Monday, November 5, 2012

ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲမွ ... တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏွင့္ သတိထားဖြယ္ရာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ား

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းမွာ ... "အာဏာရွင္ ျဖဳတ္ခ်ေရး၊" "စစ္အာဏာရွင္ အလိုမရွိ"၊ " မတရားတဲ့ အစိုးရ အလိုမရွိ" လို႔ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စာမ်က္ႏွာမွာ မရွိသေလာက္ နည္းသြားတာကေတာ့ သိသာတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား လြတ္ေျမာက္ေရး ေတာင္းဆိုသံေတြက ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ ရွိေနေသးေပမယ့္ အရင္လို ျပင္းထန္ စူးရွၿပီး အားပါမႈကေတာ့ နည္းနည္း အားေပ်ာ့လာတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ က်န္ေနေသးတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြအတြက္ ဝမ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။

တိုင္းျပည္အတြက္ ဘံုရန္သူ စစ္အာဏာရွင္ဆိုတာႀကီးက ေမွးမွိန္လာသလို ရွိလာတာကေတာ့ .. လက္ရွိ အရပ္ဝတ္ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရနိုင္သေလာက္ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ စစ္သားေတြဘက္မွာလည္း အရင္က ရာႏႈန္းျပည့္ ခ်ဳပ္ကိုင္ခြင့္ကေန အာဏာအခ်ိဳ႕ လက္လႊတ္လိုက္ရတာကို မေၾကနပ္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိမွာ မလြဲပါဘူး။ .. ႏိုင္ငံေရးကို ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္အေရးနဲ႔ တြဲၾကည့္ၿပီး အရံႈးအျမတ္ တြက္ခ်က္ေနမႈကေန အဲဒီလို အရႈံးဆိုတဲ့ တြက္ခ်က္မႈ ေပၚလာတယ္လို႔ ျမင္လို႔ရပါတယ္။ တဖက္ကလည္း အတိုက္အခံေတြဘက္မွာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အဓိက အာဏာကို အရပ္ဝတ္ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဆက္လက္ေနရာယူထားတာနဲ႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေပၚမွာ တိုင္းျပည္က လည္ပတ္ေနရတာကို ၾကည့္ၿပီး .. ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ ဘာမွ မရွိေသးဘဲ .. ကိုယ့္ဘက္က ေပးလိုက္ရတဲ့ အရႈံးက ... အာဏာရွင္အေပၚ အေလ်ာ့ေပးလိုက္ရတယ္ ဆိုၿပီး ... အရႈံးတြက္ တြက္သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တသက္လံုး စကားမတည္တတ္တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္ရဲ႕ လိမ္ညာတာကို ခံရမႈအေပၚ .. အေျခခံၿပီး တြက္ခ်က္တဲ့ အရံႈးလို႔ ျမင္ရပါတယ္။

အရံႈးပဲ ေျပာေျပာ၊ အႏိုင္ပဲ ထင္ထင္ .. ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ ...ဖိႏွိပ္ေရး (စစ္သားေတြ အျမင္ လံုျခံဳေရး)နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး လမ္းေၾကာင္းကေန ... ႏိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းဖက္ကို ေျခလွမ္း ေယာင္ေယာင္ေလး လွမ္းလာတာကေတာ့ အထင္အရွားပါပဲ။ အသိသာဆံုး အေျပာင္းအလဲကေတာ့ တခ်ိန္က စကားမေျပာဘဲ ရန္သူလို ထင္ျမင္ၿပီး မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္လို႔ေတာင္ မရတဲ့ .. ဘက္ ႏွစ္ဘက္က လူေတြ ... အခုေတာ့ မၾကာခဏ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ စကားေျပာေနၾကတာဟာ ေကာင္းမြန္တဲ့ တိုးတတ္မႈပါပဲ။ လူဆိုတာ .. အျခားေသာ သတၱဝါေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ... သာလြန္တဲ့ အခ်က္က "စကား" ဆိုတဲ့ အရာကို သံုးၿပီး အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ၿပီး တိုးတတ္မႈကို ရွာေဖြၾကတာ .. လူသားသဘာဝပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒီအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ရလဒ္ေတြ ရလာမယ္လို႔ .. ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အရင္လို တဖက္ကေျပာ တဖက္က နားေထာင္ဆိုတဲ့ .. အထက္ေအာက္ ဆက္ဆံမႈမ်ိဳးကေန ဖယ္ခြာၿပီး .. ေဘးတိုက္ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈဟာ ... တိုးတတ္တဲ့ ဆက္ဆံမႈလို႔ အမွတ္ေပးစရာ ရွိပါတယ္။  ေကာင္းမြန္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းဟာ ေျပာင္းလာပါတယ္။ (ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပတာျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္း၊ မေကာင္းဆိုတဲ့ ရလဒ္ကို တိုင္းတာျခင္း မဟုတ္ပါ။) အဲဒီကေန တဆင့္ ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေပၚ တုန္႔ျပန္ စဥ္းစားမႈဟာလဲ ေျပာင္းလာပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တရားဥပေဒ စုိးမိုးေရးကို အဓိက ထားရမယ္လို႔ ေျပာၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ... ျမန္မာ့လူထုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အတြက္ ေျပာဆိုလာၾကတဲ့ ျဖစ္စဥ္ အာရံုစိုက္မႈဟာ ... အာဏာရွင္ျဖဳတ္ခ်ေရးထက္ ... တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ... တရားမွ်တေရး ဆိုတဲ့ ဘက္ကို တျဖည္းျဖည္း ဦးတည္ေျပာဆိုလာၾကတာကို ေတြ႔ရတယ္။ အစိုးရကလည္း အရင္လို တင္းတင္းမာမာ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈတခ်ိဳ႕မွာ ေပ်ာ့ေျပာင္းလာတာကလည္း အာဏာရွင္ ျဖဳတ္ခ်ေရးဆိုတဲ့ အသံတခ်ိဳ႕ကိုေျပာင္းလာေစတဲ့ အခ်က္ တစ္ခ်က္အျဖစ္ ထည့္စဥ္းစားလို႔ရပါတယ္။

ဒီေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အဓိက ေျပာဆိုလာခ်က္က တရားဥပေဒျဖစ္လာပါတယ္။ မွ်တမႈ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တရားဥပေဒနဲ႔ မွ်တမႈ ဆိုတာလည္း တူသလိုလိုနဲ႔ ကြဲတယ္ဆိုတာကို ကြဲကြဲျပားျပား သိဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။ ဥပေဒတိုင္းဟာ မွ်တမႈ ရွိခ်င္မွ ရွိပါလိမ့္မယ္။ မွ်တမႈတိုင္းဟာလည္း ဥပေဒလို႔ သတ္မွတ္ထားခ်င္မွာ သတ္မွတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာ .. ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒမွာ မွ်တမႈ မရွိတာေတြ ရွိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ % ကို ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ေရြးရတယ္ဆိုတာ ... မွ်တမႈ လံုးဝ မရွိပါဘူး။ ျပည္သူ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီးက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေရြးဖို႔ မဲ တမဲပဲ ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က လူဦးေရ သန္း ၅၀ မွာ မဲေပးႏိုင္သူ သန္း ၂၅ သန္း ရွိတယ္ထား ..  ၂၅ % ဆိုေတာ့ ... မဲ အေရအတြက္ေပါင္း ၆.၂၅ သန္းကို တစ္ေယာက္ထည္းက ေပးေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါဟာ မွ်တမႈ လံုးဝ မရွိပါဘူး ..  ဒါေပမယ့္ ဥပေဒ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ... မွ်တမႈနဲ႔ ဥပေဒဆိုတာကို ခြဲျခား ျမင္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးလာပါတယ္။

ဥပေဒစိုးမိုးမႈဟာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြက္ အဆံုးစြန္ေသာ ရလဒ္ မဟုတ္ပါဘူး။ မွ်တတဲ့ တရားဥပေဒေတြ ေပၚထြက္ေရးနဲ႔ မွ်တတဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကသာ အဆံုးစြန္ေသာ ရလဒ္ ျဖစ္ရမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သတိမႈမိေစလို႔ လိုပါတယ္။ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးဆိုတာ ေတာင္းဆိုလို .. ဥပေဒ စိုးမိုးေရး လုပ္ေနတယ္ဆိုၿပီး မမွ်တမႈေတြကို လုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ... မမွ်တတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပည္သူ႔တာဝန္အရ တားျမစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ .. ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ေတာင္းဆိုေနတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္မွာ ..တရားမွ်တတဲ့ ဥပေဒ ရွိေနဖို႔ သတိထားဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။

တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ေျပာလာၾကတယ္ဆိုတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္မွာ ေနာက္ထပ္ ျပႆနာ အျဖစ္ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ဥပေဒ စိုးမိုးဖို႔ ေတာင္းဆိုမႈတိုင္းမွာ .. ဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ ... အစိုးရ (သို႔) တရားေရးရာ ဌာနေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ပိုေပးလိုက္ရတတ္ပါတယ္။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ေဖၚေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ လုပ္ဆာင္လာရတဲ့ ဌာနေတြ ျဖစ္တဲ့  .. ရဲ၊ စစ္တပ္၊ တရားရံုး၊ ေထာင္ ... စတဲ့ ေနရာေတြ အားလံုးရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို တိုးေပးလာရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ ဥပမာဆိုရင္ .. ရခိုင္ျပည္မွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးဖို႔ စစ္တပ္က လူထုကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ အာဏာတစံုတရာကို စစ္တပ္ကို ေပးေနရပါတယ္။ အရင္က အသက္မဝင္သလို ျဖစ္တဲ့ ဓါး၊ လွံ၊ လက္နက္ေတြကို ရွာေဖြ သိမ္းစည္းခြင့္ ေပးလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ရြာမွာ ထင္းခုတ္မယ့္ ဓါးလည္း စစ္တပ္နဲ႔ ရဲက လူကို အႏၱရာယ္ေပးႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္လာရင္ ... သိမ္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူ ေထာင္ေတြမွာလည္း သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြ လိုက္နာရမယ့္ တိက်တဲ့ ဥပေဒ မရွိပါဘူး။ အဂၤလိပ္ေခတ္က အက်ဥ္းေထာင္ လက္စြဲကို စံထားၿပီး လုပ္ေနၾကတာပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီလို ကိစၥေတြအတြက္ ... မွ်တမႈကို မရွာေဖြႏိုင္ေသးခင္၊ မွ်တ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ ဥပေဒ ျပဌာန္းမႈ မရွိေသးခင္မွာ .. အက်ဥ္းသာေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြဟာ ျပႆနာ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေရရွည္မွာလည္း ဥပေဒ စိုးမိုးဖို႔ ေျပာလာတာကို .. တရားဥပေဒ ခ်ိဳးေဖါက္သူေတြကို ေထာင္ခ်ဖို႔ ဆိုတာနဲ႔ လြဲမွား ယူဆတတ္တဲ့ အက်င့္ေတြ၊ စိတ္ခံစားမႈေတြ ရွိေနေသးတာေၾကာင့္ အက်ဥ္းသား အေရအတြက္ တိုးလာႏိုင္ပါတယ္။ တရားသူႀကီးေတြက ဥပေဒ ခ်ိဳးေဖါက္သူေတြကို စာရိတၱျပဳျပင္ေရးထက္ အျပစ္ဒဏ္ေပးေရးဘက္ကို ဦးတည္ၿပီး ေထာင္ခ်မႈ ပိုမ်ားလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခါ အက်ဥ္းသား အရည္အတြက္ ပိုမ်ားလာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ အက်ဥ္းဦးစီးဌာန ဝန္ထမ္း တိုးျမွင့္မႈ၊ အက်ဥ္းက်သူ ပိုမ်ားလာလို႔ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲ လူဦးေရ ထူထပ္မႈ၊ ႏိုင္ငံေတာ္က အက်ဥ္းေထာင္ေတြအတြက္ စရိတ္က်ခံရမႈေတြ ပိုမ်ားလာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို မ်ားလာရင္ .. အျခားေသာ က႑ေတြ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးမွာ အသံုးျပဳရမယ့္ ႏုိင္ငံရဲ႕ ေငြေတြဟာ အက်ဥ္းသားေတြအတြက္ အသံုးျပဳရမယ့္ဘက္ ေရာက္သြားရင္ ႏွေျမာစရာပါ။ ေနာက္ၿပီး ႏုိင္ငံအတြက္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္မယ့္ လုပ္သားအင္အားဟာ အက်ဥ္းသား အျဖစ္ ပိုမ်ားၿပီး ေရာက္သြားရင္ ... လုပ္သားအင္အား အေလ့အလြင့္ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ ျပင္မရေအာင္ ဆိုးသြမ္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သာမန္ ခ်ဲထီမႈေလာက္နဲ႔ အက်ဥ္းက်သြားလို႔ .. အက်ဥ္းေထာင္က ထြက္လာရင္လည္း ပတ္ဝန္းက်င္က ေထာင္ထြက္ဆိုၿပီး လူမႈ အသိုင္းအဝိုင္းက ဖယ္က်ဥ္တာေတြ ရွိလာရင္လည္း အဲဒီလူနဲ႔ သူ႔မိသားစု အပါအဝင္ .. လူမႈ အသိုင္းအဝုိင္းအတြက္လည္း ဆိုးက်ိဳးရလဒ္ေတြ ရလာႏိုင္ပါတယ္။

ဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ေျပာလာတာနဲ႔ ... ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိတဲ့ တရားဥပေဒေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္တဲ့ ... လမ္းေပၚမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ဥပေဒခ်ိဳးေဖါက္မႈကို ဦးစားေပးၿပီး .. အျခား ဥပေဒ ခ်ိဳးေဖါက္ေနမႈေတြကို လွ်စ္လွဴရႈ ခံရတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ လူခ်မ္းသာေတြနဲ႔ ၾသဇာအာဏာရွိသူေတြ ခ်ိဳးေဖါက္ေလ့ရွိတဲ ရာဇဝတ္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ .. ခိုးမႈ၊ လုယက္မႈ၊ ရိုက္ႏွက္မႈ၊ မူးယစ္ေဆးဝါးမႈ၊ လူသတ္မႈ၊ လိမ္လည္မႈ၊ ျပည္သူပိုင္ ပစၥည္း ဖ်က္စီးမႈ၊ မုဒိန္းမႈ၊ ေလာင္းကစားမႈ .. စတဲ့ အမူေတြကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းတာကို ဦးစားေပး ေျဖရွင္းတဲ့ ဥပေဒေတြ၊ ျပစ္ဒဏ္ေတြဟာ ရွိေနၿပီးသား ျဖစ္ၿပီး ... အျခားေသာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္တဲ့ .. လူခ်မ္းသာေတြ၊ ၾသဇာအာဏာရွိသူေတြ က်ဴးလြန္ေလ့ရိွတဲ့ အမႈေတြအတြက္ မွ်တတဲ့ ဥပေဒေတြ မရွိတာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအတြက္ ... ဆင္းရဲသားေတြသာ ေထာင္မွာ မ်ားၿပီး .. လူခ်မ္းသာနဲ႔ ၾသဇာရွိသူေတြ က်ဴးလြန္တဲ့ အမႈေတြဟာ လြတ္ေနတတ္တာေၾကာင့္  ... ဆင္းရဲသားေတြကို ေရြးၿပီး ေထာင္ခ်ဖို႔အတြက္ ေတာင္းဆိုေနသလို ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ .. သူတပါး ပစၥည္း ခိုးမႈအတြက္ ခိုးသူဟာ ေထာင္က်ႏိုင္ေပမယ့္ ... လယ္ယာေျမ အဓမၼသိမ္းတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ဟာ သူမ်ား ပစၥည္ ခိုးမႈနဲ႔ ေထာင္မက်ႏုိင္ပါဘူး။ အမ်ားဆံုး ေလွ်ာ္ေၾကး၊ ... အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံေတာ္က ခိုင္းလို႔ လုပ္ရတာပါဆိုတာနဲ႔ ၿပီးသြားႏိုင္ပါတယ္။ အထက္ပါ အခ်က္ေတြက ဥပေဒစိုးမိုးေရး ေတာင္းဆိုမႈရဲ႕ ေနာက္က ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရရင္ .. တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ေတာင္းဆိုေနတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္မွာ တရားဥပေဒဆိုတာ မွ်တမႈ၊ ကိုယ့္က်င့္တရားကို အေျခခံၿပီး သဘာဝနဲ႔ မဆန္က်င့္ေသာ ျပဌာန္းခ်က္၊ အားနည္းသူေတြ ဆင္းရဲသူေတြကို ဖိႏွိပ္မႈ မရွိေသာ ဥပေဒ၊ .. အျပစ္ဒဏ္ေပးဖို႔ဆိုတာကို အဓိက မရည္ရြယ္ဘဲ .. စာရိတၱျပဳျပင္ေရး .. မွ်တတဲ့ တရားဥပေဒ ေပၚေပါက္ေရး ... တင္းၾကပ္တဲ့ ဥပေဒေတြ မေပၚေပါက္ေရး စတာေတြကိုပါ တၿပိဳင္နက္ ေတာင္းဆိုႏိုင္တဲ့ ေကာင္းမြန္ၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ လူမႈ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္လာေအာင္ သတိတရားထားၿပီး .. လုပ္ကိုင္ၾကဖို႔ဟာ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲအတြက္ ပဲ့ထိမ္းမႈအျဖစ္ လိုအပ္ေနပါေသးေၾကာင္း .... ။

ေလးစားစြာျဖင့္
ကိုထိုက္

ဘႀကီးသက္
Unknown at 9:55 PM
Share

0 မွတ္ခ်က္ကေလးေရးေပးေနာ္.:

Post a Comment

Thank you Visit my bloge

‹
›
Home
View web version
ေမာင္သက္ႏုိင္

Powered by Blogger. designed by mythem.es. converted to Blogger by New Blogger Themes.