Friday, March 16, 2012

မြန္ရွိ ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း အေကာင္အထည္ေဖၚဖို႔ တင္ျပ


မြန္ျပည္နယ္ ေရးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လိုေၾကာင္း မြန္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားျဖင့္ စုဖြဲ႔ထားသည့္ တလမြန္ကုမၸဏီက တနလၤာေန႔တြင္ မြန္ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးစဥ္ တင္ျပခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအျပင္ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ေရး-သံျဖဴဇရပ္-ဘုရားသုံးဆူလမ္း၊ ေရး-သံျဖဴ ဇရပ္-ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီး- က်ဳံဒိုး-ေကာ့ကရိတ္-ျမဝတီလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ထိုင္း- ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕ အနီးတြင္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတို႔ကိုလည္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲတက္ေရာက္သူ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ႏိုင္စိုးျမင့္က ေျပာသည္။

“မြန္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔ အေနနဲ႔ လုပ္ေပးႏိုင္သေလာက္ကို လုပ္ေပးမယ္၊ လုပ္ငန္းႀကီးတယ္ဆိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရကို တင္ျပၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေပးမယ္လို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က က်ေနာ္တို႔ကို ေျပာခဲ့တယ္။” ဟု ႏိုင္စိုးျမင့္က ေျပာသည္။

မြန္ျပည္နယ္၊ ေရးၿမိဳ႕နယ္၊ လမိုင္းၿမိဳ႕နယ္ခြဲ၊ သေျပေခ်ာင္းရြာ ကမ္းေျခအနီးတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ထိုေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာ၊ ထုိင္း၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံတို႔ ပါဝင္သည့္ မဟာမဲေခါင္ေဒသ စီးပြားေရးအတြက္ အဓိကက်သည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတခု ျဖစ္လာဖြယ္ရွိသည္။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးစဥ္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီအား ဘုရားသုံးဆူတြင္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ရန္ ရထားဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ရွိသည့္အတြက္ မြန္ျပည္သစ္ႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေဆာင္တဦးလည္း ျဖစ္သူ ႏိုင္စိုးျမင့္က
ေျပာသည္။

“မြန္ျပည္သစ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ မေတြ႔ရေသးဘူး။ မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔ ဗဟိုေကာ္မတီ အစည္းအေဝးၿပီးမွ သူတို႔ ေမာ္လၿမိဳင္ကို ဆင္းလာမယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီစီမံကိန္း ျမန္ျမန္ ျဖစ္လာဖို႔ရွိတယ္။” ဟု ႏိုင္စိုးျမင့္က ေျပာသည္။

ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ၏ ရာမည အင္တာေနရွင္နယ္ ကုမၸဏီ လိမိတက္ႏွင့္ ထိုင္း Power-P ကုမၸဏီတို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နားလည္မႈ စာခြၽန္လႊာ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ေသာ္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈႏွင့္ မဟာမိတ္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔တခု၏ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ စီမံကိန္းကို ရပ္တန္႔ခဲ့သည္။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္ စစ္တမ္း ျပဳလုပ္ခ်က္အရ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာ၏ အေနာက္ဘက္ ၇ မိုင္ အကြာ တြင္ ေတာင္-ေျမာက္ အရွည္ ၉ မိုင္ခန္႔ရွိသည့္ ကုလားဂုတ္ကြၽန္းက ကာဆီးထားသည့္အတြက္ မုန္တိုင္းဒဏ္ ကင္းလြတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

၎ျပင္ ခ်ဥ္းကပ္ေရေၾကာင္း၏ အနိမ့္ဆံုး ေရအနက္မွာ ၁၅ မီတာ ရွိၿပီး၊ ဒီေရအျမင့္ ကြာျခားခ်က္ ၃ မီတာႏွင့္ ၅ မီတာၾကားတြင္ တည္ရွိကာ၊ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ကုန္တင္သေဘၤာ DWT ၄၀,၀၀၀ မွ ၅၀,၀၀၀ အၾကားရွိ ေရယာဥ္မ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

“ေလာေလာဆယ္ တန္တေသာင္းခြဲ သေဘၤာေတြ ဆိုက္ကပ္ႏိုင္တယ္။ နည္းနည္း ဆက္တူးလိုက္ရင္ တန္ငါးေသာင္း ထိ ဆိုက္ႏိုင္မယ္။” ဟု ၁၉၉၇ ခုႏွစ္က စစ္တမ္း လုပ္ရာတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ မြန္ျပည္သစ္ စီးပြားေရးဌာန အတြင္းေရးမႉးႏုိင္စိုးျမင့္က ေျပာသည္။

လက္ရွိ အစိုးရက ျမန္မာကမ္း႐ိုးတန္း တေလွ်ာက္တြင္ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ဘုတ္ျပင္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတို႔ကို တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနသည္။

Burma News International
Unknown at 5:16 PM
Share

0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:

Post a Comment

Thank you Visit my bloge

‹
›
Home
View web version
ေမာင္သက္ႏုိင္

Powered by Blogger. designed by mythem.es. converted to Blogger by New Blogger Themes.