Tuesday, October 16, 2012

ရန္ကုန္တြင္ ယာဥ္လိုင္းသစ္မ်ား ထပ္တိုးရန္ရွိ


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အေနာ္ရထာ လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္ေက်ာ ပိတ္ဆို႔ေနသည့္ ျမင္ကြင္း (ဓာတ္ပံု – ဇြဲထက္ / ဧရာဝတီ)
ဂ်ပန္ကား ကုမၸဏီ လီမိတက္ (JCCL) ႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဌာနလက္ေအာက္ရွိ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး (ကပရ) တို႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အေနျဖင့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္၊ တကၠစီ၊ အေ၀းေျပးယာဥ္၊ ကုန္တင္ယာဥ္ ေျပးဆြဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ယာဥ္အစီး ၃၀၀၀ ေက်ာ္ကို ဆက္တုိက္ တင္သြင္းသြားရန္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ပထမဆံုး ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ မကုန္မီ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ ၅၀ ကို တင္သြင္းကာ ယာဥ္လိုင္းသစ္တလိုင္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း စတင္ ေျပးဆြဲေတာ့မည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ကပရမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။
“ခရီးသြားျပည္သူ ၃ သန္းေလာက္ ေန႔စဥ္ ဒုကၡေရာက္ေနတာကို ေစာင့္ေရွာက္ရမွာက အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိတယ္။ JCCL က ေဒၚလာသန္း ၄၀၀ ေက်ာ္ ကို ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြအတြက္ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ သေဘာ တူထားတာေတြ ရွိတယ္” ဟု ရထား ၀န္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးတင္၀င္းေအာင္က ရွင္းျပသည္။
JCCL ႏွင့္ ကပရ တို႔ ပူးေပါင္းကာ အဆင့္ျမင့္ ကားျပင္ဆင္ေရး၊ ၀ပ္ေရွာ့ႏွင့္ ဒီပလိုမာအဆင့္ ေပးႏိုင္သည့္ ကားျပင္ဆင္ေရး သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ရန္လည္း သေဘာတူညီထားေၾကာင္း၊ ကပရမွ ေျပးဆြဲမည့္ ယာဥ္လိုင္းသစ္မ်ားသည္ ခရီးသည္၏ ယာဥ္စီးႏွင္ခ်ိန္ႏွင့္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ လံုၿခံဳမႈရွိျခင္း၊ သိကၡာရွိမႈႏွင့္ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိျခင္းတို႔ကို ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကပရ တာဝန္ရွိသူက ဆိုသည္။
သို႔ရာတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ျခင္းႏွင့္ ယာဥ္သစ္ တင္သြင္းခြင့္မ်ား တိုးျမႇင့္ေပးေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈ ပိုမိုဆိုးရြားလာမည္ကို ရန္ကုန္ ေဒသခံမ်ားက စိုးရိမ္ေနၾကသည္။
လက္ရွိအေနအထားအရ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ကားတင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ ျပန္ၾကားေရးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။
သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းအပါအဝင္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ ေထာင္ဂဏန္းနီးပါး ရွိသည့္ ကားသစ္ တင္သြင္းမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီ (မထသ) အတြင္းေရးမႉး ဦးဘျမင့္က “ကိုယ္ပိုင္ ကားေတြ မ်ားလာတယ္၊ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း ဖ်က္သိမ္းၿပီး ယာဥ္သစ္ တင္သြင္းမႈ ေတြေၾကာင့္ အိမ္ေနာက္ေဖး လမ္းၾကားထဲမွာ ထားတဲ့ ကားေဟာင္းေတြဟာ ကားသစ္ေတြအျဖစ္ ေျပးလာၾကတယ္။ အခုလို လူေတြ တိုးလာ၊ ကားေတြ တိုးလာတဲ့အခါမွာ လမ္းေတြက က်ဥ္းလာတယ္၊ ေဘးမွာ လူေနအိမ္ေတြ၊ တိုက္တာ အေဆာက္အဦးေတြ ရွိတဲ့အတြက္ လမ္းေတြခ်ဲ႕ဖို႔ မလြယ္ဘူး” ဟု ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ႀကံဳေနရသည့္ အခက္အခဲသည္ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း မလိုက္နာျခင္း၊
မိန္းလမ္းၾကား၊ လမ္းမီးပြိဳင့္မ်ားကို ေသခ်ာစြာ တြက္ခ်က္ထားမႈ မရွိျခင္း၊ လမ္းမ်ား ပ်က္စီးေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က သံုးသပ္သည္။
ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ မန္ေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ကလည္း ၎ကုမၸဏီမွ ေျပးဆြဲေနသည့္ ပါရမီႏွင့္ အဓိပတိ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား၊ တကၠစီမ်ားကို ထပ္မံ တိုးခ်ဲ႕ခ်င္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္လူဦးေရ အေနအထားအရ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ CNG ဓာတ္ေငြ႕ကိစၥ အခက္အခဲ ရွိသျဖင့္ လတ္တေလာ တုိးခ်ဲ႕ရန္ မလြယ္ကူေသးေၾကာင္း ေျပာသည္။
“စီးပြားကူးသန္းက CNG ကား တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ CNG ေထာက္ခံခ်က္ ေပးပါလို႔ေျပာတယ္၊ စြမ္းအင္
၀န္ႀကီးဌာနက CNG ေထာက္ခံခ်က္မေပးႏိုင္ဘူး။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လူဦးေရ အေနအထားနဲ႔ လက္ရွိကား အေနအထားနဲ႔ဆို ထပ္တိုး
ရအံုးမယ္။ တျဖည္းျဖည္း တိုးခ်ဲ႕သြားမွာပါ” ဟု သူက ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ ျခင္းေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း အားလံုး စုေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လတ္တေလာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ မရွိေသးခင္ စည္းကမ္းလိုက္နာ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
“လက္ရွိအေျခအေနအရ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အာဆီယံမွာ ကားအမ်ားဆံုး သြင္းတဲ့ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနတယ္။ အနာဂတ္ ယာဥ္ေၾကာ
ပိတ္ဆို႔မႈ အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကုန္းေက်ာ္တံတား ၄ ဆင္း ေဆာက္ေနတယ္။ ပလက္ေဖာင္းေတြ
ျပင္တယ္၊ လမ္းေတြခ်ဲ႕ေနပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ ျပန္ၾကားေရး ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မထသ သည္ ယာဥ္လိုင္း ေကာ္မတီ ၁၈ ခုျဖင့္ ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၅၁၃ လိုင္းကို ထိန္းသိမ္း ႀကီးၾကပ္ လွ်က္ရွိသည္။ ဗႏၶဳလ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးကို ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္း ၁၈ လိုင္းျဖင့္ ယာဥ္အစီးေပါင္း ၄၇၀၊ ပါရမီ တကၠစီ အစီး ၅၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေျပးဆြဲလွ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ကပရ ဌာနကို စစ္က်န္ ခရီးသည္တင္ကားမ်ား၊ ကားအို ကားေဟာင္းမ်ားျဖင့္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
 http://burma.irrawaddy.org
ဘႀကီးသက္
Unknown at 10:11 PM
Share

0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:

Post a Comment

Thank you Visit my bloge

‹
›
Home
View web version
ေမာင္သက္ႏုိင္

Powered by Blogger. designed by mythem.es. converted to Blogger by New Blogger Themes.