ကားတင္သြင္းခြင့္ စတင္ရရွိခ်ိန္က ၀ယ္လိုအားမ်ားခဲ့ေသာ ေမာ္ဒယ္အျမင့္ ကားအမ်ားစု၊ ကားပါမစ္ေဈးႏႈန္းႏွင့္ အပ္ႏွံရမည့္ ကားေဟာင္းေဈးႏႈန္းတို႔ မွာ ကားေဈးကြက္အတြင္း ထြက္ေပၚေန သည့္ သတင္းအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ ဇန္န၀ါရီ လလယ္ပိုင္း စတင္၍ ေဈးႏႈန္းမ်ား တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္းလာခဲ့ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္းမ်ားက ေျပာသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရ ၁၇,၀၀၀ ေက်ာ္ကို ႏုိင္ငံျခား၀င္ေငြ ရရွိသူမ်ားအား ကားသြင္းခြင့္ ေပးလိုက္သည့္ ေၾကညာခ်က္မွာလည္း ယခင္လက ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၈ ရက္ေန႔အထိ စီးပြား/ကူးသန္း၌ အစီးေရ ၂,၅၀၀ ေက်ာ္ အတြက္သာ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားရ ေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ကား၀န္ေဆာင္မႈကုမၸဏီမ်ားမွ ကားမ်ား ဆက္တိုက္တင္သြင္းေနျခင္း ေၾကာင့္လည္း ကားေဈးႏႈန္း က်ဆင္းလာ ျခင္းျဖစ္သည္။
ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ အခ်ဳိ႕မွာ ပါမစ္ကိုင္ေဆာင္ထားၿပီး တခ်ဳိ႕မွာလည္း ၀ယ္ ယူၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းတြင္ ၎တို႔ကားမ်ား ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
၂၀၀၇ ႏွင့္အထက္ ေမာ္ဒယ္ကားမ်ား ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ ကားမ်ားမွာ ေဈးႏႈန္းကြာဟေသာ္လည္း ေဈး ထပ္မံက်ဆင္းမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဟံသာ၀တီ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
တိုယိုတာမတ္တူး ၂၀၀၄ ေမာ္ဒယ္ (ေရႊငါး)မွာ ၀ယ္လိုအားေပၚမူတည္၍ ဇန္န၀ါရီလလယ္ပိုင္း ေဈးထက္ က်ပ္သိန္း ၅၀ လာက္ က်ဆင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းပိုင္းတြင္ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ ေက်ာ္သာ ရွိေတာ့သည္။
တိုယိုတာ ဟာရီယာမွာလည္း က်ပ္သိန္း ၅၀၀ နီးပါးမွ သိန္း ၄၂၀-၃၀ သို႔ က်ဆင္းလာေၾကာင္း ေဈးကြက္အတြင္းမွ စံုစမ္းသိရွိ ရသည္။ "ေရႊငါးဆို အ၀င္အရမ္းမ်ားလာတယ္။ ၀ယ္တဲ့သူကလည္း ကားမေကာင္းရင္ မ၀ယ္ေတာ့ဘူး။ ဂရိတ္ခဲြၿပီး စကား ေျပာ လာတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ဟာရီယာမွာလည္း ဆီစားႏႈန္းျမင့္ေသာ ေၾကာင့္ ၀ယ္လိုအားေႏွးကာ ေဈးက်သြားေၾကာင္း ေျပာသည္။
ကားသစ္တင္သြင္းခါစအခ်ိန္က ယင္းတို႔မွာ လူႀကိဳက္အလြန္မ်ားခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေဈးမ်ားလည္း အဆမ်ားစြာ ျမင့္တက္ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ သေဘၤာသားပါမစ္မ်ား က်လာ ခ်ိန္တြင္ အခ်ဳိ႕မွာ ၎တို႔ပါမစ္ကို ျပန္ေရာင္းထုတ္လိုေသာေၾကာင့္ ပဲြစားမ်ားက ေဈးသက္ သာသာႏွင့္ ၀ယ္ယူႏုိင္ ရန္ ေဈးမည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း အသက္ ၄၀ အရြယ္ရွိ သေဘၤာသား ဦးေက်ာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။
သေဘၤာသား ကားပါမစ္မ်ားမွာမူ ဘဏ္တြင္းထည့္ထားသည့္ ေငြအနည္းအမ်ား ေပၚမူတည္ၿပီး က်ပ္သိန္း ၇၀ ၀န္းက်င္မွ ဘဏ္ အပ္ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃၀,၀၀၀ ႏွင့္အထက္ျဖစ္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၈၀ အထိရသည္။
ကားေဟာင္းဖ်က္ တင္သြင္းေသာ ပါမစ္မ်ားမွာမူ ယခုအခ်ိန္တြင္ က်ပ္သိန္း ၁၂၅-၁၃၀ ျဖစ္ၿပီး ဇန္န၀ါရီလလယ္က ေဈး က်ပ္သိန္း ၁၃၅၊ ၁၄၀ မွ က်သြားျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇန္န၀ါရီလဆန္းပိုင္းကမူ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ တန္ဖိုးျမႇင့္လိုက္ ေသာေၾကာင့္ က်ပ္သိန္း ၁၆၀ အထိ ေဈးတက္သြားခဲ့ဖူးသည္။
"လူတိုင္း ကား၀ယ္ယူခြင့္ရွိမယ္ဆိုတဲ့သတင္းေၾကာင့္ ေဈးက်တာ။ အခုထိေတာ့ ဒီမူ၀ါဒက ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ မသိရေသးဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္က တရား၀င္ထုတ္ျပန္တာကိုပဲ ေစာင့္ရမယ္"ဟု စီးပြား/ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယမန္ႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းမွ ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလကုန္အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၄၀ ေက်ာ္ တန္ဖိုးရွိ ကားစီးေရ ၂၃,၀၀၀ ေက်ာ္ တင္သြင္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ေအးသီတာေက်ာ္(ျမန္မာ့တိုင္းမ္)
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရ ၁၇,၀၀၀ ေက်ာ္ကို ႏုိင္ငံျခား၀င္ေငြ ရရွိသူမ်ားအား ကားသြင္းခြင့္ ေပးလိုက္သည့္ ေၾကညာခ်က္မွာလည္း ယခင္လက ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၈ ရက္ေန႔အထိ စီးပြား/ကူးသန္း၌ အစီးေရ ၂,၅၀၀ ေက်ာ္ အတြက္သာ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားရ ေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ကား၀န္ေဆာင္မႈကုမၸဏီမ်ားမွ ကားမ်ား ဆက္တိုက္တင္သြင္းေနျခင္း ေၾကာင့္လည္း ကားေဈးႏႈန္း က်ဆင္းလာ ျခင္းျဖစ္သည္။
ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ အခ်ဳိ႕မွာ ပါမစ္ကိုင္ေဆာင္ထားၿပီး တခ်ဳိ႕မွာလည္း ၀ယ္ ယူၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းတြင္ ၎တို႔ကားမ်ား ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
၂၀၀၇ ႏွင့္အထက္ ေမာ္ဒယ္ကားမ်ား ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ ကားမ်ားမွာ ေဈးႏႈန္းကြာဟေသာ္လည္း ေဈး ထပ္မံက်ဆင္းမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဟံသာ၀တီ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
တိုယိုတာမတ္တူး ၂၀၀၄ ေမာ္ဒယ္ (ေရႊငါး)မွာ ၀ယ္လိုအားေပၚမူတည္၍ ဇန္န၀ါရီလလယ္ပိုင္း ေဈးထက္ က်ပ္သိန္း ၅၀ လာက္ က်ဆင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းပိုင္းတြင္ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ ေက်ာ္သာ ရွိေတာ့သည္။
တိုယိုတာ ဟာရီယာမွာလည္း က်ပ္သိန္း ၅၀၀ နီးပါးမွ သိန္း ၄၂၀-၃၀ သို႔ က်ဆင္းလာေၾကာင္း ေဈးကြက္အတြင္းမွ စံုစမ္းသိရွိ ရသည္။ "ေရႊငါးဆို အ၀င္အရမ္းမ်ားလာတယ္။ ၀ယ္တဲ့သူကလည္း ကားမေကာင္းရင္ မ၀ယ္ေတာ့ဘူး။ ဂရိတ္ခဲြၿပီး စကား ေျပာ လာတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ဟာရီယာမွာလည္း ဆီစားႏႈန္းျမင့္ေသာ ေၾကာင့္ ၀ယ္လိုအားေႏွးကာ ေဈးက်သြားေၾကာင္း ေျပာသည္။
ကားသစ္တင္သြင္းခါစအခ်ိန္က ယင္းတို႔မွာ လူႀကိဳက္အလြန္မ်ားခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေဈးမ်ားလည္း အဆမ်ားစြာ ျမင့္တက္ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ သေဘၤာသားပါမစ္မ်ား က်လာ ခ်ိန္တြင္ အခ်ဳိ႕မွာ ၎တို႔ပါမစ္ကို ျပန္ေရာင္းထုတ္လိုေသာေၾကာင့္ ပဲြစားမ်ားက ေဈးသက္ သာသာႏွင့္ ၀ယ္ယူႏုိင္ ရန္ ေဈးမည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း အသက္ ၄၀ အရြယ္ရွိ သေဘၤာသား ဦးေက်ာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။
သေဘၤာသား ကားပါမစ္မ်ားမွာမူ ဘဏ္တြင္းထည့္ထားသည့္ ေငြအနည္းအမ်ား ေပၚမူတည္ၿပီး က်ပ္သိန္း ၇၀ ၀န္းက်င္မွ ဘဏ္ အပ္ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃၀,၀၀၀ ႏွင့္အထက္ျဖစ္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၈၀ အထိရသည္။
ကားေဟာင္းဖ်က္ တင္သြင္းေသာ ပါမစ္မ်ားမွာမူ ယခုအခ်ိန္တြင္ က်ပ္သိန္း ၁၂၅-၁၃၀ ျဖစ္ၿပီး ဇန္န၀ါရီလလယ္က ေဈး က်ပ္သိန္း ၁၃၅၊ ၁၄၀ မွ က်သြားျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇန္န၀ါရီလဆန္းပိုင္းကမူ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ တန္ဖိုးျမႇင့္လိုက္ ေသာေၾကာင့္ က်ပ္သိန္း ၁၆၀ အထိ ေဈးတက္သြားခဲ့ဖူးသည္။
"လူတိုင္း ကား၀ယ္ယူခြင့္ရွိမယ္ဆိုတဲ့သတင္းေၾကာင့္ ေဈးက်တာ။ အခုထိေတာ့ ဒီမူ၀ါဒက ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ မသိရေသးဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္က တရား၀င္ထုတ္ျပန္တာကိုပဲ ေစာင့္ရမယ္"ဟု စီးပြား/ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယမန္ႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းမွ ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလကုန္အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၄၀ ေက်ာ္ တန္ဖိုးရွိ ကားစီးေရ ၂၃,၀၀၀ ေက်ာ္ တင္သြင္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ေအးသီတာေက်ာ္(ျမန္မာ့တိုင္းမ္)
0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:
Post a Comment