Tuesday, August 14, 2012

ရိုဟင္ဂ်ာ ျပႆနာကို စနစ္တက် ထိေရာက္စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းေတြကို ရွာၾကည့္ပါမယ္

  
ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ တရားမဝင္ လာေရာက္ေနထိုင္သူ ဘဂၤါလီ ရိုဟင္ဂ်ာေတြ၊ ဘဂၤလာဒက္ရွ္ႏိုင္ငံထဲက ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ ေနထိုင္သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရွာင္လႊဲမရ ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥေတြ ရွိပါတယ္။


ဒီေနရာမွာ တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းတဲ့ ကာယကံရွင္ နိုင္ငံေတြနဲ႔ တာဝန္ယူ ကူညီေထာက္ပံ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းခြဲထားသင့္ၿပီး ကူညီေထာက္ပံ့စရာ ကိစၥေတြက ဘာေတြလဲ၊ ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ ဘာေတြကို အလုပ္သင့္ဆံုးလဲ စသျဖင့္လည္း ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။

တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းရမယ့္ ႏိုင္ငံ

ျမန္မာ တႏိုင္ငံတည္းကသာ တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းရမွာ မဟုတ္ဘဲ အဓိကအားျဖင့္ ဘဂၤလာဒက္ရွ္ ႏိုင္ငံကလည္း ေခါင္းမေရွာင္ဘဲ ျမန္မာနဲ႔ ထပ္တူ တာဝန္ယူ ပူးေပါင္း ေျဖရွင္းႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျဖရွင္းယူၾကတဲ့အခါမွာ အိမ္နီးခ်င္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေရရွည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးကို မူသတ္မွတ္ၿပီး ႏွစ္ဘက္ မွ်မွ်တတ ျဖစ္ေစႏိုင္ေရးကို ဦးစားေပးရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တာဝန္ယူ ကူညီေထာက္ပံ့ရမယ့္ ႏိုင္ငံ

ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ရိုးသားစိတ္ ထားၿပီး လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားကာ ကူညီေထာက္ပံ့ရမွာက ကမာၻႀကီးရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာဟာ မြတ္ဆလင္ေတြအေရး ျဖစ္တယ္လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ ေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့ အျခားမူဆလင္ႏိုင္ငံေတြဟာ ကူညီေထာက္ပံ့စရာ ကိစၥေတြမွာ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တာဝန္ယူဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႔႔ တာဝန္ယူ ေထာက္ပံ့တာမ်ဳိး မရွိဘဲ မြတ္ဆလင္အေရး - ဒါမွမဟုတ္ - မြတ္ဆလင္ ဘာသာေရးစစ္ပြဲ (Jihad) သက္သက္ကိုသာ ေျပာဆိုလာရင္ေတာ့ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ကမာၻကို စိန္ေခၚတာ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသိအျမင္ ႂကြယ္ဝမႈကို လွည့္စားလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ကမာၻ႔အေရးမွာ အျမဲတမ္း တာဝန္ရွိတဲ့ ကုလသမဂၢ အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် တာဝန္ယူေပးဖို႔ကေတာ့ ေျပာစရာကို မလိုတဲ့အခ်က္ပါ။

ကူညီေထာက္ပံ့စရာ ကိစၥေတြကေတာ့ အၾကမ္းဖ်ဥ္္းအားျဖင့္ဆိုရင္
  1. ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ဘဂၤလာဒက္ရွ္ႏိုင္ငံေတြဆီက ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေနထိုင္သူေတြကို တတိယႏိုင္ငံေတြက ေခၚယူ လက္ခံ ေနထိုင္ေစတာ၊
  2. ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ စားဝတ္ေနေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးကိစၥ ေထာက္ပံ့ေပးတာ၊
  3. တတိယႏိုင္ငံေတြဆီ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ေအာင္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းကို စည္းရံုး စီမံေပးတာေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ျမန္မာဘက္က အလုပ္သင့္ဆံုးေတြကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္ --

(၁) ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္တာ မွန္ကန္ေၾကာင္း အေထာက္အထားေတြကို ရိုဟင္ဂ်ာ ဘဂၤါလီေတြက မျပသႏိုင္ရင္၊ အေထာက္အထား မခိုင္လံုရင္ သူတို႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လဝက ဥပေဒကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ကလြဲလို႔ အျခားမရွိပါဘူး။ သူတို႔အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘာမွ တာဝန္ မရွိပါဘူး။ သူတို႔ကို ဘဂၤလာဒက္ရွ္ႏိုင္ငံက ျပန္လည္ လက္ခံေအာင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူထားႏိုင္ဖို႔သာ ႀကိဳးစားရပါမယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘဂၤလားဒက္ရွ္ႏိုင္ငံမွာ လူဦးေရက အဆမတန္ ေပါက္ကြဲေနေတာ့ သူတို႔အစိုးရက ဒါကို ဝန္မခံဘဲ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုသူေတြဟာ ဘဂၤလာဒက္ရွ္ႏိုင္ငံသား မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ႀကိဳတင္ ေလသံပစ္ထားပါတယ္။ ဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို သူ႔လူမ်ဳိးေတြ အတင္းလာပံုခ်ထားတဲ့ အမ်ဳိးမေစာင့္တဲ့ သူတို႔လုပ္ရပ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲ့ဒါက သူတို႔ကိစၥပါ။

(၂) ျမန္မာအစိုးရအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ သံတမန္ ဖိအားအကူအညီကို ရသေလာက္ ရွာေဖြၿပီး အသုံးခ်ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ျပည္တြင္းက စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္သူေတြသာမကဘဲ ႏိုင္ငံတကာ ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာအသိုင္းအဝိုင္းေတြကလည္း အေတြ႔အၾကံဳေကာင္းေကာင္း ရွိခဲ့ၾကတာျဖစ္လို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ ဝိုင္းဝန္းကူညီေပးၾကရင္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ေထာက္ခံမႈဟာ သိပ္အေရးပါတာကို အျမဲတမ္း သတိခ်ပ္သင့္ပါတယ္။

(၃) ဘဂၤလာဒက္ရွ္ဘက္ ေရာက္ေနတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းက လူေတြကိုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ ျပန္ပို႔ႏိုင္ေအာင္ ဘဂၤလားအစိုးရက ႀကိဳးပမ္းေနပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာႏိုင္ငံသား အေထာက္အထား စိစစ္ၿပီး ခိုင္လံုရင္ လက္ခံမယ္လို႔ ျမန္မာအစိုးရ တုန္႔ျပန္ထားပါတယ္။ ဒီကိစၥကို တိတိက်က်ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္သလို အားနာတာေတြ၊ အေလွ်ာ့ေပးတာေတြ၊ အက်င့္ပ်က္ ျခစား ခြင့္ျပဳတာေတြ လံုးဝ မလုပ္မိႏိုင္ေအာင္လည္း တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ဂရုစိုက္ႏိုင္ရပါမယ္။

(၄) ျမန္မာႏိုင္ငံသား မွန္ကန္ေၾကာင္း အေထာက္အထား မရွိ/ မခိုင္လံုတဲ့ ရခိုင္ဘက္က ရိုဟင္ဂ်ာေတြသာမက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း အျခားေဒသေတြကို ျပန္႔ႏွံ႔သြားတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကိုလည္း ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းၿပီးေနာက္ တကယ္လို႔ ဘဂၤလာဒက္ရွ္ႏိုင္ငံက ျပန္ပို႔တာကို လက္မခံရင္ သူတို႔အေရးကို ၾကားဝင္ ေအာ္ဟစ္ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ တတိယႏိုင္ငံေတြက လက္ခံေပးႏိုင္မလား ညိွႏိႈင္းယူရပါမယ္။ ဒါက ႏိုင္ငံတကာမွာ ကေန႔ထက္တိုင္ က်င့္သံုးေနဆဲ ကိစၥပါ။ ဒါေၾကာင့္ “ႏိုင္ငံတကာ ေထာက္ခံမႈဟာ သိပ္အေရးပါ” တဲ့အေၾကာင္း အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၅) အဲဒီ တတိယႏိုင္ငံေတြက လက္မခံႏိုင္ေသးသေရြ႕ ဒုကၡသည္စခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္ၿပီး တာဝန္ယူ ေကြၽးေမြးထားရမယ့္ သေဘာ ရွိေနပါတယ္။ ဒီဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးက သိပ္ႀကီးမားလြန္းေနတာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး အစီအစဥ္ေတြကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ေစာေစာက တတိယႏိုင္ငံမ်ား ဆိုတာဆီက ေထာက္ပံ့ေပးဖုိ႔ ညိွႏိႈင္းယူရပါမယ္။ လိုအပ္ရင္ ကုလသမဂၢနဲ႔ အျခား အလွဴရွင္ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔လည္း ညိွႏိႈင္းယူရပါမယ္။

(၆) ေနာက္ထပ္ ဘဂၤါလီေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို ဝင္မလာႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား သံဆူးႀကိဳးခတ္ၿပီး တင္းၾကပ္စြာ တားဆီးထားရပါမယ္။ ေရပိုင္နက္မွာလည္း အလားတူ တင္းၾကပ္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ႏိုင္ငံတကာ တိုင္းျပည္ေတြရဲ႕ နယ္နိမိတ္ေတြမွာ ထိခိုက္ႏိုင္စရာရွိရင္ က်င့္သံုးတဲ့ နည္းလမ္းျဖစ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကလည္း အားနာစရာ အေလွ်ာ့ေပးစရာ မလိုဘဲ က်င့္သံုးသင့္ပါတယ္။

(၇) ဒီလိုကိစၥေတြကို ျမန္မာ အစိုးရက စီမံေဆာင္ရြက္ရာမွာ တာဝန္ရွိသူ ဝန္ထမ္းတိုင္းဟာ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာနဲ႔ ႏိုင္ငံ့အေရးကို ေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္တာျဖစ္လို႔ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓါတ္နဲ႔ တိက်စြာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ အဂတိ လိုက္စားမႈနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈ မရွိေစရေအာင္ တင္းၾကပ္စြာ စီမံထားသင့္ပါတယ္။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈက ဒီေနရာမွာ သိပ္အေရးပါလ်က္ ရွိေနပါတယ္။

(၈) တခ်ိန္တည္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ လိုအပ္လာတာက အစိုးရ မ႑ိဳင္ႀကီး ၃ ရပ္အျပင္ မီဒီယာ၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ အျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ျပည္သူေတြအားလံုးက တေသြးတသားတည္းနဲ႔ ျမန္မာ့အေရးကို ညီညြတ္စြာ စုေပါင္းႀကိဳးပမ္းႏိုင္ေရးကို ဘက္စံုက႑ေတြကေန ကြၽမ္းက်င္လိမၼာ အေျမာ္အျမင္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ျပင္ဆင္ လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

(၉) ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္က မီဒီယာဟာ အျဖစ္မွန္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔၊ ကမာၻ႔ျပည္သူေတြကို သိေစဖို႔၊ တာဝန္ယူဘက္ျဖစ္တဲ့ ဘဂၤလာဒက္ရွ္ ႏိုင္ငံအပါအဝင္ ကုလသမဂၢနဲ႔ တတိယႏိုင္ငံအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္စရာ ရွိလာမယ့္ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အစိုးရေတြကို သိေစဖို႔ အထူးအေရးပါလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ထိေရာက္ပိုင္ႏိုင္စြာ အသံုးခ်ခြင့္ကို အေျမာ္အျမင္ႀကီးႀကီးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။

(၁ဝ) သံတမန္ေရးနဲ႔ မီဒီယာလိုပဲ အျခားအေရးပါတာကေတာ့ လူထုႏိုးၾကားေရး Public awareness campaign ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဝါဒျဖန္႔ လႈံ႔ေဆာ္ေရးကို မဆိုလိုပါဘူး။ လူထုႏိုးၾကားမႈဟာ ညီညြတ္ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ၿပီး မလိုလားအပ္တဲ့ အဖ်က္အေမွာင့္ေတြကို တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။

အေသးစိတ္ ထပ္ခြဲလိုက္ရင္ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါဦးမယ္။ တႏိုင္ငံလံုး၊ တမ်ဳိးသားလံုးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ကိစၥႀကီး ျဖစ္ေနလို႔ မဟာဗ်ဴဟာ ထားရွိၿပီး စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ ေရရွည္တည္တန္႔ခိုင္ျမဲမယ့္ ေအာင္ျမင္မႈကို ေသခ်ာေပါက္ ရႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြင္ေအာင္စိုး
၁၃-၈-၂ဝ၁၂

  lu bo

ဘႀကီးသက္
Unknown at 8:10 AM 0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.
Share

လံု...မ ေကာင္းမယ္ လံုမငယ္












လွလိုက္တဲ့ ျမန္မာစာလံုးေလးဗ်ာ `` လံုမ ´´ တဲ့
အဓိပၸါယ္နဲ႔ ျပည့္စံုၿပီးေတာ့ က်က္သေရရွိလိုက္တာ။ ေရွးက စကားလံုးကို သံုးသြားတဲ့သူမ်ား ဘယ္ေလာက္ေတာ္ၾကသလဲဗ်ာ။
အခုေခတ္ေတာ့ အေခၚေ၀ၚေလးေတြက ေျပာင္းသြားၿပီေလ။ ေယာက္်ားေလးေတြက မိန္းကေလးမ်ား သံုးႏံႈးၾကတာ `` ေဆာ္ ´´တဲ့။
အတိတ္ နိမိတ္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္သလဲ။
ဒါေၾကာင့္ မို႔လားမသိ ႏိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္း ေဆာ္လိုက္ၾက။ လူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္းလဲ ေဆာ္လုိက္ၾက။ ေဆာ္ လို႔ကို မၿပီးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေသြးေျမက်မႈေတြ မ်ားမ်ားလာတယ္ေနာ္။
ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္ေတာ့ ေသြးေျမက်မႈ ႏွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္လာၿပီ မရွိေသးပါဘူး။ ႕ဂုဏ္ယူစရာေလး တစ္ခုပါ။
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဒို႔ဘုရားက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၀ါဒ ျဖစ္လို႔မို႔ေလ။
အဲ sorry .. ပါ လိုရင္းကို မေ၇ာက္ႏိုင္ဘူး ။
ဒီေတာ့ `` လံုျခံဳ ေအာင္၀တ္စားတတ္တဲ့ မိန္းမ မို႔လို႔ လံုမ ´´ ဒီလိုေလး အဓိပၸါယ္ဖြင့္ခ်င္ပါတယ္။ ဦးဇင္းအယူအဆ ေျပာတာပါ
လကၡံ သင့္ ၊ မသင့္ ကိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဦးေႏွာက္ေလးနဲ႔ စိစစ္ ေ၀ဖန္ေပးၾကပါ။
ဟုတ္ၿပီ ဒီေတာ့ မလံုတလံု ၀တ္စားေနၾကတဲ့ ေခတ္သစ္ ညီမေလးမ်ား ၊ မမမ်ားဟာ ေခတ္မွီဖို႔ ၀တ္ၾကတာလား ?
လံုေအာင္ ၀တ္ရမွာ ေၾကာက္လို႔ ၀တ္ၾကတာလား ? ဆင္းရဲလို႔ အလ်ားျပည့္ အနံျပည့္ မ၀တ္ႏိုင္ၾကတာလား ? ဆိုတာေတာ့ ေမးမၾကည့္မိဘူး။
အေၾကာင္းတစ္ခုခု ေတာ့ သူတို႔ ဆီမွာ ၇ွိၾကပါလိမ့္မယ္။
ဘာပဲ ျဖစ္ေနျဖစ္ေန မလံု မွ ေတာ့ ေပၚမွာေပါ့ ။
ေပၚေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ .... ျမင္ၾကမွာေပါ့။
ကတ္တဲ့လူေတြက ေတာ့ ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္ `` အမေလး မၾကည့္ရင္ရင္ မျမင္ပါဘူး ´´ ။
ဟုတ္တာေပါ့ မ်က္စိေရွ႕တည့္တည့္တိုးေပမယ့္ မ်က္ႏွာလႊဲတဲ့သူက လႊဲလိမ့္မယ္။
မလႊဲႏိုင္သူက ေခ်ာင္းၾကည့္မယ္။ ဒီထက္ ပိုတဲ့လူမ်ားက ဓာတ္ပံုေတြ အျဖစ္ေျပာင္းလဲ ပစ္ၾကတယ္ေလ။
အဲ according to Buddhism ဗုဒၶဘာသာ ရႈေထာင့္ကၾကည့္မယ္ ဆို၇င္လဲ
လူေတြ မွာ ဒီ ဟိရိ နဲ႔ ၾသတၱပၸ ဆိုတဲ့ မေကာင္းမႈ လုပ္ရမွာ ကို ရွက္ျခင္း နဲ႔ ေၾကာက္ျခင္း ကင္းမဲ့လာၿပီဆို ေလာကႀကီး ပ်က္ဆီးေတာ့မွာပါတဲ့။ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ခုကို ကမၻာေစာင့္ တရား ႏွစ္ပါးလို႔ ေခၚတာပါ။
ဒါျဖင့္ ဒီလို ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ဟာ မေကာင္းမႈ ထဲ သြင္းလို႔ရသလား ?
တစ္ဆင့္ခ်င္း( step by step) စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္...
မိမိ ဒါမ်ဳိး ျပဳမႈ လိုက္တဲ့ အတြက္ မိမိ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္(gender ) တစ္ဦးမွာ
(၁) မေနာကံ အကုသိုလ္
(၂) တစ္ဆင့္တက္ေတာ့ ဘယ္လိုဘယ္ညာ ေျပာၿပီဆို ၀စီကံ အကုသိုလ္
(၃) ထိမ္းမႏိုင္ သိမ္းမႏိုင္လို႔ ကိုယ္ထိ လက္ေ၇ာက္ က်ဴးလြန္လို႔ရင္ ကာယကံ အကုသိုလ္
ဒီလိုမ်ဳိးေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။


မိမိ အတြက္ ႏွင့္ သူတစ္ပါး အကုသိုလ္ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္။ မိမိကိုယ္ကို အျပစ္ကင္းတယ္လို႔ ယူဆသလား ?
အကုသိုလ္ မျဖစ္လို႔ ယူဆပါသလား ? ယူဆရင္ လြဲသြားမယ္ေနာ္။
ဒီစကားေတြက မိမိျမန္မာႏိုင္ငံသူမ်ားသာ ေျပာသင့္လို႔ ေျပာတာပါ။ တျခားမွာ ေျပာလို႔မရဘူးေလ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့
သူတို႔က ကုသိုလ္ ဆို I don't know ၊ အကုသိုလ္ ဆို I don't know ကိုး...
ကဲ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေတာ့ အပ္ခ်ိတ္နဲ႔ လိုက္ၿပီး ဖာေထးမေပးႏိုင္လို႔ ဖတ္သြားမိသူမ်ား ယူတတ္ၾကပါေစ လို႔ ဆႏၵျပဳရင္း
ေၾသာ္ လံု...မ ေတာ္မယ္ လံုမငယ္။ လံု...မ ေတာ္မယ္ လံုမငယ္။

ေမတၱာျဖင့္
 From : အရွင္ပညာ၀ံသ (ဥပေဒ)/ B.A 1st year (S.B.A)
ေရႊမဂၢင္ စာသင္တိုက္ ၊ မန္းေတာင္ေျခ။
ဘႀကီးသက္
Unknown at 8:09 AM 0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.
Share

သဘာဝအႏၲရာယ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအေၾကာင္း သိရွိေစရန္ ဝက္ဘ္ဆုိက္လႊင့္တင္




သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား၊ သတင္းမ်ားႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အေၾကာင္းကို ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဦးစီးဌာနမွ လႊင့္တင္ေပးထားသည့္ http://www.rrdmyanmar.org ဝက္ဘ္ဆုိက္တြင္ ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ ဝက္ဘ္ဆုိက္ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လအတြင္းက လႊင့္တင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ “ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြ၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ အေၾကာင္းေတြ၊ အရင္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေရးေဘး၊ ေလေဘး၊ မီးေဘးအစရွိတဲ့ သဘာဝအႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္တမ္းေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိႏုိင္ေအာင္ တင္ေပးထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဌာနက သတင္းေတြကိုလည္း ျပည့္ျပည့္စံုစံု တင္ေပးထားပါတယ္” ဟု ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ဦးေအးမင္းသူက ေျပာသည္။ ဝက္ဘ္ဆုိက္တြင္ ကယ္ဆယ္ေရးဦးစီးဌာန၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္ေပၚပါက လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူထံသို႔ ဆက္သြယ္ရမည့္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားႏွင့္ လယ္ယာစုိက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန အစရွိသည့္ ဝင္ႀကီးဌာနမ်ား အပါအဝင္ ဝန္ႀကီးဌာနေပါင္း ၁၄ ခု၏ ဝက္ဘ္ဆုိက္ လိပ္စာမ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးထားသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔ထုတ္ Internet ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
 From : ေခတ္လူငယ္
ဘႀကီးသက္
Unknown at 8:04 AM 0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.
Share

တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ဘယ္လိုေဖာ္ေဆာင္မလဲ


Written by ေက်ာ္ထြီး    Monday, 13 August 2012 11:23 
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၇)ရက္ေန႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စတုတၱပံုမွန္အစည္းအေ၀း (၂၀) ရက္ေန႔ေျမာက္ တြင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီကို အဖြဲ႔ဝင္ (၁၅) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း လိုက္ေပ သည္။ ေကာ္မတီဥကၠ႒မွာ ေကာ့မႈးမဲဆႏၵနယ္မွ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျဖစ္ၿပီး အတြင္းေရးမွဴးမွာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပုသိမ္မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းျမင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။
ထိုေကာ္မတီသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိ ေကာ္မတီျဖစ္ၿပီး ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းမွာ (၁)ႏွစ္ျဖစ္သည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္တာ၀န္မ်ားမွာ -
(က) ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္သူ႔အစိုးရ တရားေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းမ်ား၊ သတင္းမီဒီယာနွင့္ သက္ဆုိင္သူအားလံုးသည္ တရားဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထုိင္ျပဳမူ လို္က္နာေဆာင္႐ြက္နုိင္ေရးအတြက္ နိႈးေဆာ္ျခင္း၊ တုိက္တြန္းျခင္း၊ ထိန္းညွိကူညီျခင္းျပဳရမည္။ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ရန္႐ွိပါက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ တဆင့္လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ျပရမည္။
(ခ) တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈပ်က္ျပားေစေသာ အေၾကာင္းကိစၥမ်ား ျဖစ္ေပၚရန္ေပၚေပါက္ပါက၊ ေပၚေပါက္သည္ဟု ယူဆပါက သက္ဆုိင္ဆက္စပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကုိ ကူညီေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းညွိေပးရမည္။
(ဂ) တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈနွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမွတဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈေအာင္ျမင္လာေရးအတြက္ ေလ့လာသံုးသပ္ေဆာင္႐ြက္ရမည္။ ဟုသိရသည္။ အေသးစိပ္ကို ေကာ္မတီအစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္း ေရးဆြဲသြားၾကမည္ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။
အလုပ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ တရားဥပေဒ၊ ဥပေဒၾကမ္း လကၡဏာမ်ားကုိ ေလ့လာဆန္းစစ္ျခင္းအဖြဲ႔၊ တရားစီရင္ျခင္းမ်ားကုိ ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္းအဖြဲ႔၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ တရားဥပေဒ လုပ္ငန္းအဖြဲ႔ႏွင့္ ဥပေဒမ်ားကုိ ပညာေပးျခင္း၊ ျဖန့္ခ်ိေရးအဖြဲ႔ အဖြဲ႔ ၄ ဖြဲ႔ ဖြဲ႔ထားသည္ကိုေတြ႔ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးသည္ အမွန္တကယ္ မရွိမျဖစ္အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနေပသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂)ရက္ေန႔ ဗိုလ္ေန၀င္းဦးေဆာင္သည့္ စစ္တပ္မွ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကင္း မဲ့သြားကာ ဥပေဒမဲ့ ရမ္းကားမႈမ်ား၊ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်မႈမ်ား၊ သတ္ျဖတ္မႈမ်ား၊ ႏိုင္ထက္စီးႏွင္းျပဳမႈမ်ား၊ တရားမဲ့ဓါးမဲ့ အေျခအေနေအာက္တြင္ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး ဒုကၡဆင္းရဲေရာက္ခဲ့ရေပသည္။ အာဏာရွင္တို႔ အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ဥပေဒကို လူသတ္လက္နက္သဖြယ္အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထိုဥပေဒမ်ားျဖင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္ သူလူထု တစ္ရပ္လံုးကို ရန္သူသဖြယ္ ရက္စက္စြာ ႏွိမ္ႏွင္းသတ္ျဖတ္ခဲ့မႈမ်ားစြာ ရွိခဲ့ေပသည္။ ထိုဥပေဒတို႔ကိုအသံုးျပဳ၍ မဆလ၊ န၀တ၊ နအဖ စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္တိုင္ အသံုးျပဳ၍ တိုင္းျပည္ကိုႏွစ္ေပါင္း (၂၀)ေက်ာ္တိုင္ ထင္ရာစိုင္းၿပီး မင္းမူအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုမတရားေသာ ဥပေဒမ်ားမွာ-
၁) အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒ (၁၉၅၀)
၂) ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒ (၁၉၇၅)
၃) မတရားအသင္းအက္ဥပေဒ (၁၉၀၈)
၄) ပံုႏွိပ္သူမ်ားႏွင့္ ထုတ္ေ၀သူမ်ား မွတ္ပံုတင္ဥပေဒ (၁၉၆၂)
၅) ေျခခ်ဳပ္ႏွင့္ ခံ၀န္ဥပေဒ
၆) တရားရံုးမ်ားအား မထီမဲ့ျမင္ျပဳမႈ ဥပေဒႏွင့္
၇) အလတ္ထရြန္နစ္လုပ္ငန္းဥပေဒ (၂၀၀၄) စသည္တို႔ျဖစ္ေပသည္။
အထက္ပါဥပေဒမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ အစိုးရသစ္တစ္ရပ္ေပၚထြက္ လာ ခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအေနျဖင့္ ရွိေနသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈)ကလည္း ထိုဥပေဒမ်ားကို တည္ရွိခြင့္ျပဳထားေပသည္။ ထိုဥပေဒမ်ားျဖင့္ ယေန႔တိုင္ မတရားသျဖင့္ ဖမ္းဆီး ေထာင္က်ေနသည့္သူ မ်ား အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ ရွိေနပါေသးသည္။
မတရားေသာ ဥပေဒႏွင့္ တရားေသာဥပေဒ
မတရားေသာဥပေဒဆိုသည္မွာ လူတိုင္း ရသင့္ရထိုက္ေသာ၊ ခံစားခြင့္ခံစားထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္ ႏုိင္စြမ္းရွိသည့္ အာဏာရွင္တို႔အသံုးျပဳရန္ ၄င္းတို႔စိတ္ႀကိဳက္ျပဳထားသည့္ ဥပေဒျဖစ္သည္။ အနက္အဓိပၸါယ္ႏွစ္ခြ၊ ဖတ္ရႈ သူမ်ားနား မလည္ႏိုင္ေအာင္လိုရာ ဆြဲယူလို႔ရသည့္ ဥပေဒမ်ားျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္မ်ားလိုသလို အသံုးခ်ႏိုင္သည့္ ဥပေဒမ်ိဳးျဖစ္ သည္။
တရားေသာ ဥပေဒတို႔မည္သည္မွာ အဓိပၸါယ္ကိုလူတိုင္းနားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ထိုဥပေဒသည္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အခြင့္ အေရးကိုကာကြယ္ေပးၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ အခြင့္အေရးကို ျမင့္တင္ေပးသည္။ ဥပေဒကို ဥပေဒျပဳပိုင္ခြင့္ရွိသည့္ အဖြဲ႔အ စည္း (လူထုမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္လိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား)လႊတ္ေတာ္မွ ျပဳသည္။ လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳး ေဖာက္ႏိုင္သည့္ မည္သည့္ စာသားမွ်မရွိရေပ။ လူတိုင္း၏ လူ႔အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္မေပးေသာ၊ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ (သို႔) လူတစ္စု၏ အခြင့္အေရးကိုသာ ကာကြယ္ျပ႒ာန္းေသာ ဥပေဒသည္ တရားေသာဥပေဒမဟုတ္ေပ။ ဥပေဒ၏ အေရး ႀကီးသည့္အခ်က္မွာ ဘက္မလိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဥပေဒေရွ႕ေမွာက္ တူညီသည့္အခြင့္အေရးရွိရေပမည္။ တရားမွ်တ၍ သင့္ ျမတ္ေလွ်ာ္ကန္မႈရွိရေပသည္။
ဥပေဒစိုးမိုးေရးအေျခခံ
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ ေဖာ္ညြန္းခ်က္မ်ားမ်ားစြာရွိေသာ္လည္း အေျခခံအားျဖင့္ ဥပေဒျပဳပိုင္ခြင့္ရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္ ရွိရမည္။ ဥပေဒတြင္ စည္းေႏွာင္အားရွိရမည္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေပးသည့္ ရဲ၊ တရားရံုးစေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ရွိရမည္။ လိုက္နာႏိုင္သည့္ ျပည္သူလူထုရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုလကၡဏာ အဂၤါရပ္ေလးခ်က္မွ တစ္ခ်က္ခၽြတ္ယြင္းလွ်င္ တရားဥပေဒသည္ အလဟသတ္ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးျဖစ္လာေစရန္ အေျခခံအခြင့္အေရးမ်ားရွိရမည္
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးရွိလာေစရန္ လူအဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မွာ မိမိတို႔၏ အခြင့္အေရးခ်ိဳး ေဖာက္ခံရမႈ မ်ားအတြက္လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားတင္ျပခြင့္၊ လြတ္လပ္သည့္အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ ခြင့္ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရသူမ်ားကို ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမျပဳသင့္ေပ။ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခ်က္မ်ား၊ တိုင္တန္းစာမ်ား၊ သေဘာထားတင္ျပခ်က္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ စြပ္စြဲခံရသူမ်ား အမွန္တကယ္ အခြင့္ အေရးခ်ိဳးေဖာက္မေဖာက္ကို စစ္ေဆးရမည္။ မွန္ကန္ပါက လူထု၏ ဆံုးရံႈးႏွစ္နာမႈအတြက္ ထိုက္သင့္သည့္ ျပစ္ဒါဏ္ ေပးျခင္း၊ ျပန္လည္ကုစားေပးျခင္းစသည္တို႔ကိုျပဳလုပ္ရမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တရားဥပေဒစိုးမိုး ေရးမွာ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ တရားဥပေဒအရ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခံစားခြင့္ရွိသည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ရွိသည္။ ထိုအခြင့္အေရးမ်ားကို ခုိင္လံုေသာအေၾကာင္းျပခ်က္မရွိပဲ ရုပ္သိမ္းခြင့္မရွိေပ။ အသက္ရွင္သန္ခြင့္၊ လံုၿခံဳခြင့္၊ မတ ရားဖမ္း ဆီးႏွိပ္စက္ျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္၊ တရားဥပေဒေရွ႕ေမွာက္တြင္ လူသားကဲ့သို႔ ဆက္ဆံခံရခြင့္၊ တရားဥပေဒအရ တန္းတူ အခြင့္အေရးရရွိခြင့္၊ ဥပေဒ၏ အကူအညီကိုရယူခြင့္၊ ဥပေဒမဲ့ ဖမ္းဆီးျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္၊ ခိုင္လံုေသာ သက္ေသ အေထာက္ အထားမရွိပဲ အေရးယူျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္၊ ဦးတိုက္ေလွ်ာက္ထားခြင့္၊ အယူခံခြင့္စေသာ အခြင့္အေရးမ်ားရွိရ ေနရမည္ျဖစ္သည္။
ဥပေဒဆိုင္ရာ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္
ဥပေဒအသိပညာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လူထုၾကားထဲ ဆင္း၍ သင္တန္းမ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ားစသည့္ ပညာ ေပးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားခ်မွတ္၍ စနစ္တက်အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုင္ရာ အယူအဆမ်ားကို လူထုမွ အေျခခံက်က်နားလည္ေစရန္ႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ပါရွိသည့္ အခြင့္အေရးမ်ား၊ လက္ရွိ လြတ္ေတာ္မွျပဳသည့္ ဥပေဒမ်ားအခြင့္အေရးမ်ား၊ အခြင့္အေရးမ်ားကို ရွင္းျပရမည္။ လူထုထံမွလည္း အႀကံဥာဏ္မ်ားကို ရယူမွတ္တမ္းတင္ရမည္ျဖစ္သည္။
ဥပေဒအေထာက္အကူျပဳ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားဖြဲ႔စည္းေပးရမည္
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတြင္ လူထုအဓိကအဖြဲ႔အစည္းမ်ားရွင္သန္ရန္လိုအပ္သကဲ့သို႔ ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာတို႔ကို တတ္ကၽြမ္းနား လည္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ား၊ အလုပ္သင္ေရွ႕ေနမ်ား၊ အျပင္ေရွ႕ေနမ်ား (အစိုးရအမႈထမ္းမဟုတ္သည့္ ေရွ႕ေန)စသည္ျဖင့္ ဥပ ေဒေရးရာျပႆနာမ်ားကို လူထုဘက္မွ လိုက္၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ ဥပေဒအေထာက္ အကူျပဳ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းခြင့္ႏွင့္ အမႈလိုက္ပါ ေဆာင္ ရြက္ခြင့္စသည္ အခြင့္အေရးမ်ားရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရ မည္ျဖစ္သည္။
မတရားသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြပ္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဖ်က္သိမ္းျခင္းတို႔ျပဳရမည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၆)ရက္ေန႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စတုထၱပံုမွန္အစည္းအေ၀း (၂၀)ရက္ေန႔ေျမွာက္တြင္ သကၤန္း ကၽြန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းညႊန္႔က ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္၊ အေရးေပၚစီမံမႈအက္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္း ႏိုင္သကဲ့သို႔ အျခားေသာ မတရားသည့္ဥပေဒမ်ားကို ဆက္လက္ သံုးသပ္၍ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြပ္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဖ်က္ သိမ္းသြားရန္လိုအပ္ေပသည္။
တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္္လြတ္လပ္မႈကို ဖန္တီးေပးရမည္
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာႀကီး (၃)ရပ္ရွိသည့္အနက္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္သည္ လြတ္လပ္မႈရွိရန္လိုအပ္သည္။ လြတ္လပ္သည့္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ရွိမွသာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ တရားစီရင္ ေရးမ႑ိဳင္ကို စစ္တပ္ကျဖစ္ေစ၊ အစိုးရအဖြဲ႔ကျဖစ္ေစ လက္ကိုင္ထားၿပီး ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူဟု စြပ္စြဲခံထားရသူမ်ားကို မတရားသျဖင့္ အမိန္႔ခ် ေထာင္ဒဏ္ေပးခြင့္မရွိေပ။ အစိုးရတို႔ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္လွ်င္လည္းေကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ျပ႒ာန္းဥပေဒမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္လွ်င္လည္းေကာင္း စစ္ေဆးစီရင္ခြင့္ အာဏာရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ျပ႒ာန္း ဥပေဒမ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ရွိ/မရွိ သံုးသပ္ပိုင္ခြင့္ရွိရမည္။ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ႏိုင္သည့္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားပါရွိပါက ဟန္႔တားရုပ္သိမ္းခြင့္ရွိရေပမည္။ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ကို လိုအပ္ပါက ျပန္လည္ ျပင္ဆင္၍ လႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႔စည္းရေပလိမ့္မည္။
အေျခခံျပႆနာမ်ားကို လက္ခံ၊ ေျဖရွင္းေပးဖို႔လို
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရားဥပေဒရွိပါလွ်က္ႏွင့္ လတ္တေလာျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ ျပႆနာမ်ားရွိေနသည္။ လယ္ယာေျမသိမ္း ပိုက္ခံေနရသည့္ကိစၥ၊ ျခစားလာဘ္စားမႈ၊ ရခိုင္ေဒသ၊ ကခ်င္စစ္မက္ျဖစ္ပြားရာေဒသႏွင့္ တိုင္းရင္းသားနယ္ေျမေဒသမ်ား တြင္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ား ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ျဖစ္ပြားေနသည္။ ထိုျပႆနာမ်ားကို တရားဥပေဒလမ္းေၾကာင္းမွ အ ေရးတႀကီး အျမန္ဆံုး မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖရွင္းရန္လိုအပ္ေနသည္။ တိုင္စာမ်ားကိုလက္ခံျခင္း၊ ေမးျမန္းစံုစမ္းျခင္း၊ ေျဖသိမ့္ေပးျခင္းစသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။
ဘယ္ကစလို႔ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ
ျပႆနာအလိုက္ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားဖြဲ႔စည္း၍ ေျဖရွင္းေပးရန္လိုသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ကို အျမန္ဆံုးရပ္တန္႔ေရး၊ ရခိုင္ေဒသ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ အေရးယူေရး၊ ျခစားလာဘ္စားမႈမ်ားကို တိုက္ ဖ်က္ေရးတို႔ကို အျခားေသာ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ သြားၾက ရမည္။ အထူးသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္၊ ႏိုင္ငံသား မ်ား ၏ မူလအခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီအေရးႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ၊ ျပည္သူ႔ေရးရာစီမံ ခန္႔ခြဲမႈေကာ္ မတီ၊ တိုင္း ရင္းသားေရးရာႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ ေကာ္မတီ၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီ၊ ေတာင္ သူလယ္သမား၊ အလုပ္သမားႏွင့္ လူငယ္ေရးရာေကာ္မတီ၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ားေလ့လာဆန္း စစ္သံုးသပ္ ေရးေကာ္မရွင္စသည့္ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီမ်ား ပူးေပါင္း၍ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီမ်ား ေကာ္မရွင္အလိုက္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားခ်မွတ္ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားအလုပ္မလုပ္လွ်င္ တရားဥပေေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္း ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီလဲ အလုပ ျဖစ္မည္မဟုတ္ေပ။ ထိုနည္းတူ အျခားေသာေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္ကဲ့သို႔ တရား ဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္းေအးခ်မ္း ေရးေကာ္မတီအလုပ္မလုပ္လွ်င္ ေကာ္မတီဖြဲ႔စည္းမႈအလကားျဖစ္ သြားေပမည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳ၍ အားႀကိဳးမာန္တက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ၾကရလိမ့္မည္ျဖစ္ သည္။ အျခားေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားပါလာ ေအာင္၊ ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ အလုပ္လုပ္ လာေစရန္ တိုက္တြန္းႏို္းေဆာ္ရမည္ျဖစ္သည္။ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီမ်ား အလိုက္ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားဖြဲ႔၍ မူ၀ါဒ၊ လုပ္ ငန္းစဥ္မ်ားခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။
လူထု၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို ယူပါ
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတြင္ လူထု၏ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈသည္ အေရးႀကီးေပသည္။ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားတြင္ သင့္ေလွ်ာ္ သည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကိုထည့္သြင္း၍ ဖြဲစည္းၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။ လူထုထံမွ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားယူရမည္။ လူထုထံမွ တိုင္တန္းစာမ်ား၊ လူထု၏အသံမ်ားကို ဂရုတစိုက္နားေထာင္ရန္လိုသည္။ ထိုနည္းတူ လူထု၏ တင္ျပခ်က္မ်ားမွန္ ကန္မႈ ရွိ/မရွိ စစ္ေဆးရမည္ျဖစ္သည္။ မွန္ကန္ပါက အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ ထိေရာက္စြာျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္သို႔ အစီ ရင္ခံတင္ျပၿပီး ထိေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ကုစားမႈျပဳျခင္းတို႔ကို တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွ သာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ တရားဥပေဒ၏အက်ိဳးကို ျပည္သူတို႔ခံစားၾကရေပလိမ့္ မည္ျဖစ္သည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးရွိမွ တိုင္းျပည္လည္း ေအးခ်မ္းသာယာ လူထုလည္း စိတ္ခ်မ္းသာမည္ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မွီကပင္ ေျပာခဲ့သား စကား တည္/မတည္၊ သူမဦးစီးသည့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အလုပ္ျဖစ္မျဖစ္ကို သက္တမ္း ကာလ (၁)ႏွစ္အတြင္း ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ျခင္း၊ လိုအပ္ပါက ပုူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ တရား ဥပေဒစိုးမိုးေရး ရွိလာေစေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပအပ္ေပသည္။

http://www.arakantimes.net/burmese/index.php/2012-02-21-02-29-15/364-2012-08-13-04-31-43
 မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
LU BO

ဘႀကီးသက္
Unknown at 7:59 AM 0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.
Share

မႏၱေလး- ဘန္ေကာက္ ၄၉ေဒၚလာျဖင့္ အဲေအးရွား ေျပးဆြဲ

ထိုင္းအေျခစိုက္ ေလေၾကာင္း ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ေသာ အဲေအးရွားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တို႔ အၾကား ခရီးစဥ္သစ္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ မႏၱေလး - ဘန္ေကာက္ ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ကို လက္မွတ္ခ ကန္ေဒၚလာ ၄၉ ျဖင့္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၄ ရက္မွ စတင္ ေျပးဆြဲ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ----

သတင္းအျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကို ႏွိပ္ပါ


သစ္ထူးလြင္

ဘႀကီးသက္
Unknown at 7:58 AM 0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.
Share

ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမည့္ ကားရွား၍ စလစ္ေစ်း ျပန္လည္ ျမင့္တက္လာ



From : ေခတ္လူငယ္
ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း ဖ်က္သိမ္းေရးအစီစဥ္ စတင္ေသာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၉ ရက္မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၂၇ ရက္အထိ ျပည္ပမွ ယာဥ္စီးေရ စုစုေပါင္း ၆၃၉၄၂ စီး တင္သြင္းၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ လူစီးယာဥ္ ၆၀၀၄၂ စီး၊ ဘတ္စကား ၁၀၅၈ စီးႏွင့္ ကုန္တင္ယာဥ္ ၂၈၂၂ စီး တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ဇူလုိင္ ၃၀ ရက္မွ စတင္ကာ ျပည္ပမွ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ လိုင္စင္မ်ားကို ရန္ကုန္ရံုးခြဲတြင္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ရာ ေလွ်ာက္ထားသူဦးေရမွာ ၾသဂုတ္ ၂ ရက္အထိ ၉၆ ဦးရွိၿပီး ေလွ်ာက္ထားသူ မ်ားျပားလာေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း ဖ်က္သိမ္းေရး အစီအစဥ္အရ ႏုိင္ငံျခားေငြစာရင္းရွိသူ မည္သူမဆုိ ကားတင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့ရာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျပဳတ္က်ၿပီး ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းသူ အမ်ားစုမွာ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္လ္အထက္ ဂ်ပန္ေလလံကားမ်ား တင္သြင္းလာၾကသည္။ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း ဖ်က္သိမ္းေရး အစီအစဥ္အရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၃၁ ရက္အထိ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္စီးေရ ၄၈၄၂၉ စီး ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီး ၆ဃ/အကၡရာျဖင့္ ယာဥ္စီးေရ ၈၈၉၀ စီးရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအတာျဖင့္ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္အထိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံၿပီး စီးေရ ၆၁၃၀၈ စီးရွိၿပီး သြင္းကုန္ပါမစ္ ထုတ္ေပးၿပီး စီးေရ ၅၆၂၄၇ စီးရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမည့္ယာဥ္ ရွားပါးလာသျဖင့္ စလစ္ေစ်းမ်ား ျပန္လည္ျမင့္တက္လာသည္။ လက္ရွိ ကားေဟာင္းစလစ္ ေပါက္ေစ်း၏ ဓ၊ န၊ ပ အကၡရာမွာ ေငြက်ပ္ သိန္း ၆၀ ဝန္းက်င္ရွိၿပီး ေလလံကား စလစ္ေစ်းမွာ ေငြက်ပ္ ၆၃ သိန္းဝန္းက်င္ ရွိေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမဝတီ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
Myanmar Express

ဘႀကီးသက္
Unknown at 1:19 AM 0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.
Share
‹
›
Home
View web version
ေမာင္သက္ႏုိင္

Powered by Blogger. designed by mythem.es. converted to Blogger by New Blogger Themes.