အုပ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ၀ံသာႏုမ်ားအား ဤသို႔ ပုတ္ခတ္ဆဲေရးျခင္း တည္းဟူေသာ မေကာင္းမႈေၾကာင့္ ရာထူးတိုးတက္လ်က္ ဆုႀကီး၊ လာဘ္ႀကီး၊ တံဆိပ္ႀကီး၊ ဘြဲ႕ႀကီးမ်ား ရၾကပါေစသတည္း။
ညိဳျမ
Kyaw Swa Shwe facebook မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
ဘႀကီးသက္
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment