Friday, August 31, 2012

ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ ကူးေခြမ်ား ဖမ္းဆီးမႈ အျငင္းပြား


ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕မေစ်းတြင္ ကူးေခြမ်ား ေရာင္းခ်သည့္ ကေလးငယ္တဦး (ဓာတ္ပံု – Reuters)
႐ုပ္ရွင္ ခိုးကူးေခြမ်ား လိုက္လံဖမ္းဆီးျခင္းသည္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကကို ကာကြယ္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ေခြမ်ားကို ပစ္မွတ္ထား ဖမ္းဆီးေနျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ယမန္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ႐ံုးတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ဦးဇင္၀ိုင္းက ေျပာသည္။
တပုိင္တႏုိင္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ႏုိင္ငံျခားေခြ ေရာင္းခ်သူမ်ားကို ညစ္ညမ္းေခြမ်ားမွလဲြ၍ ဖမ္းဆီးျခင္းမျပဳရန္ ယခင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းက ညႊန္ၾကားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခု ခိုးကူးေခြ ႏွိမ္နင္းေရးစီမံခ်က္တြင္ ႏိုင္ငံျခားေခြမ်ားပါ ဖမ္းဆီးေနသျဖင့္ ေဝဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လ်က္ရွိသည္။
“ႏုိင္ငံျခားေခြေတြဟာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ၁၉၉၆ ဗီဒီယို အက္ဥပေဒအရ ႏိုင္ငံျခားေခြေတြသည္ လိုင္စင္မဲ့၊ ဆင္ဆာမဲ့ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖမ္းတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔သည္ NGO အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖမ္းဖို႔ဆီးဖို႔လည္း အခြင့္အာဏာ မရွိပါဘူး။ သတင္းရရွိတဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာ ရဲတပ္ဖြဲ႔ကိုပဲ တိုင္ၾကားပါတယ္” ဟု ဦးဇင္၀ိုင္းက ေျပာသည္။
ခိုးကူးေခြေၾကာင့္ ဂီတေလာကသည္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပ်က္စီးခဲ့ရၿပီး ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား အမ်ားစုကို ထမင္းေကၽြးေနသည့္ ဗီဒီယိုေလာကသည္လည္း ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ၿပိဳကြဲပ်က္စီးခဲ့ရေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
ခိုးကူးေခြ စီမံခ်က္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး အမႈေဆာင္သစ္ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္သည့္ ၂၀၁၂ ဧၿပီလမွ စတင္ ဖမ္းဆီးခဲ့ရာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တခုအတြင္းမွာပင္ တရားမ၀င္ ခိုးကူးေခြ ထုတ္လုပ္၊ ျဖန္႔ျဖဴး၊ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ဆိုင္ေပါင္း ၉၀ ႏွင့္ စီဒီခ်ပ္ေပါင္း ၅ သိန္းနီးပါး ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“က်ေနာ္က ႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာလည္း အခ်ိန္ေပးၿပီး မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ ဒီဆိုင္ေတြကပဲ အလြယ္တကူ ၀ယ္ေနက်။ အခု တခ်ိဳ႕ ဆိုင္ေလးေတြကေတာ့ အိမ္အတြင္းထဲမွာ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေရာင္းေနၾကတယ္” ဟု ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ ပရိသတ္တဦးက ဆိုသည္။
ခိုးကူးေခြေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ရပ္တည္ေနသူမ်ား ဒုကၡေရာက္ရသကဲ့သို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားျဖစ္သည့္ စက္မႈအဖြဲ႔သားမ်ား၊ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံမ်ား၊ ကိုလူေခ်ာမ်ားအဖြဲ႔ကဲ့သို႔ ေန႔စား လူၾကမ္းသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသည္လည္း အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ရေၾကာင္း ဦးဇင္၀ိုင္းက ေျပာသည္။
“႐ုပ္ရွင္ ေလာကသားမ်ားသည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံသားမ်ား ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ၊ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ တရား၀င္လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ကေန တရား၀င္ အကာအကြယ္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရွိ ဖမ္းဆီး တရားစြဲဆို ခံထားရေသာ ကူးေခြေရာင္းခ်သူမ်ားသည္လည္း သမၼတႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားထံ အသနားခံစာမ်ား ေပးပို႔ထားၿပီး ႏိုင္ငံျခားေခြ ျပန္လည္ ေရာင္းခ်ခြင့္ရရွိရန္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈ ျပဳလုပ္မည္ဟုလည္း သတင္းရရွိသည္။
“ျမန္မာျပည္ႀကီးမွာ ကူးေခြ ေဖာက္သည္ေပးတဲ့သူေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူးဆိုရင္ မေရာင္းေတာ့ပါဘူး။ အရင္းအႏွီးမရွိလို႔၊ ဘာမွ လုပ္စားစရာမရွိလို႔ ေရာင္းၿပီး ျပန္ေပးစနစ္နဲ႔ ေရာင္းရဦးမွာပါ။ အခု ေဖာက္သည္ေပးတဲ့သူလည္း ရွိေနပါတယ္။ လံုး၀ ေပ်ာက္မသြားပါဘူး” ဟု လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွ ကူးေခြေရာင္းသူတဦးက ဆိုသည္။
ဦးဇင္၀ိုင္းက “ခိုးကူးေခြေလာက လံုး၀ ၿပိဳပ်က္သြားေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ တြန္းလွန္သြားမွာပါ။ ခိုးကူးေခြ ေရာင္းခ်မႈဟာ မရွိဆင္းရဲသားေတြအတြက္ လြယ္ကူတဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းမႈတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြန္ရက္ႀကီး တခုနဲ႔ ဒုစ႐ိုက္လုပ္ငန္းႀကီးတခုလို ေနာက္ကေန ေငြပင္ေငြရင္းနဲ႔ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳၿပီး ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးကို ျဖန႔္ခ်ိေနတဲ့ တရားမ၀င္ လုပ္ငန္းႀကီးပါ” ဟု ဆိုသည္။
တရားမ၀င္ ခိုးကူးေခြကို ထုတ္လုပ္၊ ျဖန္႔ျဖဴး၊ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ဆိုင္ႀကီးတဆိုင္သည္ တေန႔၀င္ေငြ သိန္းတရာ နီးပါးရွိ္ၿပီး ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုေလာကမွ ထြက္ရွိသည့္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား၊ အၿငိမ့္၊ လက္ေ၀ွ႔၊ အမ္တီဗီ ႐ိုက္ကူးထားသည့္ သီခ်င္းမ်ား၊ ထို႔အျပင္ ညစ္ညမ္း႐ုပ္ရွင္မ်ား အစရွိသည္တို႔ကို ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ဥာဏပစၥည္း မူပိုင္ခြင့္ဆိုတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကို က်ေနာ္တို႔ ေလးစားရမယ္။ သူတပါးရဲ႕ ဖန္တီးမႈကို ေလးစားတန္ဖိုးထားတာဟာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဖန္တီးမႈကို ေလးစားတန္ဖိုးထားရာ ေရာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံက ဥာဏပစၥည္းမူပိုင္ခြင့္ကို မေလးစားဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံဟာ ႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ လူ႔အဖြ႔ဲအစည္းထဲမွာ ရွိေနဆဲပဲဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္မွာပဲ” ဟု မူပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပညာရွင္တဦးက ဆိုသည္။
အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုးႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးတို႔သည္ ဂီတႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကကို ကာကြယ္ရန္ ခိုးကူးေခြမ်ား လိုက္လံဖမ္းဆီးေနေသာ္လည္း ျမန္မာသီခ်င္း အမ်ားစုမွာ အေနာက္တုိင္း ေတးသီခ်င္း၊ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား ေတးသီခ်င္း သံစဥ္မ်ားကို ကူးယူသီဆိုထားသည့္ ေကာ္ပီသီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေနျခင္း၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုႏွင့္ အမ္တီဗီမ်ားမွာလည္း ဇာတ္လမ္း အစအဆံုး ကူးယူမႈ၊ ဇာတ္ကြက္ ကူးယူမႈတို႔ ျပဳလုပ္ေနၾကျခင္းတို႔အေပၚလည္း ေဝဖန္မႈမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထြက္ေပၚေနသည္။
 ဧရာ၀တီ   သတင္း
ဘႀကီးသက္
Unknown at 10:34 AM
Share

0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:

Post a Comment

Thank you Visit my bloge

‹
›
Home
View web version
ေမာင္သက္ႏုိင္

Powered by Blogger. designed by mythem.es. converted to Blogger by New Blogger Themes.